hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. december. 08., szerda - Mária.
hirdetés

Brit lap kritizálta a magyar törvényt

A Financial Times szerint szembemegy az európai trenddel a magyarországi vasárnapi boltbezárás, a lap által megkérdezett egyik magyar hivatalnok szerint nincs is meg a megfelelő társadalmi támogatottsága. A Tesco is nyilatkozott a lapnak, elmondták, hogy szerintük Magyarország jól jár a vasárnapi kereskedésse - adta hírül a hvg.hu.

hirdetés

Terjedelmes cikkben foglalkozik a boltok tervezett vasárnapi zárva tartásával a Financial Times. A tekintélyes brit üzleti lap azt írja, hogy a boltok bezárása egy újabb lépés Orbán Viktor unortodox lépesei között, ráadásul szembemegy a kiskereskedelmi szektort liberalizáló európai trenddel.

A lap azt írja, hogy a bezárás eladási nehézségeket okozhat a legnagyobb, döntően külföldi szereplőknek, mint például a Tesco, Auchan, vagy Aldi. A családi tulajdonú és kisebb üzleteket nem érinti majd ez a változtatás.

Az FT ezek után ismerteti, hogyan érvelt Orbán a vasárnapi zárva tartás mellett, milyen régiós példákkal (Németország, Ausztria) jött ennek alátámasztására. A cikkben megszólal a Tesco is: a kereskedelmi lánc azt közölte, hogy úgy vélik, Magyarország jól jár a vásárnapi kereskedéssel. A Tesco szerint a vásárlók választhatnak, hogy hol és mikor vásárolnak, kollégáik pedig jól járnak azzal a lehetőséggel, hogy vasárnap többet kereshetnek a cég által fizetett kiegészítéssel.

A lap azt írja, hogy a magyar kormány miniszterei elismerték, hogy kevés gazdasági érv sorakoztatható fel a tervezet mögött, a miniszterelnök lépése, mellyel támogatta a tervezetet, sokakat meg is lephetett a kormányban. Az FT hivatkozik egy névtelenségbe burkolózó magyar hivatalnokra is, aki szerint a tervezetnek nincs meg a széleskörű támogatottsága, különösen azok részéről, akik a szupermarketeknél dolgoznak és kiegészítést kapnak a vasárnapi munkáért. A hivatalnok szerint ha holnap lenne erről a kérdésről egy népszavazás, akkor azt elbuknák.

Bartha Attila, a Közép-európai Egyetem (CEU) Center for Policy Studiesnál dolgozó közgazdásza szerint a vásárlási szokásokból azt lehet látni, hogy a magyarok a hétvégi vásárlásokat preferálják, így a tervezet ezzel szembemegy. A közgazdász hozzátette, hogy ha a változtatás megvalósul, akkor az közvetlen hatással lesz a foglalkoztatottságra és keresetekre, közvetett módon pedig a befektetői hangulatra is.

A lap ezek után felidézi, hogy a múlt héten a képviselők jóváhagytak egy olyan törvényt, melynek értelmében annak a kiskereskedőnek, aki két éven keresztül veszteséges, be kell zárnia (50 milliárd forint feletti árbevételnél, a döntően napi fogyasztási cikkeket forgalmazó kiskereskedőknél – a szerk.). Az FT hozzáteszi, hogy 2010 óta a magyar kormány különböző, büntető jellegű szektorális különadókat vetett ki a bankokra, telekomcégekre és médiavállalkozásokra.

(forrás: hvg.hu)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Újra itt a Kreatív digitális versenye!