hirdetés
hirdetés
2021. április. 12., hétfő - Gyula.
hirdetés

Környezetvédelem

A használt étolaj is leadható szelektíven az ALDI-nál

Újabb zöld megoldást vezet be Magyarországon az ALDI. A Biofilter Környezetvédelmi Zrt.-vel kötött megállapodásnak köszönhetően mostantól már a használt étolaj visszagyűjtésére is lehetőség lesz néhány kijelölt üzletnél. A tesztüzem 11 áruháznál indul.

hirdetés

Az ALDI Magyarországon már korábban is számos intézkedést vezetett be annak érdekében, hogy minél alacsonyabb legyen működésének a karbonlábnyoma, és vásárlói minél több területen tudjanak hozzájárulni a környezetvédelemhez. Az áruházlánc 2008-as magyarországi első üzletnyitása óta szelektíven gyűjti a papírt, illetve a műanyag fóliát, de a boltokban felhasznált PET palackokat is visszaküldik a dolgozók újrahasznosításra. A vásárlók az üres üvegeket ma már az üzletek előtt elhelyezett tárolókba tehetik, az itt összegyűjtött üveghulladékot szintén újrahasznosítják. A használt elemek és elektronikai hulladékok is ingyenesen leadhatók bármelyik ALDI-ban. Az áruházlánc együttműködik továbbá az Élelmiszerbankkal, így az üzletekben keletkező élelmiszer-felesleg emberi fogyasztásra még alkalmas része a karitatív szervezet segítségével rászorulókhoz jut el. A vállalat a „Mellőzni. Újrafelhasználni. Újrahasznosítani.” szlogen alatt futó intézkedéscsomag részeként 2025-re saját márkás termékei esetében 100%-ban újrahasznosítható csomagolóanyagot fog használni, illetve 2025-ig 15%-kal csökkenti csomagolóanyag-felhasználását.

Használt sütőzsiradék: környezetterhelés helyett újrahasznosítás

Ma Magyarországon mintegy 25 000 tonna használt étolaj keletkezik a háztartásokban, ennek mindössze nagyjából 2%-a, körülbelül 500 tonna kerül begyűjtésre. A használt sütőolaj jelentős környezetterhelést jelent, hiszen a talajba jutva gátolja annak légáteresztő képességét, a kommunális hulladékba helyezve pedig nehezen lebontható anyagként keveredik a háztartási szeméttel. Nem jobb a helyzet akkor sem, ha a csatornahálózatba kerül, hiszen egyrészt növeli a szennyvíztisztítók terhelését, másrészt gátolja a természetes vizek autooxidációs folyamatait. Egyetlen csepp használt étolaj akár ezer liter élővizet is elszennyezhet. A használt étolaj pedig érték, hiszen az ülepítés és dekantálás után keletkező tisztított, használt olaj gyakorlatilag 100%-ban újrahasznosítható. Minden egyes liter begyűjtött és újrahasznosított használt étolajjal annyi felesleges szén-dioxid kibocsátástól mentesíthető a környezetünk, mintha 90 km-rel kevesebbet autóztunk volna. A tisztított növényi olajat a Biofilter Zrt. biodízel gyártására adja át. A jelenlegi szabályozás értelmében Magyarországon 8,2%-os arányban kötelező biodízelt keverni a gázolajhoz, így tehát a lakosságtól begyűjtött étolaj közlekedési felhasználásra visszajuthat a lakossághoz, vagy a logisztikai iparág szereplőihez.

A szelektív hulladékgyűjtés terjedésével egyre nagyobb az igény a lakosság részéről arra, hogy a papír-, műanyag- és alumíniumhulladék mellett a használt sütőzsiradék is minél több helyen legyen szelektíven leadható. Ennek az igénynek is eleget téve, környezetvédelmi vállalásaival összhangban, az ALDI folyamatosan azon dolgozik, hogy tovább bővítse a szelektív hulladékgyűjtés lehetőségeit. Az áruházlánc így megállapodást kötött a Biofilter Környezetvédelmi Zrt.-vel, amelynek értelmében a használt étolaj visszagyűjtésére is lehetőség nyílik az ALDI áruházainál.

„A kültéri tárolók az ALDI üzletek bejáratához közeli, frekventált helyen lesznek megtalálhatók. Bízunk abban, hogy minél többen élnek az ingyenes lehetőséggel, és közösen aktívan hozzájárulhatunk a környezetvédelemhez és a környezetterhelés csökkentéséhez” – mondta Bernhard Haider, az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. országos ügyvezető igazgatója a megállapodás aláírása kapcsán.

„Az ALDI áruházak csatlakozása a használt sütőolaj begyűjtési hálózathoz egy eddig egyedülálló kezdeményezés a szektorban, ami óriási lépés a lakossági környezetterhelés mentesítésére. A begyűjtésre szolgáló Használt Étolaj Box-okat először az ALDI áruházaiba helyezzük ki, így a vásárlók könnyen összeköthetik a kellemeset a hasznossal: a bevásárlást a használt étolaj leadásával, amivel hozzájárulhatnak a körforgásos gazdasághoz” – tette hozzá Deák György, a Biofilter Zrt. vezérigazgatója.

A tesztüzemben jelenleg országosan 11 ALDI áruház vesz részt, a vásárlók így Baján a Dózsa György úti, Budaörsön a Kandó Kálmán utcai, Budapesten a Bökényföldi úti és Késmárk utcai, Debrecenben a Kishatár úti, Gyulán a Bicere utcai, Szegeden a Móravárosi körúti, Székesfehérváron a Szent Flórián körúti, Szigetszentmiklóson a Csepeli úti, Szolnokon a Felső Szandai réti, míg Zalaegerszegen a Balatoni úti ALDI áruházaknál adhatják le a használt étolajat.

A használt sütőolaj gyűjtése és leadása egyszerű, hiszen a kihűlt étkezési olajat elég egy műanyag palackba visszatölteni, majd az áruházaknál kihelyezett tárolókba dobni, az elszállításról és az újrahasznosításról az országos begyűjtő hálózattal rendelkező, idén 30 éves Biofilter Zrt. gondoskodik.

(forrás: Store Insider)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! Apex Toplistás pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2021. április 16.

Tarts velünk április 22-én, hogy megtudd, hogy mitől működik a mentoring és nagyköveti rendszer – és mitől nem!

Mindenkit meggyötört a pandémia, a motiváltságukat vesztett, kiégett és akár még fizikailag is megviselt munkatársak aránya lényegesen nőtt a szervezeteken belül. Milyen eszközei vannak erre egy vállalatnak? Gyere el ingyenes szakmai randinkra, ahol több tucat javaslatot adunk a kezedbe!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!