E-commerce
3 fontos e-kereskedelem pörgető trend
Új kereskedelmi csatornává váló közösségi média, mesterséges intelligencia és intelligens hangszórók. Három egyre fontosabb dolog, melyekre jól teszik az internetes kereskedők, ha odafigyelnek, és időben kidolgozzák a stratégiájukat.
Az e-kereskedelem a koronavírus világjárvány miatt már eddig is sosem látott mértékekben növekedett 2020-ban. Habár egyes szakértők szerint messze még a járvány vége, egyes előrejelzések már azt prognosztizálják, hogy a védőoltásoknak köszönhetően a hagyományos kiskereskedelmi modell 2021 harmadik negyedévében, a korlátozások várható lazításával visszatérhet. Ezzel együtt a következő időszakban még biztosan így is jelentős maradhat az online vásárlás szerepe, így aztán nem mindegy, hogy az érintett kereskedők meg tudják-e lovagolni a trendeket, és erre kellő időben fel tudnak-e készülni.
Három ilyen jelentős trendet gyűjtött össze a smartercx.com.
A közösségi média új kereskedelmi csatornává válik
Az egy ilyen fontos jelenség, hogy a social media egyre inkább fontossá válik az internetes értékesítésben.
Az e-kereskedelemben rejlő potenciált az Instagram is észlelte, és habár korábban is lehet vásárolni az oldalon, 2020-ban külön kis fület is kapott a felületén Shopping megnevezéssel és egy kis táska ikonnal. Ez a fül személyre szabott ajánlásokat kínál, és az influenszerek (népszerű tartalom-előállítók) által reklámozott termékek megvásárlását könnyíti meg. Korábban a Facebook is hasonló újítást vezetett be a Shop funkciójával.
Várható, hogy 2021 folyamán sok másik alkalmazás vagy közösségi oldal is – mint amilyen a WhatsApp vagy Facebook Messenger – szintén átveszi majd ezt a fejlesztést, ami új kereskedelmi csatorna létrejöttét eredményezheti.
Az előrejelzések szerint az ilyen típusú platformokon a kereskedelemre gyakorolt globális hatás 2020-tól számítva 2027-ig 30 százalékos növekedést is produkálhat, valamint a következő öt év folyamán hatszázmilliárdos biznisszé nőheti ki magát.
Intelligens hangszórók és mesterséges intelligencia
2017-ben a Google és az Amazon által kínált okos hangszórók eladásai kétmilliárd dolláros forgalmat generáltak az Amerikai Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban. Előrejelzések szerint a következő egy évben, ez a szám akár a negyvenmilliárd dollárt is elérheti.
Egyébként jelenleg nagyjából kilencven millió amerikai használ ilyen típusú hangszórókat, vagyis az ott élő fogyasztók 34 százaléka.
Ez azt jelenti, hogy a vállalkozásoknak ki kell alakítaniuk a voice, azaz hang stratégiájukat.