hirdetés
hirdetés
hirdetés
2020. október. 30., péntek - Alfonz.
hirdetés

A tojás fogyasztását ösztönző kampány indul

A tojást és a tojástermelést övező tévhitek, előítéletek eloszlatása és a fogyasztás ösztönzése érdekében kampányt indít a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara és a Tojásszövetség. Utóbbi ezen kívül hosszú távú stratégiát is készít.

hirdetés

A Magyar Tojóhibrid-tenyésztők és Tojástermelők Szövetsége (Tojásszövetség) a Tojás Világnapja alkalmából (2019. október 11.) több rendezvényt is tartott az elmúlt héten. Megrendezték például a hagyományos világnapi hazai szakmai tanácskozást is, amelynek bevezetőjében Szép Imre, a szövetség elnöke megismételte a pár nappal korábbi sajtótájékoztatón elhangzottakat: a vásárlók legtöbbször nincsenek tisztában a különböző tartási módok közötti különbségekkel, például azzal, hogy az EU-konform ketreces tartásnak a legkisebb az ökológiai lábnyoma, és ez a tartástechnológia jelenti a legkevesebb terhelést a környezetre, illetve, hogy a tartástechnológiának nincs hatása a tojás minőségére. Mint mondta, a fogyasztóknak nem szabadna elfogadniuk a tévhiteket, ezért szükség van felvilágosító tájékoztatásra, és ebben számít a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara segítségére is.

Győrffy Balázs, a NAK elnöke előadásában elmondta, hogy egyes üzletláncok – részben anyacégeik nyomására – támadást indítottak a ketreces tartás és a ketreces tartásból származó tojás ellen, ám a ketreces tartásnak hadat üzenők a hazai helyzet alapos ismerete hiányában, olykor féligazságokkal operálnak, de sajnos képesek arra, hogy jelentős kárt okozzanak a magyar tojástermelőknek. Hozzátette, a kamara egyik fő feladata a jövőben, hogy megfelelő és hatékony kommunikációval segítse a termelőket megvédeni magukat és ágazatukat az alaptalan támadásokkal szemben.

– Attól, hogy egyes európai országokban az alternatív technológiák az elterjedtebbek, a ketreces tojástermelésre továbbra is szükség van Magyarországon és a térségben. E technológia alkalmazása nélkül oly’ mértékben csökkenhet az EU teljes tojástermelése, hogy veszélybe kerülhet a fogyasztók biztonságos ellátása. A keletkező áruhiány hatására megjelenhetnek a boltok polcain olyan harmadik országbeli termékek, amelyek nem felelnek meg azoknak a szigorú EU-s normáknak, amelyeket viszont kérlelhetetlenül kérnek számon a magyar termelőktől – jegyezte meg. – Az álhírekkel, ferdítésekkel és féligazságokkal szemben az utólagos, megkésett felvilágosítás már csak gyenge magyarázkodásnak tűnhet, ezért tartjuk fontosnak a „megelőző” kampányt, az objektív, szakszerű tájékoztatást.

A NAK az elmondottakkal összhangban a tojásfogyasztás ösztönzése érdekében közös kampányt indít a Tojásszövetséggel. A kampány során minél szélesebb körhöz juttatják el a tojástermeléssel- és fogyasztással összefüggő hiteles adatokat és információkat.

Forrás: 123rf

– Elfogadhatatlan számunkra, hogy egy szélsőséges kisebbség nyomásának engedve a tartástechnológia egy-egy elemének kiemelésével a magyar termelők nagy része ellehetetlenüljön. Fontosnak tartjuk a magyar fogyasztói igények figyelembe vételét is: a vásárlónak meg kell adni a lehetőséget, hogy a számára fontos paraméterek alapján döntsön. A minőség, élelmiszer-biztonság, nyomon követhetőség, állatvédelem, állatjólét, környezetvédelem, fenntarthatóság, ár-érték arány mind fontos szerepet játszhat a fogyasztók választásában, de a kínálatot radikálisan és egyoldalúan befolyásolni akaró szélsőségektől való megvédésük fontos feladatunk. Természetesen helye van az áruházi polcokon a különböző alternatív tartási formákból származó termékeknek is, de a választás joga a fogyasztót illeti, és ezt a jogot nem szabad csorbítani, vagy elvenni tőle. A tyúkokén túl a hazai tojástermelők és fogyasztók boldogsága legyen az elsőrendű szempont – mondta a NAK elnöke.

A rövid táv mellett hosszabbra is tervez a Tojásszövetség. Szép Imre közölte, hogy a szervezet tojástermelési stratégiát dolgoz ki azért, hogy a hazai önellátás fokát emelni tudják. Itthon a nagyüzemi tojástermelésben a tavalyi 1,24 milliárd után idén várhatóan 1-1,2 milliárd tojást állítanak elő. A belföldi igény 52 százalékát a nagyüzemi termelés, 26 százalékát a háztáji adja, 21-22 százalék az import. Becslések szerint a háztáji termelésből 600 millió tojás származik, az import 480-500 millió körül mozog évente. A magyar lakosság tavalyhoz hasonlóan idén is 2,3 milliárd tojást fogyaszthat el. Tavaly a fejenkénti tojásfogyasztás a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai alapján 238 darab volt.

Csökkenő bevétel

A baromfiágazat tojástermelésből származó árbevétele tavaly 14 százalékkal, 24,8 milliárd forintra csökkent. Az idén az első fél évben a termelői átlagár 19,96 forint volt, 4 százalékkal alacsonyabb az egy évvel korábbinál. Míg a termelői ár a 2017. évi szintre esett vissza, a fogyasztói ár idén annál 6-7 százalékkal magasabb, az átlagos bolti ár az első fél évben 40,56 forint volt.


(forrás: NAK)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Újrahasznosítottuk 2019 egyik legsikeresebb KREATÍV rendezvényét: itt a Green Wave 2020! November 18-án fókuszban a fenntarthatóság és a marketing!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!