hirdetés
hirdetés
hirdetés
2020. október. 30., péntek - Alfonz.
hirdetés

A klímaváltozás a legsúlyosabb kihívás

Gazdasági válságtól viszont nem tartanak a megkérdezett globális nagyvállalatok cégvezetői - derül ki a KPMG 2019-es cégvezetői felméréséből.

hirdetés

Robert Stöllinger, a KPMG magyarországi vezérigazgatója a kutatást bemutató budapesti sajtótájékoztatón szerdán megjegyezte, hogy a válaszadók ugyanazokat a kihívásokat nevezték a legfontosabbnak, mint tavaly, ám ezek sorrendje módosult.     A klímaváltozás a 2018-as felmérésben még csupán a 4. helyen szerepelt a növekedést fenyegető tényezők között, a tavaly első helyen említett kereskedelmi háborúk pedig idén a harmadik helyre estek vissza. A technológiai változások a harmadik helyről a másodikra jöttek föl a veszélyek sorában, a digitális bűnözés a másodikról a negyedik helyre esett vissza idén. A céges működési kockázatokat 2018-ban és 2019-ben egyaránt az 5. legfontosabb kihívásként értékelték a megkérdezettek.    

A növekedési kilátásokat az amerikai cégvezetők ítélik meg a legkedvezőbben, a derűlátók aránya 52 százalékról 87 százalékra nőtt a tengerentúlon tavaly óta. Más kontinenseken viszont, így többek között az európai országokban is többnyire visszafogottabbak a vállalati várakozások 2018-hoz képest. A válaszokból kiderül, hogy a cégek 84 százaléka nyitott a vezetés átalakítására, hogy javítsa a vállalat működését, 68 százalékuk pedig új technológiák beszerzésével készülne a digitális környezet változásaira.   

 

Robert Stöllinger  szerint a visszajelzések azt mutatják, hogy felértékelődött a rugalmasság, az alkalmazkodóképesség szerepe, tehát egy vezetőnek szükség esetén a vállalat szervezeti felépítését, működését egyaránt át kell értékelnie és alakítania.  A cégméret ugyanakkor - mint mondta - egyre kevésbé elsődleges, a kisebb cégek és startupok sokszor eredményesen szakítanak ki maguknak értékes részeket a nagyvállalatok értékláncaiból. Ezzel párhuzamosan a vállalatok felvásárlási stratégiája is módosult, egyre inkább azért vesznek cégeket, hogy új szervezeti kultúrát szerezzenek - tette hozzá.    

A vezérigazgató a cégvezetői visszajelzések alapján úgy látja, hogy a technológia kiszámíthatatlanul gyors átalakulása a legjelentősebb kihívások egyike. Véleménye szerint ugyanakkor a munkahelyeket nem veszélyezteti, inkább kiegészíti és javítja az emberi munkaerő hatékonyságát.     

 Kovács Csaba energetikai tanácsadó a felmérésre utalva hangsúlyozta, hogy a klímaváltozás jelentősége nem új körülmény a vállalatok számára, működésüket az energiahatékonysági előírások, a károsanyag-kibocsátás és a fenntarthatóság előírásai már eddig is jelentősen meghatározták. A környezetvédelmi intézkedéseket ennek ellenére a közvélemény többnyire a politika döntéshozóitól várja, miközben a gazdasági élet szereplői és a társadalom vállalásai ennél is fontosabbak - fogalmazott. Bár a környezetvédelmi keretek kétségtelenül az állami szabályozástól függvényei, a szakértő szerint a vevői igények változása, a fenntartható termékek iránti kereslet erősödése a legerősebb fenntarthatósági ösztönző a cégek számára.   

 A KPMG 1989-ben nyitotta meg budapesti irodáját. A könyvvizsgáló, üzleti és adótanácsadó társaság Magyarországon több mint 1400 munkavállalót, világszerte pedig összesen csaknem 200 ezer munkavállalót foglalkoztat, és több mint 150 országban nyújtanak szolgáltatásokat. 2019-es cégvezetői felmérésük januárban és februárban készült 1300 cégvezető megkérdezésével. A kutatásban amerikai, angol, ausztrál, francia, holland, indiai, japán, kínai, német, olasz, és spanyol vállalatok vettek részt. 

(forrás: Store Insider)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Újrahasznosítottuk 2019 egyik legsikeresebb KREATÍV rendezvényét: itt a Green Wave 2020! November 18-án fókuszban a fenntarthatóság és a marketing!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!