hirdetés
hirdetés
2021. október. 18., hétfő - Lukács.
hirdetés

Közösségi média

Elkészült az első hazai LinkedIn riport

Egyre több magyar felsővezető használja aktívan kommunikációs és cégvezetési célból a LinkedInt a TOP50 hazai nagyvállalat körében – derült ki az Uniomedia most megjelent, a szakmai közösségi portált, valamint az ott jelen lévő 200 felsővezető oldalát vizsgáló felméréséből.

hirdetés

• Kiderült, kik a legaktívabbak a TOP50 cég vezetői közül a LinkedInen

• Nem csupán a követőszám, az interakciók aránya is legalább annyira fontos

• Elszalasztott lehetőség, ha népes a követőtábor, de passzív a közösség

Összesen több, mint 100 ezren követik a nagyvállalati topvezetőket, míg 39 menedzser követőbázisa haladja meg az 1000 főt. A legnagyobb közösséggel a Telekom felsővezetői büszkélkedhetnek.

Egyre aktívabbak a magyar nagyvállalatok felsővezetői a LinkedInen, ami egyértelmű jele annak, hogy a szakmai közösségi platform szerves és megkerülhetetlen részévé vált a vállalati- és márkakommunikációnak – derült ki abból a 2021 nyarán készült kutatásból¹, amelynek során az 50 legnagyobb magyar nagyvállalat² vezérigazgatójának, HR-, kommunikációs és marketingvezetőjének LinkedIn jelenlétét vizsgálta3 az Uniomedia. Kommunikációs szempontból egyre aktívabbak a csúcsvezetők, a kommunikációs és a HR-szakemberek a LinkedInen, a marketingvezetők között azonban jelentős arányban szerepelnek azok, akik passzív profillal vannak jelen a szakmai hálón.

Kutatása során az ügynökség azt vizsgálta, mekkora követőbázissal rendelkeznek az 50 legnagyobb magyar vállalat csúcsvezetői és a követőik számához képest miként aránylik a posztokra érkező lájkok, kommentek, megosztások összessége. Ez utóbbi, az ún. engagement rate mutatja meg a professzionális közösségi platformon folytatott kommunikáció intenzitását és hatékonyságát, illetve utal arra, hogy milyen aktív szakmai networkkel rendelkezik az adott vezető. (Az engagement rate vizsgálata azért is kulcsfontosságú, mert a nagyvállalati felsővezetőket jellemzően sokan követik – köszönhetően az adott cégnél dolgozó kollégák nagyobb számának –, tehát a követőszámok összehasonlítása önmagában nem adna reális képet. Ugyanakkor valakinek minél több követője van, annál nehezebb a követőszámmal arányosan magas engagement rate-et elérnie.) Ha ez a mutató 0-5% között van, akkor az adott vezető kevésbé aktív a LinkedInen, és többnyire csupán tartalmat fogyaszt az oldalon.

Engagement alapján a mezőnyt Rékasi Tibor, a Telekom CEO-ja vezeti 137%-kal. Összességében a legjobb 5 arányt elérő vezető közül hárman a kommunikációs területen dolgoznak, ez önmagában is jól jelzi, hogy a LinkedIn mostanra már nem csupán a toborzás eszköze, hanem sokkal inkább az üzleti kommunikáció platformja lett.

A TOP5 engagement aránnyal rendelkező vezető a LinkedInen:

• Rékasi Tibor, Magyar Telekom Távközlési Nyrt.: 137%
• Vogronics Krisztina, Phoenix Pharma Zrt.: 59%
• Bodó Teodóra, Bosch Csoport Zrt. 49%
• Hevesi Nóra, Tesco-Global Zrt. 43%
• Friedl Zsuzsanna, Magyar Telekom Távközlési Nyrt. 42%

Az 50 legnagyobb magyar vállalat vezérigazgatója között:

• Dr. Keszte Róbert (Continental Automotive Hungary Kft.), Rékasi Tibor (Magyar Telekom Távközlési Nyrt.) és Heiszler Gabriella (Spar Magyarország Kereskedelmi Kft.) alkotja a CEO TOP3-at kizárólag a követőszámok alapján.

• Ha azonban az interakciók és a követőszámok arányát, azaz az ún. engagement rate-et nézzük, akkor: Rékasi Tibor (Magyar Telekom Távközlési Nyrt.), Solti Andrea (Shell Hungary Zrt.) és Varga Balázs (Eaton Enterprises Kft.) nevére módosul a lista.

A HR-vezetők listáján:

• A követőszám alapú TOP3:

Kósa Barbara (Harman Becker Kft.),Simon Csilla (Magyar Posta Zrt.) és Osváth-Bori Mercédesz (Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt.)

• Az interakciók és a követőszámok arányát, az engagement rate-et is figyelembe véve Friedl Zsuzsanna (Magyar Telekom Távközlési Nyrt.), Fluck Benedek (MVM Zrt.) és Gazdag András (Schaeffler Savaria Kft.) a sorrend.

A kommunikációs és marketing vezetők között:

• A legtöbb követője Bánhegyi Zsófiának (Szerencsejáték Zrt.), Szabó Bélának (Magyar Telekom Távközlési Nyrt.) és Kutas Istvánnak (Magyar Telekom Távközlési Nyrt.) van.
• Az interakciók és a követőszámok arányát, az engagement rate-et is figyelembe véve Vogronics Krisztina (Phoenix Pharma Zrt.), Bodó Teodóra (Bosch Csoport) és Hevesi Nóra (Tesco-Global Zrt.) profilja a legaktívabb.

A 200 felsővezető LinkedIn profiljának elemzése során az Uniomedia munkatársai mindössze 39 olyan vezetőt találtak, akinek 1000 fölött volt a követőszáma, míg a vizsgált felsővezetői célcsoport össz követőszáma meghaladta a 100 ezret!

„A LinkedIn közösség mérete Magyarországon meghaladja az 1,2 milliót. A technológiai, a pénzügyi és a távközlési cégek munkatársai vannak a legtöbben, de ma már csaknem minden iparág eléri a kritikus tömeget a LinkedInen. Ez összességében is akkora közönség, amelyre nemcsak lehet, hanem érdemes is kommunikációs aktivitást építeni. A LinkedIn üzleti célú használata ma már messze túlmutat a toborzáson. Kíváló eszköz a márkakommunikációra is, hiszen a LinkedInen az értékes szakmai tartalmat, inspirációt és a követendő üzleti stratégiákat keresik ma már az emberek” – mondta Balatoni Zsófia, az Uniomedia társalapítója és ügyvezetője.

A kutatás során mintegy 50 felsővezető esetében nem találtak LinkedIn profilt az ügynökség munkatársai, vagy ha igen, akkor az adott vezető profilja inaktív, illetve privát volt. A TOP50 listán belül ez olyan cégeknél is előfordult, mint például a Lidl Magyarország, a Szerencsejáték Zrt., az OMV, az MVM Zrt., az Audi Hungária Zrt., vagy épp a Wizz Air.

A TOP 50 nagyvállalat felsővezetőinek LinkedIn közössége követőszám alapján, 2021. szeptember 8-án:

1. Continental Automotive Hungary Kft. Dr. Keszte Róbert 4 131
2. Harman Becker Kft. Kósa Barbara 3 767
3. Szerencsejáték Zrt. Bánhegyi Zsófia 3 208
4. Magyar Telekom Távközlési Nyrt. Szabó Béla 2 837
5. Tesco-Global Zrt. Hevesi Nóra 2 796

A TOP50 nagyvállalat felsővezetőinek LinkedIn közössége követőszám alapján, szakterület szerinti csoportosításban, 2021. szeptember 8-án:

CEO:
1. Continental Automotive Hungary Kft. Dr. Keszte Róbert 4 131
2. Magyar Telekom Távközlési Nyrt. Rékasi Tibor 2 340
3. SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. Heiszler Gabriella 1 948
4. Jabil Circuit Magyarország Kft. Sergio Alonso Cadavid 1 716
5. Teva Gyógyszergyár Zrt. Bjorn Hultermans 1 578

HR:
1. Harman Becker Kft. Kósa Barbara 3 767
2. Lidl Magyarország Osváth-Bori Mercédesz 2 463
3. Magyar Posta Zrt. Simon Csilla 2 402
4. Magyar Telekom Távközlési Nyrt. Friedl Zsuzsanna 2 006
5. Samsung Electronics Zong Attila 1 873

Kommunikáció és marketing:
1. Szerencsejáték Zrt. Bánhegyi Zsófia 3 208
2. Magyar Telekom Távközlési Nyrt. Szabó Béla 2 837
3. Tesco-Global Zrt. Hevesi Nóra 2 796
4. Magyar Telekom Távközlési Nyrt. Kutas István 2 755
5. Bosch Csoport Bodó Teodóra 2 215

A sorrend engagement szerint és szakterület alapján a vizsgált időszakban
(2021. május-július):

CEO:
1. Magyar Telekom Távközlési Nyrt. Rékasi Tibor 137%
2. Shell Hungary Zrt. Solti Andrea 32%
3. Eaton Enterprises (Hungary) Kft. Varga Balázs 18%
4. Continental Automotive Hungary Kft. Dr. Keszte Róbert 14%
5. Howmet-Köfém Kft. Katus István 12%

HR:
1. Magyar Telekom Távközlési Nyrt. Friedl Zsuzsanna 42%
2. MVM Zrt. Fluck Benedek 38%
3. Schaeffler Savaria Kft. Gazdag András 29%
4. Richter Gedeon Vegyészeti Gyár Nyrt. Erdei Katalin 21%
5. GE Magyarország Szabó Letícia 19%

Kommunikáció és marketing:
1. Phoenix Pharma Zrt. Vogronics Krisztina 59%
2. Bosch Csoport Bodó Teodóra 49%
3. Tesco-Global Zrt. Hevesi Nóra 43%
4. Szerencsejáték Zrt. Bánhegyi Zsófia 37%
5. Porsche Hungária Kft. Bujjáki Zsolt 26%

(forrás: Store Insider)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Itt a Store Insider új podcast rovata! A #PályázzaProFuturával podcast sorozat hasznos információkkal nyújt segítséget minden pályázni kívánó élelmiszeripari, FMCG-szereplőnek. Kattints tovább a rovathoz!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Mutassátok meg, hogy CSR-ral valóban lehet jót tenni! Normál nevezési határidő: október 12.

Kékgalléros konferencia 2021-ben is!