hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. január. 17., vasárnap - Antal, Antónia.
hirdetés

A Nestlé eladta amerikai édességüzletágát a Ferrerónak

A svájci Nestle (NESN.S) élelmiszer-csoport megállapodott abban, hogy eladja amerikai édességüzletágát az olasz Ferrero-nak, 2,8 milliárd dollárért – jelentette be a svájci cég.  A világ legnagyobb élelmiszergyártója nem akart harcolni olyan versenytársakkal, mint a Hershey, a Lindt vagy a Mars.

hirdetés

A Ferrero számára viszont kiváló lehetőség kínálkozik a 300 milliós kulcspiacon, ahol tavaly két másik hasonló üzletet is kötött – jegyzi meg a Reuters. A Nutella családi tulajdonban levő gyártója ezzel a világ harmadik legnagyobb csokoládégyártójává lép elő.

A Nestlé ugyanakkor egy másik indokot is előhúzott az ügyletnél: szeretne az édességek helyett az egészséges és tápláló élelmiszerekre koncentrálni. Mindez komoly váltást jelezne attól a cégtől, amelyik az 1800-as években a világon elsőként gyártott táblás csokoládét.

Fotó:123rf.com
Fotó:123rf.com


Az amerikai édesség-üzletág mindössze a Nestlé bevételeinek 1 százalékát adja, de az eladása nagy jelentőséggel bír, hiszen a cég reorganizációjának fontos részét képezi, amit a vállalatot egy éve vezető új vezérigazgató, Mark Schneider kezdett el. Az egészségügyből érkező vezető azzal lett megbízva, hogy felpörgesse a növekedési stratégiát a vállalatnál, miközben a szektor nagyszereplői a lassú növekedéstől és a feltörekvő startupok versenyétől szenvednek.

Azt ugyan jelezték: az Egyesült Államokon kívüli édességpiacról nem kívánnak kivonulni, elemzők azonban úgy látják, a mostani eladást újabbak követhetik, miközben a Nestlé nagyobb szeletet hasíthat ki az egészségpiacon. Erre utal, hogy decemberben 2,3 milliárd dollárért felvásárolta a cég az Atrium táplálékkiegészítő-gyártót, most pedig a német Merck vitaminokat és étrendkiegészítőket gyártó üzletágára licitál. Ezen nem is lehet csodálkozni, hiszen erősebb növekedéssel és jobb profit marzsokkal kecsegtet a vitaminok és táplálékkiegészítők piaca.

(forrás: hvg.hu, Reuters)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Január végén ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol első kézből ismerkedhettek meg a 2020-as év kiemelkedő PR-kampányaival.

Február 4-én bemutatkoznak a HRKOMM Award 2020 nyertes pályázatai! Stay tuned! A programot folyamatosan frissítjük!

Milyen régi, új és régiúj, azaz a változásokkal együtt frissülő szolgáltatásokat tudnak nyújtani 2021-ben a HR-szolgáltatók? Február 16-án megtudhatjátok az év első szakmai rapid találkozóján!

A piackövetés még soha nem volt ennyire egyszerű: árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!