A Nestlé eladta amerikai édességüzletágát a Ferrerónak
A svájci Nestle (NESN.S) élelmiszer-csoport megállapodott abban, hogy eladja amerikai édességüzletágát az olasz Ferrero-nak, 2,8 milliárd dollárért – jelentette be a svájci cég. A világ legnagyobb élelmiszergyártója nem akart harcolni olyan versenytársakkal, mint a Hershey, a Lindt vagy a Mars.
A Ferrero számára viszont kiváló lehetőség kínálkozik a 300 milliós kulcspiacon, ahol tavaly két másik hasonló üzletet is kötött – jegyzi meg a Reuters. A Nutella családi tulajdonban levő gyártója ezzel a világ harmadik legnagyobb csokoládégyártójává lép elő.
A Nestlé ugyanakkor egy másik indokot is előhúzott az ügyletnél: szeretne az édességek helyett az egészséges és tápláló élelmiszerekre koncentrálni. Mindez komoly váltást jelezne attól a cégtől, amelyik az 1800-as években a világon elsőként gyártott táblás csokoládét.

Az amerikai édesség-üzletág mindössze a Nestlé bevételeinek 1 százalékát adja, de az eladása nagy jelentőséggel bír, hiszen a cég reorganizációjának fontos részét képezi, amit a vállalatot egy éve vezető új vezérigazgató, Mark Schneider kezdett el. Az egészségügyből érkező vezető azzal lett megbízva, hogy felpörgesse a növekedési stratégiát a vállalatnál, miközben a szektor nagyszereplői a lassú növekedéstől és a feltörekvő startupok versenyétől szenvednek.
Azt ugyan jelezték: az Egyesült Államokon kívüli édességpiacról nem kívánnak kivonulni, elemzők azonban úgy látják, a mostani eladást újabbak követhetik, miközben a Nestlé nagyobb szeletet hasíthat ki az egészségpiacon. Erre utal, hogy decemberben 2,3 milliárd dollárért felvásárolta a cég az Atrium táplálékkiegészítő-gyártót, most pedig a német Merck vitaminokat és étrendkiegészítőket gyártó üzletágára licitál. Ezen nem is lehet csodálkozni, hiszen erősebb növekedéssel és jobb profit marzsokkal kecsegtet a vitaminok és táplálékkiegészítők piaca.