hirdetés
hirdetés
2020. november. 26., csütörtök - Virág.
hirdetés

Divat & Design Tőkealap

A hazai kreatív iparágat erősíti a Hiventures

Olyan nagy növekedési potenciállal rendelkező, divat- és design szektorba tartozó vállalkozások finanszírozását kezdte meg az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures, amelyek a tőkebefektetésnek köszönhetően ötleteik megvalósításával, márkaépítéssel innovatív terméket, szolgáltatást hozhatnak létre, vezethetnek be a nemzetközi piacra. A magyarországi divat- és design ipari ágazat fellendítésében a Hiventures szakmai partnere a Magyar Divat & Design Ügynökség.

hirdetés

A Hiventures által kezelt 5 milliárd forint keretösszegű Divat & Design Tőkealap a hagyományos, több éve működő márkák mellett a technológiai újításokat is tartalmazó startupok forráshoz jutását egyaránt célozza. A Tőkealap befektetési fókuszában ennek megfelelően a kreatív iparági szektorban tevékenykedő fejlődőképes, itthon már több éves tapasztalattal bíró, stabilan működő, de az érett fázist még nem elérő, valamint az induló, illetve fiatal kis- és középvállalatok egyaránt megtalálhatóak.

„A magyar GDP közel 4%-át adó kreatív iparág - még a mostani gazdasági válságban elszenvedett visszaesése ellenére is - egyre markánsabban látható itthon és külföldön is. A divat, a design, a divat technológia, a design technológia mind olyan szakágazat, ahol a hozzáadott érték Magyarországon belül termelődik meg, hazai munkavállalókkal és javarészt helyi beszállítókkal, hozzájárulva a gazdaságfejlesztési elképzelésekhez. A kreatív ipari cégek a hagyományos banki eszközökkel nehezen finanszírozhatóak, és az sem várható, hogy jelentős mértékű hazai, vagy külföldi magántőke jelenne esetükben meg, különösen nem a korai fázisú vállalkozások finanszírozására. Ezen vállalkozások termékeinek megvalósításához, a nemzetközi piacokon történő megjelenésükhöz az állami szerepvállalás különösen indokolt. Az általunk kezelt tőkealap a piacon megjelent új lehetőségként tőkeági finanszírozással járul hozzá a divat- és designipar stabilitásához és fejlődéséhez. Célunk pénzügyi partnerként hosszú távon finanszírozást biztosítani az új vagy korai fázisú kreatív ipari vállalkozások növekedéséhez, valamint a korábban jól működő, de a járvány okozta krízisben nehéz helyzetbe került cégeknek mentőövet nyújtani” – mondta el Katona Bence, a Hiventures Zrt. vezérigazgatója a kreatív ipar jelentőségét kiemelve.

A divat és designiparágban - amelyen a fashiontech cégektől a designbútorok gyártásáig nagyon sok mindent értünk - egyre inkább teret nyerő innovatív megoldások megmutatkozhatnak például a textíliák, ruházati cikkek, egyéb divatcikkek vagy bútorok tervezésében és gyártásában, az automatizálásban, de egyre több esetben találkozhatunk 3D modellezéssel és tervezéssel, alternatív és fenntartható alapanyagokkal, a személyre szabást segítő szoftverrel vagy mesterséges intelligencia segítségével végzett munkafolyamattal.

A hazai divat- és designipari vállalkozások innovatív kezdeményezéseinek támogatásában a Hiventures szakmai partnere a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ). Együttműködésük fontos eleme a tudástranszfer, melynek keretében a Hiventures üzleti szakembereket delegál a MDDÜ vállalkozásokat érintő mentorprogramjaira, eseményeire, akik előadásokkal és üzletviteli tanácsokkal segítik a jelölteket. Emellett az MDDÜ divat- és designipari szakértelmével véleményezi a Hiventureshöz beérkező iparágspecifikus projekteket, segíti a Hiventures iparági befektetési folyamatát, továbbá az alapítók márka- és piacépítési törekvéseit. A HFDA Startup Program keretében pedig a Hiventures és az MDDÜ közös egyetemi „startup képzéseket” indít, mely a divat- és designipart érintő innovatív ötlettel rendelkező csapatok sikeres vállalkozás indítását célozza és melynek végén a kiválasztott projektek a Hiventures 15 millió forintos inkubációs befektetésében, valamint az MDDÜ szakmai támogatásában részesülhetnek.

Forrás: 123rf

„Az iparág integratív, koordinatív szervezeteként a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) folyamatosan keresi az olyan együttműködéseket hazai, illetve nemzetközi szakmai partnerekkel, amelyek hozzájárulnak a magyar divat- és designipar versenyképességének növeléséhez. A nemzetközi piacokon való helytállás viszont tőkeigényes folyamat, ezért a hazai stabilitáshoz és a külföldi sikerhez a megszerezett tudás mellett elengedhetetlen, hogy a márkák befektetői támogatásban is részesüljenek. Ebben segít a Divat & Design Tőkealap, amely újabb lendületet ad a kreatív szektornak, hiszen a Hiventures a hazai iparági szereplők számára is elérhető, nagymértékű forrásbevonási lehetőséget nyújt, az MDDÜ pedig szakmai partnerként az iparági rálátást biztosítja számukra, miközben ösztönzi a vállalkozásokat üzleti modelljeik megújítására és értékesítési csatornáik újragondolására” – mondta Bata-Jakab Zsófia, az MDDÜ vezetője a szakmai partnerségről és a tőkebefektetések fontosságáról.

A Hiventures Zrt. által kezelt Divat & Design Tőkealap 2020 őszén 3 tőkebefektetésről szóló szerződést írt alá: a Vetlényi Alma tervező nevével fémjelzett Timeless Design Kft-vel, a Zsigmond Dóra tervező nevéhez köthető Zsigmond International Kft-vel, illetve a Cukovy Europe Kft-vel.  A tőkealap és a tervezők által közösen alapított vállalkozások mindhárom esetében a tőkebefektetés mellett tagi kölcsönben is részesültek.

Vetlényi Alma tervező a befektetést az alapító márka ismertségének növelésére, az értékesítés támogatására és a márkaépítés megalapozására költi. A befektető elvárása, hogy a korai fázis ellenére már a következő hónapokban elinduljon az árbevétel növekedés és a cég 2021 közepére alkalmassá váljon további tőkebevonásra.

A "ZSIGMOND DORA menswear" hiánypótló férfi divatmárka a hazai piacon. Célja a magyar paraszti kultúra elemeinek modern kontextusba való átültetése, szezonális kollekciókon keresztül. A befektetést többek között márkaépítésre, a piaci ismertségének megerősítésére és a gyártási folyamatok fejlesztésére szeretné fordítani az alapító.

A Cukovy Europe Kft. 2020 januárjában jött létre prémium minőségű női/unisex tollkabátok tervezése, gyártása és értékesítése céljából. Magyar viszonylatban a CUKOVY kíván az első prémium tollkabát márkává válni, a tervek szerint a befektetést a CUKOVY márka ismertségének megerősítésére és a gyártási költségek finanszírozására fogják fordítani.

A Tőkealap 2020 folyamán több alapítóval tervez befektetési szerződést kötni, célja, hogy 2021-re a legnagyobb kreatív ipari portfóliót építse fel Magyarországon.

(forrás: Store Insider)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Meghosszabbított nevezési határidő: 2020. november 27.

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!

A HR és a vezetés szerves része, hogy értsük a munkavállalóban végbemenő folyamatokat. Webináriumunkon azok a szolgáltatók mutatják be gyakorlati megoldásaikat, akik egy szervezet emberi működésével kapcsolatos kérdésekre adnak válaszokat. HR-eseknek ingyenes!