hirdetés
hirdetés
hirdetés
2020. október. 28., szerda - Simon, Szimonetta.
hirdetés

A migráció a téma az élelmezési világnapon

Harminc tonna, tizenkilenc cégtől érkezett, rászoruló családoknak szánt ételadományt szállított keresztül Budapest történelmi belvárosán egy teherautó-konvoj hétfőn, hogy felhívja a figyelmet az élelmezési világnapra. 

hirdetés

A Magyar Élelmiszerbank Egyesület és az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezete (FAO) tizenkettedik alkalommal szervezte meg az akciót, hogy rámutasson az élelmiszer-pazarlás és az éhezés kettősségének ellentmondásosságára.

A Konvojban számos cég képviseltette magát, úgy mint, AccorHotels Magyarország, Adnio Global Kft., Auchan Magyarország Kft., Bio-Fungi Kft., Bonafarm Zrt., Budapesti Nagybani Piac Zrt., Coca-Cola HBC Magyarország Kft., Gyermelyi Zrt., Kometa 99 Zrt., METRO Kereskedelmi Kft., Nestlé Hungária Kft., Numil Kft., Penny Market Kft., Rauch Hungária Kft., Sága Foods Zrt., Univer Product Zrt., Tesco-Global Áruházak Zrt., UNILEVER Hungary Ltd., Wiesbauer-Dunahús Kft.


A kamionok az Andrássy úton át érték el a Hősök terét, ahol Vladimir Rakhmanin, a FAO főigazgató-helyettese, Európáért és Közép-Ázsiáért felelős regionális képviselője közölte: a statisztikák nem kedvezőek, tavaly ugyanis hosszú idő óta először ismét nőtt az éhezők száma.

A hetvenkét éve alapított szervezet büszkén viseli szlogenjét: Legyen kenyér! - mondta, hozzátéve: ünneplik a fenntartható mezőgazdaság fejlesztése és az éhezés felszámolása terén elért eredményeiket.

Feltette a kérdést: miként lehetséges az éhezés terjedése, ha a világ fejlődik? Úgy vélekedett, ennek oka, hogy több a konfliktus, nincsen béke, és egyre nagyobb a különbség a gazdagok és a szegények között. Bár az emberiség képes eleget termelni, nem jut mindenkinek.

A FAO-nál ugyanakkor biztosak abban: lehetséges fenntarthatóan termelni. Jelenleg az élelmiszerek 30 százaléka kárba vész, ami elfogadhatatlan - jegyezte meg.

Közölte, hogy az élelmezési világnap idei témája a migráció. A folyamatot meg kell érteni - emelte ki, hozzáfűzve: többet akarnak befektetni a mezőgazdaságba, az elvándorlásnak ugyanis nem kényszerűségnek kellene lennie, hanem lehetőségnek.

Igen kedvezőtlen, hogy sok fiatal elhagyja a szülőföldjét - jelentette ki, közös fellépést szorgalmazva a világban található rossz leküzdésére. Az éhezés csak együttes erővel számolható fel - nyomatékosította.

Forrás: 123rf

Gulyás Andrea, a Földművelésügyi Minisztérium (FM) közigazgatási államtitkára hangsúlyozta, hogy nagyon időszerű az élelmezési világnap idei témája, a migráció. Sokan kényszerülnek elhagyni otthonukat, és máshol keresni megélhetést, amihez az éhezés, a klímaváltozás és az üldöztetés egyaránt hozzájárul.

Bár globálisan elegendő élelmiszert termel az emberiség, ennek jelentős része nem jut el a fogyasztók asztalára, a pazarlás pedig negatív hatással van a gazdaságra és a környezetre - szögezte le. A fejlődő országokban a megfelelő infrastruktúra, a raktárkapacitások, a helyi piacok és az elsődleges feldolgozás hiánya miatt mennek veszendőbe az élelmiszerek, ezért a fejlesztéseknek elsősorban ezekre a területekre kell irányulniuk.

Magyarország fontosnak tartja, hogy a helyi termelés és értékesítés támogatásával javítsa a vidékiek életkörülményeit - közölte az államtitkár, hozzátéve, a gazdák megélhetését például úgy lehet biztosítani, hogy lehetővé teszik számukra: termékeiket a legkevesebb szereplőn keresztül juttathassák el a fogyasztókhoz.

Gulyás Andrea azt mondta, ha valahol 1 százalékkal nő az éhínség, akkor 2 százalékkal többen vándorolnak el onnan. A világélelmezési program célja ugyanakkor, hogy országhatárokon belül tartsa a helyi lakosságot. Ezzel összhangban a magyar külpolitika egyik fontos törekvése, hogy a menekülteknek a lakóhelyükhöz közel biztosítsanak ellátást, hogy minél előbb hazatérhessenek.

Úgy vélekedett, hogy a migráció egyik kiváltó oka, az éhezés megszüntethető. Közölte, Magyarország továbbra is elkötelezett híve annak, hogy a szegényebb településeken a helyi termelők és termékek kerüljenek előtérbe. Képzésekkel, ösztöndíjprogramokkal támogatja az élelmiszerhiánnyal küzdő országokat.

Forrás: Sokszínű vidék

Az FM igyekszik minél többet tenni, például néhány partnerszervezettel közösen az idén olyan agrárprojektet indított Ugandában, amely hosszú távon biztosítja a mezőgazdasági szakemberek gyakorlatorientált képzését. A kezdeményezés idővel remélhetőleg további afrikai országokra is kiterjeszthető lesz - mondta.

A magyar agráregyetemeken a FAO-val együttműködve 2008 óta 39 alacsony jövedelmű országból több mint 250 hallgatónak nyújtottak ösztöndíjat, ők végzés után szinte kivétel nélkül hazatérnek, és ott kamatoztatják a tudásukat.

Gulyás Andrea arra is kitért, hogy az Európai Unió is törekszik az éhezés és a migrációs probléma enyhítésére. Szíriai válságalapot hozott létre, amelyhez Magyarország is csatlakozott 945 millió forint befizetésével. Ezen túlmenően a kormány a szíriai válsággal kapcsolatban 2015-ben 95 millió, a nigériai, kelet-afrikai és jemeni éhezés enyhítése érdekében az idén 309 millió forinttal járult hozzá az ENSZ világélelmezési programjához - sorolta.

Cseh Balázs, a Magyar Élelmiszerbank Egyesület elnöke azt mondta, az idei konvoj minden idők leghosszabbika, ami azt is mutatja, hogy egyre több élelmiszeripari vállalat ismeri fel, fontos csatlakozni a hasonló jellegű kezdeményezésekhez.

Kiemelte, ők azzal foglalkoznak, hogy minél több fogyasztható felesleget próbálnak meg eljuttatni rászorulóknak. Az idén várhatóan csaknem 60-70 százalékkal több ételt tudnak szétosztani, a mennyiség évről évre nő.

A Konvojban számos cég képviseltette magát, úgy mint, AccorHotels Magyarország, Adnio Global Kft., Auchan Magyarország Kft., Bio-Fungi Kft., Bonafarm Zrt., Budapesti Nagybani Piac Zrt., Coca-Cola HBC Magyarország Kft., Gyermelyi Zrt., Kometa 99 Zrt., METRO Kereskedelmi Kft., Nestlé Hungária Kft., Numil Kft., Penny Market Kft., Rauch Hungária Kft., Sága Foods Zrt., Univer Product Zrt., Tesco-Global Áruházak Zrt., UNILEVER Hungary Ltd., Wiesbauer-Dunahús Kft

(forrás: MTI, Élelmiszer Online)
hirdetés

Címkék

hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Online eredményhirdetés: október 28., 10:00, a storeinsider.hu oldalunkon!

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Újrahasznosítottuk 2019 egyik legsikeresebb KREATÍV rendezvényét: itt a Green Wave 2020! November 18-án fókuszban a fenntarthatóság és a marketing!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!