hirdetés
hirdetés
hirdetés
2020. október. 23., péntek - KÖZT.KIKIÁLT., Gyöngyi.
hirdetés

790 000 konzerv a rászorulóknak

A feleslegként megmaradt tartós élelmiszert a Magyar Élelmiszerbank Egyesület juttatta el a hátrányos helyzetű családoknak. Ezzel nemcsak ételt tett az asztalukra, de egyidőben 553 tonna CO2 kibocsájtástól mentette meg a Földet. A példaértékű együttműködés megosztásával az Egyesület az élelmiszergyártók és kereskedők élelmiszermentésben vállalt szerepének fontosságára kívánja felhívni a figyelmet.

hirdetés

A világban és egyúttal Magyarországon is rengeteg élelmiszerfelesleg képződik. A Magyar Élelmiszerbank Egyesület fő célja, hogy csökkentse az élelmiszerpazarlást és a szervezett élelmiszermentés segítségével mérsékelje a nélkülözők számát Magyarországon. Az Egyesület elsődlegesen a gyártóknál és a kereskedőknél keletkező élelmiszerfeleslegre koncentrál.

Annak érdekében, hogy ne keletkezzen ilyen jelentős mennyiségű felesleg, fontos a megelőzés, a pontos tervezés és az edukáció az élelmiszerlánc minden pontján, a termeléstől a fogyasztókig. A feleslegek keletkezése azonban egyelőre így is elkerülhetetlen. Kiemelten fontos az élelmiszergyártók szerepvállalása is az élelmiszermentés folyamatában. A Bonduelle Central Europe Kft. 2006-ban, az elsők között csatlakozott Magyarországon az élelmiszermentéshez, azóta is példaértékűen, havi rendszerességgel szállítja be feleslegeit.

A környezetterhelés csökkentése

Az együttműködés keretében csak a tavalyi évben mintegy 221 tonna, 790 000 konzerv került a rászorulókhoz 246 millió Ft értékben. Ez a típusú élelmiszer, amely a nélkülözők számára elérhetetlen lenne, a magját képezi az Élelmiszerbank által osztott csomagoknak, hiszen a Bonduelle-nek köszönhetően kiszámíthatóan rendelkezésre áll. Az élelmiszeripari gyártó és az Élelmiszerbank Egyesület együttműködése környezetvédelmi szempontból is kiemelkedő, hiszen az átadott 221 tonna élelmiszer megmentésével 553 tonna CO2 kibocsájtástól mentesül a Föld. Ennyi CO2 gázt 11 050 újonnan ültetett fa tudna csak semlegesíteni. 2019 első félévében 160 tonna megmentett élelmiszernél tart az együttműködés, amelyet több mint 134 000 rászorulóhoz juttat el a Magyar Élelmiszerbank. Idén a Bonduelle Kft. az élelmiszermentést anyagi forrásokkal is segíti, felismerve az élelmiszermentés jelentős költségeit.


„A tavalyi évben közel 800 000 zöldségkonzervvel járultunk hozzá a Magyar Élelmiszerbank Egyesületének munkájához. Idén szeretnénk magasabb szintre emelni az együttműködést, hogy még hatékonyabban segítsük a fenntartható, környezettudatos élelmiszer-fogyasztást, és mi is hozzájáruljunk az élelmiszerhulladék-csökkentéshez”– nyilatkozta Szirbek András, a Bonduelle marketing igazgatója.

(forrás: Store Insider)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Újrahasznosítottuk 2019 egyik legsikeresebb KREATÍV rendezvényét: itt a Green Wave 2020! November 18-án fókuszban a fenntarthatóság és a marketing!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!