hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. április. 12., hétfő - Gyula.
hirdetés

Az ÁFA csökken, nem az élelmiszerár

Az ellenzéki pártok és szakértők azt várják a kormánytól, hogy kezdeményezze az élelmiszerek áfájának csökkentését, amivel ellensúlyozhatnák az elmúlt időszak inflációját. A tapasztalatok szerint azonban csalóka ez a remény.

hirdetés

Az áremelkedések miatt érezhetően nőttek a családok kiadásai, ezért az ellenzék és a szakértők egy része áfacsökkentést sürget - írja a 24.hu, amely nem kapott választ a pénzügyminisztériumtól arra a kérdésre, tervezik-e az általános forgalmi adó mérséklését bármely termékkör esetén.

Hónapok óta átlagon felül drágultak az élelmiszerek, a legdurvábban a gyümölcsök ára emelkedett: a málna kilója háromezer forint körül van, az alma majdnem a duplájába kerül, mint egy éve. Ami az átlagot illeti, a júliusi 3,9 százalékkal az összes uniós ország közül Magyarországon volt a leggyorsabb a pénzromlás üteme. Az áremelkedések miatt érezhetően nőttek a családok kiadásai, ezért az ellenzék és a szakértők egy része áfacsökkentést sürget.

Néhány évet visszapörgetve az látszik, hogy az áfacsökkentés rendre ellenzékben merül fel. Így volt ezzel a Fidesz is annak idején, de kormányra kerülve előbb emelték az áfát, majd néhány termék, köztük egyes élelmiszerek áfáját csökkentették 27 százalékról 5-re.

A marhahúsnál az áfacsökkentés évében nem mérséklődtek az árak, a sertéshúsnál igen, ám mindkettőnél rögtön a következő évben újra növekedésnek indultak, hamarosan elhagyva az áfacsökkentés előtti árakat is. A baromfihúsnál érzékelhető visszaesést hozott az árakban a mérséklés, és a csirkemellfilé kivételével pár évig fenn is maradt ez a hatás. A tojásnál kevésbé látványos a változás.

A GKI igazgatója, Czelleng Ádám szerint részpiac- és termékfüggő, hogy az áfacsökkentés milyen hatással van az árakra, a mikropiacok és a heterogén szereplők nagyon eltérően reagálhatnak. Az áfacsökkentésnek lehet átmeneti kedvező hatása az élelmiszerárakra, de hogy tartósan alacsony árakat hozna, az erősen kérdéses. Agrárszakemberek szerint amúgy is tartósan magasabb élelmiszerárakra kell berendezkednünk a dráguló munkaerő, a szükséges fejlesztések és a szélsőséges időjárás miatt.

 

(forrás: napi.hu)
hirdetés

Címkék

hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! Apex Toplistás pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2021. április 16.

Tarts velünk április 22-én, hogy megtudd, hogy mitől működik a mentoring és nagyköveti rendszer – és mitől nem!

Mindenkit meggyötört a pandémia, a motiváltságukat vesztett, kiégett és akár még fizikailag is megviselt munkatársak aránya lényegesen nőtt a szervezeteken belül. Milyen eszközei vannak erre egy vállalatnak? Gyere el ingyenes szakmai randinkra, ahol több tucat javaslatot adunk a kezedbe!