hirdetés
hirdetés
hirdetés
2020. október. 01., csütörtök - Malvin.
hirdetés

A „rossz” műanyag ellen küzd a Dove is

A cég vállalásai évente 20 500 tonnával mérséklik a kőolajból újonnan előállított plasztik felhasználását.

hirdetés

A világ egyik legnagyobb szépségápolási márkája bemutatta új kezdeményezéseit, melyekkel globálisan felgyorsítja a szépségipar fejlődését a műanyaghulladékok jelentette kihívás kezelésében. A Dove vállalásai évente 20 500 tonnával mérséklik az ún. szűz (azaz kőolajból újonnan előállított) műanyagok felhasználását.

A műanyaghulladék korunk egyik legnagyobb globális környezeti és emberi egészséggel kapcsolatos problémája, ami egy lineáris, egyszer használatos megoldásokra épülő fogyasztási modell számlájára írható. Azért, hogy a Dove részese lehessen a körforgásos műanyaggazdálkodás megteremtésének – amelyben a műanyagokat vagy újrahasználják, vagy újrahasznosítják - újult erővel gyorsítja fel és bővíti ki az Unilever „zéró/kevesebb/jobb műanyag” stratégiájába illeszkedő lépéseit:

ZÉRÓ MŰANYAG

A Dove iparágvezető fejlesztéseivel mutatja az utat a szektor többi szereplője számára: ahol lehetséges, alternatív anyagok és új csomagolási formátumok használatával szünteti meg a műanyagok használatát. Ennek keretében jövőre az ikonikus Dove krémszappan (Beauty Bar) egydarabos kiszerelésének csomagolása a tervek szerint világszerte műanyagmentes lesz, továbbá folyamatban van a multipack kiszerelések teljes külső műanyagfólia-borításának lecserélése plasztikmentes anyagra.

JOBB MŰANYAG

A Dove elkötelezett amellett, hogy fenntarthatóbb műanyag-alternatívákba történő befektetéssel csökkentse a szűz műanyagok felhasználását, ezzel támogatva a körforgásos műanyaggazdálkodás megteremtését. E törekvés része a legújabb bejelentés is, miszerint – ahol technikailag megvalósítható – a Dove 2019 végéig a teljes termékpalettáján (Dove, Dove Men + Care és Baby Dove) elkezdi az új, 100% -ban újrahasznosított műanyagból (Post Consumer Recycled, PCR) készülő flakonok bevezetését Észak-Amerikában és Európában. 


Fontos, hogy a 100%-os arány jelenleg kizárólag a flakonokra vonatkozik, ugyanis ez a törekvés technológiai okokból egyelőre nem valósítható még meg a kupakok és a pumpás kiszerelések pumpája esetében.

Az EU-ban forgalmazott, MuCell technológiával készülő, 250 ml-es Dove tusfürdő flakonok, valamint a szintén MuCell-flakonban forgalmazott folyékony szappanok az idei év végéig 97%-os arányt érnek el, azonban a Dove töretlenül dolgozik a 100%-os arány megvalósításán ezen termékek esetében is.

KEVESEBB MŰANYAG

A Dove kihasználja a minim™, vagyis az új, újrahasználható, újratölthető, rozsdamentes dezodorstift mögött álló technológát, amely a felhasznált műanyag mennyiségének radikális csökkentésével minimalizálja a keletkező hulladékot. A bevezetés időpontjáról még nem született döntés, de a fejlesztés jó úton halad, így a minim™-et először a visszaváltható csomagolásra és a közvetlen házhoz szállításra épülő LOOP™ platform keretében tesztelik majd.

A Dove most bejelentett lépései nagyban hozzájárulnak az Unilever nemrégiben közzétett vállalásaihoz, amelynek lényege, hogy a felére csökkenti a felhasznált szűz műanyagok mennyiségét; ennek érdekében több mint 100 000 tonnával kevesebb műanyagcsomagolást használ és fokozza az újrahasznosított műanyagok használatát; továbbá az általa értékesített műanyagcsomagolás mennyiségénél nagyobb volumenű műanyaghulladék begyűjtését és feldolgozását segíti.

(forrás: Store Insider)
hirdetés

Címkék

hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: október 2. péntek délután

SAVE THE DATE - 2020. október 21. Te mennyire ismered az embert? És hogyan tudsz neki még többet, még több csatornán eladni? Teszi fel a fő kérdéseket a konferencia, melyekre igyekszünk válaszokat találni, garantáltan túllépve a közhelyeken, néhány előadásban a pszichológia segítségével.

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Idén a Nagy Kreatív Hét teljesen biztonságosan, online stream formájában érkezik, ráadásul stúdióminőségben! Érdekli? Akkor ne hagyja ki! Jelentkezzen!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - A digitális az új normális? Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!