hirdetés
hirdetés
hirdetés
2020. október. 23., péntek - KÖZT.KIKIÁLT., Gyöngyi.
hirdetés

A kkv-k több mint 1800 milliárd forint hitelt kaptak a Széchényi kártyák jóvoltából

A Széchenyi kártya program keretében az elmúlt 15 évben 1841 milliárd forint hitelt helyeztek ki a kis- és középvállalkozásokhoz (kkv), amelyek eddig 343 ezer hiteligénylést nyújtottak be, és 258 ezren már átvették, használják is a kártyát - mondta Krisán László, a KAVOSZ Zrt. vezérigazgatója a program fennállásának 15. évfordulóján rendezett ünnepségen csütörtökön Budapesten.

hirdetés

A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK), illetve a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége (VOSZ) a program működtetésére és koordinálására hozta létre a KAVOSZ-t.
Az ünnepi rendezvényen Dávid Ferenc, a VOSZ főtitkára hangsúlyozta, a kisvállalkozói kártya célja, hogy a tőkehiányos hazai vállalkozói közösség kedvező kamatozású hitelhez juthasson.
Parragh László, az MKIK elnöke kiemelte: a Széchenyi Kártya program hat hiteltípusból áll, a hat termék alkalmas arra, hogy gyorsan eljusson a vállalkozásokhoz.
A rendezvényen átadtak kilenc jubileumi kártyát, egyebek mellett az első 100 millió forintos kártya igényléséért járót.


Krisán László ismertette: a kártyát 84 százalékban vidéki, 16 százalékban budapesti vállalkozások igényelték, az egyéni vállalkozók aránya 25 százalék volt.
A vezérigazgató kiemelte: a KAVOSZ speciális híd a gazdasági szereplők között, a programban részt vevő szervezetek együttműködésének eredményeként gyorsan és hatékonyan megvalósíthatók a különböző támogatási programok.


Dávid Ferenc, a VOSZ főtitkára felidézte, 2000-ben Orbán Viktor miniszterelnök és Demján Sándor közös gondolatához kamarai elnökként csatlakozott Parragh László és Matolcsy György akkori gazdasági miniszter, így jött létre a kisvállalkozások finanszírozási nehézségeinek megoldását segítő program.
A főtitkár úgy fogalmazott, a Széchenyi kártya a tisztességes vállalkozó "személyi igazolványa", amivel igazolható, hogy tulajdonosa részt vesz a közös teherviselésben, adó- és társadalombiztosítási, illetve munkaügyi kapcsolatai rendezettek.


Parragh László, az MKIK elnöke egyebek mellett kiemelte, a program különleges gazdaságfejlesztési eszköz, amely 2010 után gyorsult fel. Ha a kormány forrást kíván eljuttatni a hazai vállalkozói közösséghez, a program hálózata alkalmas erre - jelezte.
A kamara elnöke szerint a kihelyezett hitel arányaiban hasonlítható a növekedési hitelprogram méretéhez. Parragh László kitért arra is, az ügyfelek számának emelkedésére számítanak.

(forrás: MTI)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Újrahasznosítottuk 2019 egyik legsikeresebb KREATÍV rendezvényét: itt a Green Wave 2020! November 18-án fókuszban a fenntarthatóság és a marketing!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!