hirdetés
hirdetés

“A sikernek nem titka van, hanem ára, amit meg kell fizetni!”

Interjú a Variola Zrt. fiatal tulajdonosával, Müller Ádámmal.(x)

hirdetés

30 évesen saját sikeres, nemzetközi szállítmányozással foglalkozó céget vezetni, azért ez nem mindennapi. Ehhez szerencsés csillagzat kell vagy inkább elhivatottság?

Természetesen elhivatottság, a csillagok mindenki felett ugyanolyanok. Világ életemben nagyon tudatos voltam, már gyerekként elhatároztam, hogy vállalkozni fogok. Egyesek űrhajósok akarnak lenni, mások autóversenyzők, engem már akkor is a cégvezetés érdekelt. Persze a Variola Zrt. sem egyik napról a másikra született meg. Sőt, kezdetben nem is gondoltam volna, hogy szállítmányozó cégem lesz. De így alakult és nem kaptam ezt sem készen, büszke vagyok arra, hogy a nulláról építettem fel a céget.

 

"Ma már hatalmas logisztikai területet lefed a Variola és egész Európa szerte szállítunk, importot és exportot egyaránt."

 

– Mielőtt a történelmet elemeznénk, mégis hogyan sikerült ilyen rövid idő alatt meghódítani ezt a piacot, arra lennék kíváncsi, mégis honnan jött ez a nem mindennapi név, hogy Variola? Hiszen azt jelenti, fekete himlő.

Igen, valóban azt jelenti, de ez éppen a kezünkre játszik, mivel a Google szinte második helyen a himlő mellett a Variolát, mint szállítmányozási céget adja ki és valljuk be, ez elég jó marketingfogás volt részünkről. A variola, mint himlő egyébként úgy terjedt el Európa szerte, hogy az akkori fuvarozó és utazó szekerek szépen magukkal vitték, még pedig a kocsikra felmászott rágcsálók segítségével. Ilyen szempontból köthető a név a szállítmányozáshoz is, hiszen ezek is nagyrészt szállító szekerek voltak. Mindenképp érzelmet vált ki a név és a célunk az volt, hogy beszéljenek rólunk és ez az elnevezés, hogy Variola, szerintem ezt a hatást éri el.

– Hogy indult ez a történet? Meséljen kicsit a kezdetekről!

2008-ban ránk esett a gazdasági világválság, sorra dőltek be a cégek és vállalkozások. A kereslet és kínálat ma is ismert fogalma akkoriban mintha megszűnt volna.

 

"Én ekkor kerültem ki az egyetemről, marketing szakosként és mivel a gazdaság romokban volt, nem mondhatnám, hogy bármerre nézett az ember lehetőséget talált. De, aki keres, az talál, nem igaz? Ebben az időben a banki hitelek bedőlése miatt a követeléskezelés egy olyan terület volt a piacon, ahol termett babér egy lelkes kezdőnek is."  

 

A Providentnél kezdtem és haladtam felfelé a ranglétrán. Dolgozhattam Dr. Mikó István mellett, aki az egyik legnagyobb név volt ebben a szakmában. Úgymond a tanítványa lettem és mellette tanultam ki a szakmát.

 

"Néhány év múlva eljött az én időm és megléptem, megalapítottam a Variola Capital Kft.-t, aminek még az égvilágon semmi köze nem volt a fuvarozáshoz." 

 

Nem mondom, hogy ez nem volt egy nehéz időszak. Miközben a barátaim összeültek egy esti sörözésre, én dolgoztam. Néhány éven át bizony havonta csak egy szabadnapom volt. De én ezt vállaltam.

 

"Hiszen a sikernek nem titka van, hanem ára, amit meg kell fizetni.De megéri, csak ezt tudom mondani."  

 

– A követeléskezelés a szállítmányozástól azért kicsit messzebb esik, nem? Árulja el, mégis hogy történt ez a szakmai irányváltás?

Vicces, mert talán ez volt a legélesebb váltás addigi életemben és szakmai pályafutásomban, mégis ez volt talán az egyetlen olyan, amit nem előre terveztem el. De 2015-ben már a világgazdaság újra saját belső rendszere szerint tudott működni, vagyis kevésbé volt szükség a követelések behajtására.

 

"A céget tehát egy másik irányba kellett kormányoznom, ha kormányos akartam maradni. És persze az is ezt sürgette, hogy peremterületre sodródtunk, ami azt jelentette vagy megszűnik a cég, vagy új profilt alakítunk ki magunknak. Elindult hát az ötletbörze, merre kellene lépni?" 

 

Egy ilyen kreatív megbeszélésen vetette fel az egyik kolléganőm - Goletz Nikolett, aki azóta is velünk dolgozik -, hogy érdemes lenne a szállítmányozás felé fordulni. Egészen konkrétan a lengyelországi fuvarozás felé, mert akkoriban ez eléggé mozgásban volt, tele potenciállal. A kolléganő korábban is szervezett már lengyel fuvarokat, így még a személyes, szakmai tapasztalata is a segítségünkre volt. Szinte még aznap munkának láttunk és elkezdtük felépíteni az új Variola Capital Kft.-t, mint szállítmányozó céget. Nem volt könnyű időszak, tulajdonképpen a nappalok és éjjelek összefolytak, de félév alatt teljesen átálltunk a fuvarozásra.

– A keresztapja is kontinentális szállítással foglalkozott és igazából ő inspirálta arra, hogy vállalkozó legyen. Az első cége követeléskezeléssel foglalkozott, gondolta volna akkor, hogy majd Ön is a szállítmányozás felé fog fordulni?

Őszintén megmondom, hogy nem, 2015-ig szinte ez eszembe sem jutott. Mármint, azt persze tudtam, hogy saját céget szeretnék létrehozni, de inkább a banki szektorban képzeltem el mindezt. De egy jó cégvezető megérzi, ha irányt kell változtatni. Szerencsére időben felismertem, hogy a Variolával új alapokat kell keresni, és mikor Niki bedobta a szállítmányozást az ötletdobozba, a zsigereimben éreztem, hogy “Igen, ez lesz a jó irány.” Mivel már a követeléskezelési szektorban gyakorlott voltam abban, hogyan kell alvállalkozói és partneri kapcsolathálót úgy kiépíteni, hogy az valóban működőképes legyen, így a fuvarozókkal való hasonló kapcsolat konstruálása, mint egy nagyon alapos térkép, úgy volt meg a fejemben. Kezdetben - ahogy már említettem is - csak Lengyelországba szállítottunk és közben épült ki a többi fuvarozási irány. A már meglévő megbízóink egyre többször kérték, hogy kifelé vagy visszafelé álljon meg a kamion, mondjuk Szlovákiában, mert le kellene ott is tenni egy kisebb rakományt, vagy éppen Lengyelországból visszafelé kellett nekik valamit haza szállítani. Így alakult ki, hogy a Variola is elkezdett terjeszkedni a V4 országok irányába, majd a nagy Európa felé vettük lassan mi is az irányt.

 

"Természetesen nagyban segített, hogy keresztapámon keresztül belülről ismertem ezeket a folyamatokat, tehát nem volt teljesen új vagy idegen a terep. Ezért is tudtam, hogy a fuvarozás a megfelelő irány a cégnek. Hivatalosan 2017-ben alapítottuk meg a Variola Zrt.-t, de addigra már teljesen kiépített alvállalkozói és fuvarozói rendszerünk volt és számos megbízónk. Ma már egész Európában szállítunk, a földrész minden létező, megépített útján ott vagyunk, a Variola kamionjai bejárnak szinte minden országot."

 

– Mi szól a Variola mellett? Müller Ádám cégvezetőnek erre három érve is van és mellé egy jó erős feketét is kínál.

Jó magam és minden kollégám a szakma átfogó ismeretével rendelkezik, nincs olyan fuvar, amit ne tudnánk leszervezni vagy megoldani.

 

"Ezenkívül azt gondolom, hogy a gyorsaság és megbízhatóság  a legerősebb érv mellettünk és szerencsére ebben még sosem,egyetlen partnerünknek sem okoztunk csalódást. Illetve olyan alvállalkozói hálózatunk van, ami az országban egyedülálló. És nálunk mindig van lefőzve friss kávé, ha a környéken járnak, mindenképp ugorjanak be hozzánk, mindenkit szeretettel várunk!"

 

– Gondolom, közben nemcsak az “út szélesedett ki”, hanem a partnereik köre is?

Volt egy nagy előnyünk a versenytársakhoz képest, amit szerencsére a mai napig meg tudtunk őrizni. Mégpedig, hogy olyan megbízhatóságot tudunk minden ügyfél felé feltartani, amit más nem feltétlenül tud garantálni. Ez azért lehetséges, mert effektíve kis cég vagyunk, nem multisodtunk el, nem nőttük túl magunkat, így ha beérkezik egy megkeresés, azzal azon nyomban tudunk vele foglalkozni. És mivel olyan fuvarozói kapcsolatrendszerünk van, mint egy lüktető érhálózat, azonnal találunk megfelelő fuvarozót az adott szállítmányhoz. A Variola csapatának erőssége, hogy mindenki több éves, sőt, több évtizedes tudással szervezi ezeket az utakat, de külön-külön, egy-egy specifikus terület szakértői is. Van, aki a Balkán specialistája, más a Lengyelországi, míg valaki pedig a nyugati részek fuvarszervezésében a legprofibb.

 

"A cégen belül egyébként nincs olyan pozíció, amit a gyakorlatban
én magam ne űztem volna. Az értékesítéstől kezdve egészen a fuvarszervezésig minden munkakörben dolgoztam, Így pontosan tudom, hogy melyik poszton kitől mit várok el,
 ez adja a cég belső motorját. És szerintem ezért tud a Variola ilyen erős és előkelő helyet pozícionálni magának a piacon. Mert gyorsak vagyunk, precízek és megbízhatóak."

 

Volt olyan szállítás - éppen az egyik legnagyobb partnerünkkel, a DHL Magyarországgal -, hogy egy ünnepnapon, jelesen október 23-án kellett nekik SOS-ben szállítani egy nagyon fontos rakományt. Senki nem tudta vállalni, de ez még hagyján, senkit nem is értek el, hiszen majdhogynem az egész ország leállt a munkával. De mi megoldottuk ezt is. Az ilyen helyzetek megoldásáért nagyon büszke vagyok a cégre és a csapatra.

– Ha már említette a DHL-t, milyen ügyfeleket, megbízókat emelne ki, akikkel szoros és gyümölcsöző munkakapcsolatban van a Variola?

Az első ügyfeleinket fuvartőzsdéken ismertük meg és nagyrészük azóta is velünk szállíttat. Számos partner később éppen az “elsők” ajánlása, közbenjárása kapcsán találta meg a Variolát, ami azt gondolom, hogy a belénk fektetett feltétlen bizalomnak köszönhető. Többek között együtt dolgozunk, illetve dolgoztunk már a Hankook Tire Kft.-vel, az Ózdi Acélművek Kft.-vel is. Még az elején, a lengyelországi kapcsolataink kapcsán ismerkedtünk meg például a Vajda Papír Kft.-vel, az Ooops papírzsebkendő és hasonló termékek gyártójával. Meg kell említeni az Árklub Kft.-t, nekik szezonálisan vagyunk az egyik legnagyobb szállító partnerük. Ugyanis Húsvét és Mikulás előtt rengeteg csokifigurát viszünk a viszonteladókhoz és egyéb üzletekbe. És amire nagyon büszke vagyok még, amit szintén Lengyelországba szállítunk, ez pedig a görögdinnye, amit Garten Zöldség-Gyümölcs Kereskedelmi Kft.-nek fuvarozzunk, valamint szállítottunk ezenkívül még a BorsodChemnek és az Argento Kft.-nek is, sőt, még a Coca-Cola Magyarországnak is.

 

"Igazából elmondhatom, hogy a gazdaság szinte minden területén ott vagyunk, mozgásban vagyunk és szállítunk. Hiszen az élelmiszerektől kezdve a szaniter berendezéseken át egészen a bútorig mindent vállalunk. Nálunk nincs csúszás, nincs kifogás és nincs lehetetlen!" 

 

(x)

hirdetés

Címkék

Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Cikk[240790] galéria
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél