hirdetés
hirdetés
hirdetés
2022. január. 28., péntek - Károly, Karola.
hirdetés

Webkereskedelem

A vásárlások tizede már online történik

Tavaly a vásárlások egytizedét webáruházakban bonyolítottuk. De miért szeretünk annyira online vásárolni? A válasz látszólag egyszerű: könnyű és kényelmes néhány kattintással kiválasztani és megvenni bármit, ráadásul a közösségi platformokon megjelenő hirdetések szinte észrevétlenül az online áruházakba terelnek minket. Emögött azonban rendkívül okos technológia rejlik: olyan egységes, mesterséges intelligencián alapuló rendszer, amely a hirdetéstől a vásárláson át az ügyfélszolgálatig a vásárlói döntés minden lépését érti, feldolgozza és kezelni tudja – tudtuk meg Gombár Györgytől, az Avaya Magyarország ügyvezetőjétől.

hirdetés

Az elmúlt évben 3 százalékkal nőtt a teljes kereskedelmi forgalom Magyarországon az Országos Kereskedelmi Szövetség adatai alapján. Az online vásárlások értéke viszont eközben 25 százalékkal növekedett, és mára a teljes forgalom 10-12 százalékát teszi ki. Ebben hatalmas szerepe van a közösségi médiának. A Facebook és az Instagram szerepe az online vásárlásban megkérdőjelezhetetlen, ugyanis a személyre szabott hirdetésekkel a vásárlási lehetőségek beleolvadnak a mindennapi hírfolyamba. A fiatalabb korosztály pedig kifejezetten ezeken a platformokon érhető el: egy pénzügyi szolgáltató felmérése szerint Közép-Kelet-Európában, beleértve Magyarországot is, a 18-24 éves korosztály 70 százaléka használja vásárláskor valamelyik közösségi felületet elsődleges inspirációs forrásként.

„Ha közösségi médiát használunk, akkor tulajdonképpen online áruházak tömkelegében fordulunk meg. Az a cég, aki nem kapcsol időben és lép ebbe az irányba, nem csak a fiatalokat veszíti el, hanem az idősebb korosztály jelentős részét is” – magyarázta Gombár György, a OneCloud ügyfélkommunikációs felhőszolgáltatást üzemeltető Avaya Magyarország ügyvezetője.

Hogyan lesz a görgetésből vásárlás?

Messze nem elég megrendelni egy célzott hirdetést, és arra várni, hogy az eladások majd maguktól kilőnek. Ha ugyanis egy potenciális vásárlónak megtetszik egy termék valamelyik közösségi oldalon, akkor többet akar: információt, lehetőséget a vásárlásra vagy akár az ügyfélszolgálattal kommunikálni. Mindezt úgy, ahogy a tartalmakat is fogyasztja: azonnal.

„A vásárlás szakaszai közötti határok térben és időben teljes mértékben összemosódnak. Ezért olyan ügyfélkommunikációs rendszerre van szükség, amely egyszerre tudja kezelni a hirdetési, eladási és ügyfélszolgálati funkciókat. Sőt, ez még mindig nem elég. Az az alapvető elvárás ugyanis, hogy az online vásárlás egyszerű és személyre szabott legyen, kizárólag mesterséges intelligenciát alkalmazó rendszerrel érhető el. Ez képes ugyanis valós időben rögzíteni és feldolgozni azt a hatalmas adatmennyiséget, ami az online vásárlásokhoz kapcsolódik: a keresési előzményeket, az érdeklődésünkre és eddigi rendeléseinkre vonatkozó információkat, a felmerülő vásárlói kérdéseket, igényeket és az aktuális készletinformációkat” – hangsúlyozta Gombár György. „Sőt, ha vásárlás közben mégis személyes ügyintézőhöz fordulnánk, számára is minden információ elérhető lesz, így pontosan tudja majd, hol akadtunk el, miben van szükségünk segítségre” – fűzte hozzá.

 

(forrás: Store Insider)
hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Itt a Store Insider új podcast rovata! A #PályázzaProFuturával podcast sorozat hasznos információkkal nyújt segítséget minden pályázni kívánó élelmiszeripari, FMCG-szereplőnek. Kattints tovább a rovathoz!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Február 9-én bemutatkoznak a HRKOMM Award 2021 nyertes pályázatai! Stay tuned! A programot folyamatosan frissítjük!

Pályázzon Ön is a zöld elkötelezettség díjáért új versenyünkön, a Greengage-en! Első nevezési határidő: 2022. február 18.

Milyen újdonságokat tartogatnak a HR- szolgáltatók 2022-re?

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! 10 alkalmas képzés péntekenként: 10 oktatási nap + konzultációs lehetőség! Márciustól!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!