hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. március. 05., péntek - Adorján, Adrián.
hirdetés

A meggy 80 százaléka exportra megy

A napokban már kapható a korai hazai meggy a piacokon, üzletekben. Magyarország az Európai Unió második legnagyobb meggytermelője; az utóbbi években itthon is egyre népszerűbb a frisspiaci meggy – derül ki a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) körképéből. Legtöbb az Érdi és a Debreceni bőtermő, az Újfehértói fürtös valamint a Kántorjánosi fajtákból terem.

hirdetés

A magyarországi éves meggyfogyasztás 15 ezer tonnára tehető.

Az elmúlt néhány évben erősödött a frisspiaci fogyasztás, ám továbbra is a meggybefőtt a legkedveltebb a vásárlók körében.

Egy, megérett a meggy. Fotó:123rf.com
Egy, megérett a meggy. Fotó:123rf.com

Hazánkban mintegy 14 ezer hektáron termesztenek meggyet, az éves meggytermés – évjárati hatásoktól függően – 60-90 ezer tonna között ingadozik. A NAK által korábban végzett felmérés szerint legnagyobb területen Érdi bőtermő, Újfehértói fürtös, Debreceni bőtermő és Kántorjánosi fajtákat termesztenek.

Magyarország az Európai Unió egyik meghatározó meggytermelője, Lengyelország után a második helyen áll. A Magyarországon megtermelt meggy minősége nagyon jó, ezért keresett külpiaci termék. A hazai meggy jelentős része, körülbelül 80 százaléka exportra kerül, ebből 20-25 ezer tonna friss meggy; 38-45 ezer tonna meggybefőtt; 4-6 ezer tonna pedig fagyasztott meggy. Legjelentősebb célpiacunk Németország. Az uniós meggybefőtt-kereskedelemben Magyarország vezető szerepet tölt be, az ellátás több mint 40 százalékát adva.

A magyar meggytermelésben szinte csak hazai nemesítésű és szelekciójú fajták szerepelnek, kiváló beltartalmi értékeket produkálva. A meggy gazdag vitaminokban (például A-, B- és C-vitaminban) valamint ásványi anyagokban, vasat, kalciumot, káliumot és magnéziumot is tartalmaz. Serkenti az idegek működését, segíti az emésztést, vízhajtó hatású.

(forrás: Élelmiszer Online)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Ugyan az oltások megérkezésével már valamennyire látszik az alagút vége, ez nem jelenti azt, hogy 2021 még ne a változásokról, a rezilienciáról vagy a rugalmasságról szólna. Mely tulajdonságok mellesleg vírus nélkül is csak előrevisznek. Mit tudnak ehhez hozzátenni a HR szolgáltatók?

A nyitás közeledtével egyre többen már az irodai visszatérést tervezik. Tarts március 25-én velünk, járjuk együtt körbe a különböző hibrid megoldásokat: mit tanultunk, mit engedünk el, mit tartunk meg – minden ami a munkavégzés környezetére vonatkozik.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: március 12.

Március 19-én, pénteken Belső kommunikációs workshop a Kreatív szervezésében!