hirdetés
hirdetés
hirdetés
2020. október. 28., szerda - Simon, Szimonetta.
hirdetés

21 cég támogatta az adománykonvojt

A járművfelvonulással az ENSZ FAO és az Élelmiszerbank az élelmiszer-pazarlásra és éhezésre kívánta felhívni a figyelmet.

hirdetés

Élelmiszer-adományokkal teli gépjárművek sora haladt át Budapest történelmi belvárosán október 16-án délelőtt az Élelmezési világnap alkalmából. A FAO és a Magyar Élelmiszerbank Egyesület által szervezett akció az élelmiszerrel való pazarló bánásmódra és a táplálkozási problémák kettős terhére hívja fel a figyelmet.
 
Az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezete (FAO) és az  Élelmiszerbank közös adománykonvoja 13 éves múltra tekint vissza – arra emlékeztetve bennünket évről évre, hogy a nagymértékű élelmiszer-pazarlás mellett az éhezők száma nem csökken.
 
A konvoj által szállított 30 tonna élelmiszer – 21 magyar és nemzetközi cég adománya – nélkülöző családokon segít majd.
 
A FAO adatai szerint a földünkön megtermelt élelmiszer elegendő lenne mindenki számára, mégis jelenleg 820 millióan – vagyis minden kilencedik ember – tartósan éhezik. Emellett a világszerte előállított élelmiszer egyharmada kárba vész. Az élelmiszerpazarlás globális költsége évente mintegy 2,6 billió dollárt tesz ki, beleértve a környezeti és társadalmi költségeket is.
 
Az élelmiszer-konvoj érkezését a Hősök terére a FAO, a Magyar Élelmiszerbank Egyesület és az Agrárminisztérium magas rangú képviselőinek sajtótájékoztatója előzte meg.
 
„Az éhezés elleni küzdelemben új kihívások jelentkeznek. Egy pozitív időszakot követően ismét terjed a krónikus éhezés és az alultápláltság, visszavetve több évtized munkáját,” –mondta Vladimir Rakhmanin, a FAO főigazgató-helyettese és Európáért és Közép-Ázsiáért felelős regionális képviselője.

Az adománykonvoj
 
Az idei Élelmezési világnap konvoj célja, hogy az embereket inspirálja a változásra, hangsúlyozta.
 
„Tetteink alakítják a jövőt, sugallja az Élelmezési világnap idei fő üzenete. Itt az ideje, hogy megújítsuk elköteleződésünket a fenntartható, éhezés- és táplálkozási problémáktól mentes jövő iránt,” – tette hozzá Rakhmanin.
 
Ahogy Cseh Balázs, a Magyar Élelmiszerbank Egyesület elnöke kiemelte, mindenkinek megvan a maga szerepe a folyamatban.
 
„Az Élelmiszerbank nagyon fontosnak tartja az Élelmezési világnap kapcsán hangsúlyozni, hogy mindenki tehet a pazarlás ellen, legyen az nagyvállalat, magánszemély, civil szervezet  vagy hatóság, ” –  mondta.
 
„A fogyasztók számára felvilágosító kampányokat, szemléletformó akciókat szervezünk, a kapcsolódó szabályozó hatóságokkal szoros munkában dolgozunk együtt a megoldáson. Erről szól ez a nap is, hogy megmutassuk, a kormányzat, a FAO, az élelmiszeripari, kereskedelmi cégek és az Élelmiszerbank összefogva tudnak változást hozni,” – tette hozzá.
 
Oravecz Márton, a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (NÉBIH) elnöke arról a hazai célkitűzésről beszélt, hogy a vidéken élők életkörülményeit a helyi termelés és értékesítés támogatásával javítsák. „Arra törekszünk, hogy a vidéki kistermelőknek és családi gazdálkodóknak olyan kedvező környezetet teremtsünk, melyben hozzájutnak a szükséges erőforrásokhoz és piacokhoz, így képesek megfelelő életszínvonalat biztosítani saját maguk számára,” mondta.
 
Az adománykonvojban részt vevő cégek:
 
AccorHotels Magyarország, Aldi Magyarország Élelmiszer Bt., AmRest Kft. - KFC, Auchan Magyarország Kft., Bonafarm Zrt., Budapesti Nagybani Piac Zrt., Coca-Cola HBC Magyarország Kft., Detki Keksz Kft., Gyermelyi Zrt., Heineken Hungária Sörgyárak Zrt., Kedvenc Kereskedőház Zrt., Kometa 99 Zrt., METRO Kereskedelmi Kft., Nestlé Hungária Kft., Nutricia Early Life Nutrition, Peck-Snack Kft., Penny Market Kft., Rauch Hungária Kft., Soós Tészta Kft., Tesco-Global Áruházak Zrt., Univer Product Zrt.
 
Az Élelmezési világnapról
 
Az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezete (FAO), minden év október 16-án – az Élelmezési világnapon – a szervezet 1945-ös alapítására emlékezik. Szerte a világon több mint 150 országban tesznek ugyanígy, ezzel az ENSZ egyik legjelentősebb napjává emelve az eseményt. A cél felhívni a figyelmet az éhezőkre, hogy az élelem, a megfelelő táplálék még nem biztosított mindenki számára.
 
Az Élelmezési világnap egy fontos alkalom, hogy mindenkiben tudatosítsuk: képesek vagyunk felszámolni az éhezést akár egy emberöltő alatt is, így mi lehetünk az a generáció, amely számára az éhezés ismeretlen fogalom. De ezért közösen kell tennünk.

(forrás: Élelmiszer Online)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Online eredményhirdetés: október 28., 10:00, a storeinsider.hu oldalunkon!

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Újrahasznosítottuk 2019 egyik legsikeresebb KREATÍV rendezvényét: itt a Green Wave 2020! November 18-án fókuszban a fenntarthatóság és a marketing!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!