hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. február. 28., vasárnap - Elemér.
hirdetés

Az olajipar tyúkszemére léphet a Coca-Cola

Az olajvállalatok állítanak elő olyan, a műanyag palackok gyártásához szükséges vegyületeket, mint például az etilén – írja a hvg.hu. A palackok legnagyobb felhasználói pedig az üdítőitalgyártók, akik viszont mostanában a bioműanyagok felé kacsingatnak.

hirdetés

A Coca-Cola a Greenpeace felmérése szerint évente nagyjából 100 milliárd palackot ad el a vásárlóknak – írja a Bloomberg. A világon percenként egymillió plasztikpalackot vesznek, és ez a szám 2020-ra, az előzetes becslések szerint 20 százalékkal fog nőni. 160 ezer műanyag palack előállításához egy tonna etilénre van szükség, amihez nagyjából 8,5 hordó olajat hasznának fel. Több jelentős vállalat, mint a Saudi Arabian Oil, az Exxon, a Shell és a Total egyelőre folyamatosan bővíti a műanyagokkal foglalkozó részlegét.

Az utóbbi időben viszont nemcsak a lakosság, hanem a legnagyobb gyártók és vállalatok is kezdenek egyre környezettudatosabbak lenni, ezért keresik a megoldást, hogy miként válthatnák le a műanyag palackokat. Erre az egyik megoldás a bioműanyag használata lehet, mely cukornádból, fából és kukoricából készül. Az Európai Bioműanyag Szövetség tagjai közé olyan nagyvállalatok sorolhatók, mint a finn Stora Enso papírgyár, a Mitsubushu Chemical vagy a Cargill; terveik között pedig az olyan cégek műanyaggal történő ellátása szerepel, mint a Coca-Cola és a Lego.

(forrás: hvg.hu)
hirdetés

Címkék

hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Ugyan az oltások megérkezésével már valamennyire látszik az alagút vége, ez nem jelenti azt, hogy 2021 még ne a változásokról, a rezilienciáról vagy a rugalmasságról szólna. Mely tulajdonságok mellesleg vírus nélkül is csak előrevisznek. Mit tudnak ehhez hozzátenni a HR szolgáltatók?

A nyitás közeledtével egyre többen már az irodai visszatérést tervezik. Tarts március 25-én velünk, járjuk együtt körbe a különböző hibrid megoldásokat: mit tanultunk, mit engedünk el, mit tartunk meg – minden ami a munkavégzés környezetére vonatkozik.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: március 12.