hirdetés
hirdetés
2021. október. 20., szerda - Vendel.
hirdetés

Újrafeldolgozás

A P&G továbbfejlesztett csomagolástervezéssel csökkenti a szűz műanyag felhasználást

A Procter & Gamble új termékdesign segítségével tesz az európai csomagolások körforgásos rendszerének megvalósulásáért. Ez összhangban áll kiemelt célkitűzéseivel, melyek szerint 2030-ra 50 százalékkal csökkenti a szűz műanyag felhasználását, és lehetővé teszi ezen csomagolások 100 százalékos újrafeldolgozhatóságát vagy újrafelhasználhatóságát.

hirdetés

A P&G volt az első mindennapi fogyasztási cikkeket gyártó vállalat, amely csatlakozott az Európai Műanyag Újrafeldolgozók (Plastics Recyclers Europe) által alapított, RecyClass platformhoz, mely elősegíti és értékeli a műanyagcsomagolások újrafeldolgozhatóságát. A független, országokon átívelő kezdeményezés újrahasznosíthatósági módszertant, csomagolás tervezési útmutatót és termékcsomagolás értékelési eljárást dolgozott ki, beleértve egy újrahasznosíthatósági megfelelőségi, illetve csomagolás-technológiai elfogadási eljárást. A RecyClass igazolja az újrafeldolgozási követelményeknek való megfelelőséget, amely így elősegíti a műanyagcsomagolások körkörössé válását és nyomon követhetőségét az egész értékláncon át.

A P&G rekord magas, 12 termékcsomagolási és technológiai jóváhagyást kapott újratervezett hajápoló, háztartási és textilápolási (Oral-B, Tide, Ariel) márkáinak csomagolását illetően, melyek megfelelnek a RecyClass által meghatározott újrahasznosításra vonatkozó kritériumoknak.

Az EU legutóbb módosított, csomagolásra és csomagolási hulladékra vonatkozó (EU 2018/852 ill. 94/62/EK) irányelve szerint az uniós országoknak olyan rendszereket kell létrehozniuk, amelyek biztosítják a csomagolási hulladék gyűjtését, valamint az összegyűjtött csomagolási hulladék újrafeldolgozását, újrafelhasználását vagy hasznosítását. A csomagolóanyag fajtájától függő újrafeldolgozási célkitűzések szerint 2025 végéig a műanyag hulladék 50%-át, 2030. végéig pedig 55%-át kell újrafeldolgozni minden uniós országban.  Az irányelv szerint a célok elérése érdekében a vállalatokra is felelősség hárul, 2024 végéig az egyes országoknak gondoskodniuk kell az ún. kiterjesztett gyártói felelősség rendszerének (Extended Producer Responsibility, EPR) kialakításáról, melyek biztosítják a használt csomagolási hulladék visszaváltásának vagy gyűjtésének megszervezését és az így begyűjtött hulladék újrafelhasználását vagy újrafeldolgozását. Ez alapján a termékek gyártói viselnék a pénzügyi vagy szervezeti felelősséget termékeik csomagolásának teljes életciklusáért, mely ösztönözné a vállalatokat termékeik és azok csomagolásának újratervezésére, és így a környezetre ható pozitív változtatásokra.

A P&G 20 vezető márkája, köztük az Always, az Ariel, a Dawn, a Fairy (Jar), a Febreze, a Head & Shoulders, a Pantene, a Pampers és a Tide 100%-ban újrahasznosítható vagy újrafelhasználható csomagolást vezet be, és kiemelt célja a szűz műanyag felhasználásának 50%-os csökkentése 2030-ig. A P&G vezetésével 2015-ben indult a HolyGrail projekt, amely díjnyertes technológiát hozott a csomagolási hulladékok könnyebb válogatására. Eszerint a csomagolásra egy vízjel kerül, amely a könnyebb szétválogatás elősegítése révén növeli az újrahasznosított műanyagok minőségét és mennyiségét.

A P&G borotválkozási márkái, a Gillette és a Venus 100%-ban áttér az újrahasznosítható karton csomagolásra, amelynek révén egy év alatt 300 millió tonna műanyaggal kevesebb kerül a polcokra. Európában a P&G textilépolási és háztartási márkái, köztük az Ariel, a Lenor és a Fairy mosó-, és mosogatókapszulái, a többrétegű, nem újrafeldolgozható csomagolástól áttérnek az egyrétegű, újrahasznosítható polietilénből készült zacskós csomagolásra.

”Innovációs munkánk szempontjából kulcsfontosságú, hogy a csomagolás továbbra is működőképes maradjon, miközben az európai újrafeldolgozó rendszerek követelményeinek is meg kell felelniük” – mondta Krubl Yvette, a P&G kommunikációs vezetője.

A meglévő termékek hosszabb élettartama és a hulladékok minimalizálásának érdekében a P&G tovább dolgozik a LOOP platformmal is. Az első, 18 hónapos kísérleti szakasz eredményeként megszületett az innovatív újratölthető és 100%-ban újrahasznosítható alumíniumpalack, és a 60% -kal kevesebb műanyag felhasználásával készült utántöltő tasak, a Head & Shoulders, Pantene, Herbal Essences és az Aussie hajápolási termékek esetében, amely 300 millióval kevesebb műanyag flakon előállítását eredményezi évente.

”Mostantól évente több mint 10 000 tonna újrahasznosított műanyagot használunk a P&G textilápolási és háztartási márkáinál, mint a Fairy, Mr. Proper, Swiffer és Lenor. A magasabb újrahasznosított tartalom a fosszilis tüzelőanyagoktól való függőségünk csökkentését is jelenti. A körforgásos gazdaság létrehozásáért dolgozunk, a HolyGrail intelligens hulladékválogató koncepciótól kezdve, a szűz műanyag használatának csökkentésén és a magasabb arányú újrafeldolgozott műanyag felhasználásán keresztül, az alternatív újratölthető modellek kidolgozásáig. Mindezt a közös gondolkodás és cselekvés, valamint az innováció kombinációja teszi lehetővé. – mondta Virginie Helias, a P&G Fenntarthatósági vezetője.

(forrás: Store Insider)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Itt a Store Insider új podcast rovata! A #PályázzaProFuturával podcast sorozat hasznos információkkal nyújt segítséget minden pályázni kívánó élelmiszeripari, FMCG-szereplőnek. Kattints tovább a rovathoz!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Mutassátok meg, hogy CSR-ral valóban lehet jót tenni! Normál nevezési határidő: október 12.

Kékgalléros konferencia 2021-ben is!

Kiadónk társoldalai