hirdetés
hirdetés
2021. december. 05., vasárnap - Vilma.
hirdetés

Véleményezés

Álértékelésekkel manipulálják a Facebookozókat

A Which? vizsgálata szerint több cég ipari méretekben készít hamis véleményeket cégekről, hogy azok jobb színben tüntethessék fel magukat az interneten.

hirdetés

A vizsgálatot úgy végezték, hogy hamis művészeti céget hoztak létre, Patrícia Festményei néven a Google-n és Facebookon. Megkerestek több értékeléseket árusító weboldalt, amelyek többsége hamis véleményeket kínál.

Neena Bhati, a Which? kampányvezetője az Euronewsnak elmesélte, hogy hamis céget hoztak létre a Facebookon, aztán fizettek több értékelő weboldalnak, hogy hamis véleményeket készítsenek, amelyeket a cég oldalán megjelentethetnek. Mindössze néhány hét alatt 96 ajánlást tudtak szerezni és 500 lájkot csupán 6 és fontért. 10 darab ötcsillagos értékeléscsomagot kaptak.

Csaknem az összes profil, amelyen hamis értékelések voltak, bangladesi, közülük sokan stock fotókat, ügynökségektől vett képeket használnak.

Forrás: Pixabay
Forrás: Pixabay

"A fogyasztókra van bízva, hogy az összes vizsgálatot elvégzik-e a termék vagy szolgáltatás minőségéről. Szerintünk ez nem helyes. A platformoknak kellene elvégezniük ezt a munkát, mivel ők közlik ezeket az információkat a fogyasztókkal. Ezért úgy véljük, hogy erős törvényi szabályozásra van szükség" - mondja Neena Bhati.

A Which? 2000 fős felmérést készített az Egyesült Királyságban. A válaszadók 39 százaléka azt mondta, hogy weboldalakat vagy alkalmazásokat használ a helyi kereskedelmi vállalkozások keresésére. A Facebookot használták a legtöbben, a megkérdezettek majdnem fele (47%).

A Which? vizsgálata szerint több cég ipari méretekben készít hamis véleményeket cégekről, hogy azok jobb színben tüntethessék fel magukat az interneten.

(forrás: Euronews)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Itt a Store Insider új podcast rovata! A #PályázzaProFuturával podcast sorozat hasznos információkkal nyújt segítséget minden pályázni kívánó élelmiszeripari, FMCG-szereplőnek. Kattints tovább a rovathoz!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Újra itt a Kreatív digitális versenye!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!