hirdetés
hirdetés
2021. december. 05., vasárnap - Vilma.
hirdetés

Lollipops

A Chupa Chups és Salvador Dalí

A szürrealista festő nem csak extravagáns stílusáról és szétfolyó óráiról ismert. Egyik legtöbbet reprodukált alkotásával nap mint nap találkozhatunk: ő tervezte ugyanis a Chupa Chups nyalókák és cukorkák logóját.

hirdetés

Bernat 1958-ban állt elő a nyalóka ötletével, mit sem tudva arról, hogy elképzelését már a conneticutbeli George Smith is megvalósította 1908-ban (ő egy akkoriban népszerű versenylóról, Lolly Popról nevezte el termékét). Mivel Európában nem akadt konkurenciája, az akkor GOL névre hallható nyalókája elindulhatott a világhír felé vezető úton. 

Mielőtt azonban a nemzetközi piacon is bemutatkozott volna vele, finomított márkája arculatán. Mindenekelőtt felkért egy reklámügynökséget, hogy válasszanak hangzatosabb nevet az édesség számára. Így született meg a Chupa Chups név, ami a spanyol chupar vagyis nyalni igéből származik, így ha megkísérelnénk lefordítani a nevet, olyasmi kiábrándító eredményt kapnánk, mint a Nyalifali. Egy logóra viszont még mindig szüksége volt.

A Chupa Chups és Salvador Dalí

Barátjától, a szürrealista művésztől, Salvador Dalítól kért segítséget, aki mindössze egy óra alatt készítette el a logó vázlatát. Valójában a festő csak néhány finomítást eszközölt az eredeti fekete-piros feliraton, amellyel különlegesebbé és láthatóbbá tette.

Designed by Salvador Dali in 1969.
Designed by Salvador Dali in 1969.

A szöveg színét egységesen pirosra változtatta, és egy narancssárga százszorszépformában helyezte el, Bernatnak pedig azt javasolta, hogy a logót mozgassák át a nyalóka tetejére.

 

(forrás: logodesignlove.com/divany.hu)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Itt a Store Insider új podcast rovata! A #PályázzaProFuturával podcast sorozat hasznos információkkal nyújt segítséget minden pályázni kívánó élelmiszeripari, FMCG-szereplőnek. Kattints tovább a rovathoz!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Újra itt a Kreatív digitális versenye!