hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. november. 30., kedd - András.
hirdetés

Csomagolástechnika

Áremelkedést hozott a műanyag szívószálak tiltása

Eltűntek a műanyag szívószálak és evőeszközök az éttermekből, kávézókból az európai normákhoz igazodó kormányrendelet alapján. Az intézkedés drasztikus áremelkedést okozott a mindennapokban.

hirdetés

Az egyszer használatos, valamint egyes műanyag termékek forgalomba hozatalának korlátozása 2015 óta nem tapasztalt áremelkedést okozott – állítja ágazati elemzésében Bujdosó Tünde, az Euler Hermes szakértője. Ez azonban nemcsak a koronavírus okozta globális lezárásoknak és az ellátási láncok megszakadásának köszönhető, hanem a folyamatosan dráguló, környezetbarátabb alapanyagoknak is, írja a Transpack.hu.

A környezettudatosabb flakonok, fóliák és palackok, de a joghurtos dobozok jelentős része már polietilénből vagy polipropilénből készül, melyek árfolyamára az olajár, az euró/forint, valamint az emelkedő fuvardíjak is kedvezőtlenül hatnak. Ezt tetézi, hogy a távol-keleti gyártóktól lassabban érkeznek a termékek, miközben a tengeri szállítási költségek a tavalyi közel duplájára emelkedtek és a jelenlegi árszintek tartósnak ígérkeznek.

Általános piaci vélekedés az élelmiszeripari termékek gyártói körében, hogy a prémium termékeknél a haszon jelentős részét elviszi a csomagolóanyag miatti költségnövekedés. Ez egyben azt is jelenti, hogy az alacsony haszonnal értékesített termékek esetében a gyártás veszteségesbe fordulhat. A keletkezett többletköltségek egy része tovább hárítható, de mind a hazai mind a külföldi feldolgozók számára állandó kérdés, hogy az ő vevőik milyen határig képesek elviselni a rájuk hárított alapanyagár-emelkedés terheit.

hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Itt a Store Insider új podcast rovata! A #PályázzaProFuturával podcast sorozat hasznos információkkal nyújt segítséget minden pályázni kívánó élelmiszeripari, FMCG-szereplőnek. Kattints tovább a rovathoz!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Újra itt a Kreatív digitális versenye!

Kiadónk társoldalai

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!