hirdetés
hirdetés
hirdetés
2020. október. 01., csütörtök - Malvin.
hirdetés

A koronavírus kihatott az élelmiszerárakra

Mérséklődtek az élelmiszerárak a globális piacokon négy hónap drágulást követően, miután bezuhant a növényi olajok ára részben a koronavírus (COVID-19) járvány keltette keresletvisszaesés körüli félelmek miatt.

hirdetés

Az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezete (FAO) élelmiszerár-indexe, amely a nemzetközi kereskedelem legfontosabb terményeinek havi árváltozását követi le, 1%-kal alacsonyabban zárt februárban az előző hónaphoz képest, de még ennek ellenére is 8,1%-kal haladja meg az egy évvel ezelőtti szintet.

A növényi olajok indexe 10,3%-ot esett január óta ahogy a pálmaolaj ára a vártnál nagyobbat zuhant a bőséges malajziai termelés, az indiai kereslet időleges visszaesése és a koronavírus terjedése körüli aggodalmak együttesétől.

A gabonafélék ára átlagban 0,9%-kal mérséklődött. A búza ára csökkent reagálva az erős piaci kínálatra, továbbá a kukoricáé is, az állattartó szektor visszaeső igényei hatására. Ezzel szemben a rizs ára nőtt a távol-keleti és kelet-afrikai vevők aktivitása következtében.

A FAO 2%-os árcsökkenést regisztrált a húsfélék esetében. Szakértők ezt a kínai importcsökkenéssel magyarázzák, amire hatással volt a tengeri szállítmányozás akadozása. A szárazság miatti kényszervágások Új-Zélandon további nyomás alá helyezték a birkahús kereskedelmi jegyzését; a szárnyashús ára negatívan reagált a csökkenő ázsiai keresletre.

A tejtermékek összesítve 4,6%-kal drágultak főleg a sajt jegyzésének erősödése és részben a ausztrál tejtermelés visszaesése miatt. A tejpor ezzel ellentétben olcsóbb lett miután Kína, a világ legnagyobb tejport-importőre, vásárlásai a logisztikai nehézségek miatt lelassultak.

A cukor ára 4,5%-kal nőtt az negatív indiai és thai termelési kilátások és az erős globális kereslet kombinációja következtében.

Pozitív globális gabonatermelési kilátások

A FAO egyúttal megjelentette a legfrissebb Gabonakészletek és -igények gyorsjelentését, amiben megemelte az idei gabonatermelésre vonatkozó előrejelzését 2 719 millió tonnára, ami a nyugat-afrikai és ukrán kukoricatermelés erősödésének tudható be.

Forrás: 123rf
Forrás: 123rf

A búzaatermelés várhatóan eléri a rekord-közeli 763 millió tonnát, míg a szemestermény-kibocsátás 2020-ban is erős lesz Argentínában, Brazíliában és Dél-Afrikában.

A gabonafelhasználás mértéke a 2019-2020-as ciklusban akár történelmi rekordot is dönthet (2 721 millió tonna), melynek hátterében az élelmiszeripar, a takarmány-előállító és más ipari cégek megnövekedett kereslete áll.

Mindemellett a FAO előrejelzése szerint a világ gabonatermelése a 2020-as szezon végére megközelítik a 886 millió tonnát, vagyis a készletek és felhasználás aránya a kényelmes 30%-os szintre áll be.

A gabonafélék kereskedelme 2,3%-kal is bővülhet a FAO szerint, és a növekedés több mint feléért a búza felel majd.

(forrás: Store Insider)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: október 2. péntek délután

SAVE THE DATE - 2020. október 21. Te mennyire ismered az embert? És hogyan tudsz neki még többet, még több csatornán eladni? Teszi fel a fő kérdéseket a konferencia, melyekre igyekszünk válaszokat találni, garantáltan túllépve a közhelyeken, néhány előadásban a pszichológia segítségével.

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Idén a Nagy Kreatív Hét teljesen biztonságosan, online stream formájában érkezik, ráadásul stúdióminőségben! Érdekli? Akkor ne hagyja ki! Jelentkezzen!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - A digitális az új normális? Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!