hirdetés
hirdetés
hirdetés
2020. november. 25., szerda - Katalin.
hirdetés

A szabad piacot veszélyezteti a franciák új eredetjelölési standardja

A Brexit szavazást követően most a francia törvényhozók is meglegyintik kissé a határok nélküli európai piac ideáljának orcáját.

hirdetés

Az Európai Bizottság jóváhagyása után Stéphane Le Foll, a francia agrárminiszter bejelentette, hogy országa a tejtermékeken és a húskészítményeken kötelező erejű eredetjelölő címkézési standardot fog bevezetni. Az államban 2017. január 1-től a produktumokon az EU egyes tagállamainak esetében is fel kell tüntetni a származási országot.

A fogyasztók és a termelők lelkesen támogatják a szabályozást. Az Európai Fogyasztók Szervezete (European Consumer Organization) 2013-ban kimutatta, hogy az európaiak 90 százaléka támogatja a húskészítményeken elhelyezett és az eredetüket feltüntető címkék használatát. Ezek a vignetták a kistermelők számára lehetővé teszik, hogy a „portékájuk” megkülönböztethetővé váljon az Európai Unió más részein üzemelő, nagyobb mezőgazdasági termelők produktumaitól.

Mind ezek ellenére az élelmiszeripar hevesen ellenzi az intézkedést. Meglátásuk szerint az ilyen jelölések igazságtalan előnyhöz juttatják a helyi gazdálkodókat. Vélekedésük szerint a jogszabály fel fogja hajtani az árakat, és s bizonyos országokból származó élelmiszereket diszkriminálni fogja. Ezen a fronton a mezőgazdasági ágazatnak speciel lehet némi igazsága. Egy 2013. decemberi jelentés kimutatta, hogy az eredetiséget igazoló címkéket előállító, nyomon követhetőségi rendszerek a csomagolt élelmiszerek előállításakor csaknem 50%-os költségnövekedést generálhatnak.

Az int jelentős tovagyűrűző hatást fejtett ki az Európai Közösségben. Olaszország, Portugália és Litvánia szintén szemez a származási országot feltüntető címkékkel. Az egységes európai közös piacon mindez az egyes tagállamok termékeinek megkülönböztethetőségét idézné elő, amely egyes vállalati vezetők szerint a protekcionizmushoz való visszatérést jelentené.

Zamaróczy Ádám
a szerző cikkei

(forrás: The Daily Meal)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Meghosszabbított nevezési határidő: 2020. november 27.

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!

A HR és a vezetés szerves része, hogy értsük a munkavállalóban végbemenő folyamatokat. Webináriumunkon azok a szolgáltatók mutatják be gyakorlati megoldásaikat, akik egy szervezet emberi működésével kapcsolatos kérdésekre adnak válaszokat. HR-eseknek ingyenes!