A nagy online választék mustra
Auchan vs. Tesco vs. Spar vs. CBA Príma vs. Kifli.hu?
A Covid-19 az élet számos területére negatív hatással volt, ám az online kiskereskedelemben, azon belül is az élelmiszereknél, sosem látott növekedést eredményezett.
Most, hogy már a leveszöldséget vagy a reggeli kávéba a tejet is sokan online rendelik meg, érdemes lehet kicsit belekukkantanunk, hogy az egyes láncok online shop-jai milyen választékot is kínálnak?
Ha az egyes kategóriák összehasonlíthatóságát nézzük nincs könnyű dolga az embernek, mivel ahány lánc, annyi kategorizálási módszer létezik jelenleg. Így fordulhat elő, hogy ugyanaz a termék mindenhol más és más kategóriában szerepel.
Egy véletlenszerűen kiválasztott kolbásznál például ez a helyzet:
Auchan – Csomagolt-húskészítmények;
Tesco– Csemege húskészítmények;
Spar – Csemege: sonka, kolbász, felvágottak;
CBA Príma – Kolbász;
Kifli.hu–Kolbász, szalámi
Bár az igaz, hogy ahol a legtöbb termék van, ott van a legtöbb termék kategória is, de a kategóriák száma azért nem egyenesen arányos a termékek számával! Talán alkategóriák szintjén nincs értelme belemenni a részletekbe, ám magasabb kategóriaszinten azért érdemes megvizsgálnunk, hogy hol melyik terület van alul vagy éppen felülreprezentálva a többihez képest.
A piktogramok magyarázata - a nagyobb felbontásért kattintson!


(2021. 02. 25-ös adatok alapján)
Így, user szempontból mindenképp előnyösebb, ha online vásárláskor nem a „polcok” között nézelődünk, hanem egy kicsit konkrétabban tudjuk, hogy mire is szeretnénk rákeresni.




Mostohagyerek
A teljesség kedvéért hozzátartozik, hogy van egy abszolút inga-kategória is: az aszalványok, jobban mondva egy részük, melyeket egyes láncok a Frissáruk/ Gyümölcsök alá sorolnák, míg mások az Egészséges életmód/Aszalványok, Magvak, de előfordul, hogy Alapvető élelmiszerek/Rágcsálnivalók/Szárított gyümölcsök kategóriába tesznek.
