hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. április. 13., kedd - Ida.
hirdetés

A halfogyasztás megduplázását tervezik

Nőtt a magyarországi halfogyasztás az utóbbi tíz évben, de még mindig messze az európai uniós átlag alatt van; az agrártárca azon dolgozik, hogy az egy főre jutó éves 5,7 kilogrammos átlag megduplázódjon Magyarországon - mondta Farkas Sándor, az Agrárminisztérium parlamenti államtitkára Budapesten, a halfogyasztást népszerűsítő sajtótájékoztatón.

hirdetés

A jó minőségű hazai halak fogyasztásának növelése piacot biztosít a magyar termelőknek. A halgazdálkodás nemzetgazdasági jelentőségű, hozzájárul a vidéki régiók stabilitásához és a fenntartható fejlődéshez - mutatott rá az államtitkár.

A halfogyasztást ösztönző, már megtett intézkedések közül Farkas Sándor kiemelte a halhús általános forgalmi adójának 27 százalékról 5 százalékra csökkentését, illetve a Minőségi Magyar Hal védjegy bevezetését a magyar termelésű minőségi halak és haltermékek megkülönböztetésére, az irántuk megnyilvánuló vásárlói bizalom és igény erősítésére. A magyar halak finomak, fogyasztásuk rendkívül egészséges - hangsúlyozta az államtitkár.

Farkas Sándor felidézte, hogy a 2014-2020-as Magyar Halgazdálkodási Operatív Program megvalósításához az Európai Tengerügyi és Halászati Alapból Magyarországnak megállapított tagállami kerettel és a nemzeti önrésszel együtt mintegy 15,5 milliárd forint áll rendelkezésre. Ez az összeg a halgazdálkodás fejlesztését, a hazai haltermelés és halfeldolgozás bővítését, valamint a halfogyasztást ösztönző marketing tevékenységet segíti.

Forrás: 123rf

Németh István, a Magyar Akvakultúra és Halászati Szakmaközi Szervezet (MA-HAL) elnöke a sajtótájékoztatón elmondta: eredményes volt az év, az időjárás is kedvezett a hazai termelésnek, nagy mennyiségű és kitűnő minőségű halat kínálnak a vevőknek. Hangsúlyozta, hogy az árak nem emelkedtek, a tavalyival azonos áron tudnak vásárolni a fogyasztók. A halfogyasztás ösztönzése érdekében 50 település 80 árusítóhelyén a vásárlók közvetlenül a termelőktől is beszerezhetnek halat. A termelői akciókról a MA-HAL honlapján lehet tájékozódni - jelezte a MA-HAL elnöke.

Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum (AMC) ügyvezetője elmondta: Magyarországon az elmúlt egy évben több mint 10 százalékkal nőtt a halfogyasztás. A fogyasztás bővülése stabil alapot ad a hazai halágazatnak a további fejlődéshez. A belföldi fogyasztás növekedéséhez hozzájárult a hal forgalmi adójának csökkentése, az elmúlt évek hazai gazdasági növekedése és a fogyasztást ösztönző kampányok is - tette hozzá.

(forrás: Store Insider)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! Apex Toplistás pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2021. április 16.

Tarts velünk április 22-én, hogy megtudd, hogy mitől működik a mentoring és nagyköveti rendszer – és mitől nem!

Mindenkit meggyötört a pandémia, a motiváltságukat vesztett, kiégett és akár még fizikailag is megviselt munkatársak aránya lényegesen nőtt a szervezeteken belül. Milyen eszközei vannak erre egy vállalatnak? Gyere el ingyenes szakmai randinkra, ahol több tucat javaslatot adunk a kezedbe!