hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. január. 22., péntek - Vince, Artúr.
hirdetés

Mégsem veszi meg a Kraft Heinz a Unilevert

Visszavonta vasárnap a brit-holland Unilever fogyasztásicikk-gyártó konglomerátumra tett, több mint 140 milliárd dolláros felvásárlási ajánlatát a Kraft Heinz amerikai élelmiszeripari óriáscég.

hirdetés

A vasárnap este Londonban ismertetett közös közlemény szerint „a két vállalat kölcsönös nagyrabecsüléséről biztosította egymást, és barátilag megállapodott a Kraft Heinz egyesülési javaslatának visszavonásáról".

Az amerikai cég 143 milliárd dollárt kínált a Unileverért. A hivatalosan pénteken ismertetett ajánlat szerint a Unilever részvényesei egy-egy részvényért 30,23 dollár készpénzt kaptak volna, valamint 0,222 részvényt az egyesüléssel létrejövő új holdingból.

Ez együtt részvényenként 50 dolláros ajánlatnak felelt meg, és 18 százalékos prémiumot tartalmazott a Londoni Értéktőzsdén (LSE) jegyzett Unilever csütörtökön elért záróárfolyama felett.

Az ajánlat hírére azonban a Unilever árfolyama a pénteki zárásra 13,4 százalékkal 37,97 fontra emelkedett az LSE jegyzésében, 113 milliárd fontra (140 milliárd dollárra) növelve a Unilever piaci tőkeértékét. Ezzel csaknem teljesen elpárolgott a Kraft Heinz ajánlatában szereplő árfolyamprémium.

Az Unilever pénteken hivatalosan el is vetette az amerikai cég felvásárlási ajánlatát, azzal az indokkal, hogy a tranzakció „alapvető mértékben alulértékelné" a Unilevert, és a cég vezetése nem lát a javasolt ügyletben sem pénzügyi, sem stratégiai előnyt a részvényesek számára.

Ez lett volna az egyetemes globális gazdaságtörténet második legnagyobb értékű vállalati felvásárlási ügylete azóta, hogy a brit Vodafone távközlési konglomerátum 2000-ben 183 milliárd dollárnak megfelelő összegért, részvényes ellenséges ajánlattal megvette a német Mannesmann ipari és szolgáltató cégcsoportot.

A Unilever nagy-britanniai fogyasztásicikk-portfoliójába tartoznak sok más márkanév mellett a Hellmann's majonéz- és szószféleségek, a Flora margarinkészítmények, a Persil mosóporok, a Magnum és a Cornetto fagylaltfélék, a Dove tisztálkodó szerek, valamint a brit piacon rendkívül népszerű, élesztőkivonat-alapú szószkészítmény, a Marmite.

A Kraft Heinz brit termékkínálatában szerepelnek mások mellett a Heinz ketchupfélék, a Philadelphia sajtok, valamint a konzervként árult, sűrű paradicsomos mártásban pácolt főtt bab, a híres baked beans, amely Nagy-Britanniában szinte nemzeti eledel.

(forrás: MTI)
hirdetés

Címkék

hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Január végén ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol első kézből ismerkedhettek meg a 2020-as év kiemelkedő PR-kampányaival.

Február 4-én bemutatkoznak a HRKOMM Award 2020 nyertes pályázatai! Stay tuned! A programot folyamatosan frissítjük!

Milyen régi, új és régiúj, azaz a változásokkal együtt frissülő szolgáltatásokat tudnak nyújtani 2021-ben a HR-szolgáltatók? Február 16-án megtudhatjátok az év első szakmai rapid találkozóján!

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! Féléves képzés péntekenként: 10 oktatási nap + 9 konzultációs alkalom! 2021. februártól júliusig!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!