hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. július. 29., csütörtök - Márta, Flóra.
hirdetés

Az alma drágult a legjobban

Júniusban egy kilogramm almáért 546 forintot kellett fizetni átlagosan, ami idén 58, tavaly júniushoz képest pedig 89 százalékos drágulást jelent. Csak májushoz képest tíz százalékkal került többe az alma átlagosan.

hirdetés

Éves összehasonlításban az alma drágult a legjobban, de a citrom 45 százalékos és a narancs 43 százalékos áremelkedése is kiemelkedik a zöldségek és gyümölcsök országos fogyasztói átlagárának változásai közül – derült ki a Központi Statisztikai Hivatal fogyasztói árakról szóló gyorstájékoztatójából.

Egy kilogramm citromért 1030 forintot kellett adni májusban, ami igaz 20 forintos mérséklődés tavaly májushoz képest, de idén így is 42 százalékkal lőtt ki az ár. A narancs 667 forintos kilogrammonkénti ára is 40 százalékos idei árugrásnak felel meg. Ezzel szemben a vöröshagyma ára egy év alatt 23 százalékkal zuhant, igaz idén január óta itt is 22 százalékos a plusz. Az elmúlt évet nézve a fejes káposzta 9 százalékos és a késő burgonya 3 százalékos áresése jelentett csökkenést. A többi zöldség és gyümölcs ára mind felfelé változott.

A húskészítmények országos fogyasztói átlagárainak változását nézve az elmúlt egy évben az olasz felvágott 27 százalékos drágulása emelkedik ki, de a párizsi felvágottért is 24 százalékkal többet kellett fizetni. A húsz százalékos drágulást még a rövidkaraj közelítette meg a maga 19,4 százalékával. Éves viszonylatban a KSH fogyasztói árakról szóló statisztikáiban szereplő húskészítmények közül egyiknek sem csökkent az ára. Legkevésbé, 2,3 százalékkal a bontott csirke, 2,8 százalékkal a csirkemellfilé, illetve 7 százalékkal a csirkecomb drágult.

A szeszes italok közül az ízesített szeszes ital 11 százalékos éves drágulása kiemelkedő, a kategória többi termékének árváltozása nem nevezhető számottevőnek. Itt egyedül a vodka ára mérséklődött, a mínusz 2,2 százalék. A többi szeszes ital a 0,7 százalék és 1,6 százalék közötti sávban drágult. Ha csak idei adatokat nézzük a kategóriában, akkor a világos sör, a minőségi sör és a vodka ára is 1 százalék körüli mértékben csökkent. Az ízesített szeszesitalért átlagosan 5 százalékkal kell többet fizetni január óta.

 

(forrás: agroforum.hu)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

A legjobb HR-kommunikációs megoldások versenye. Normál nevezési határidő: augusztus 19.

Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra cégvezetőknek, értékesítési vezetőknek, értékesítőknek, kommunikációs szakértőknek, politikusoknak, és mindenkinek, akinek a munkája részét képezi, hogy meggyőzzön másokat, értékesítsen valamit: terméket, szolgáltatást, ötletet vagy önmagát.

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! 10 alkalmas képzés péntekenként: 10 oktatási nap + konzultációs lehetőség! 2021. októbertől!

Mutassátok meg, hogy CSR-ral valóban lehet jót tenni! Normál nevezési határidő: október 12.