hirdetés
hirdetés

Az azonnali zöldmegoldások mellett döntöttek

Évről évre nagyobb hangsúlyt kap a környezetvédelem és a fenntartható élelmezés, amiben az élelmiszeriparnak és a kereskedelmi láncoknak nagy a felelőssége. Egyre több ország határolja el magát az egyszer használatos műanyagok forgalmazásától, Franciaországban januártól, New Yorkban pedig márciustól korlátozásokra került sor. 2021-re várhatóan egész Európában, így Magyarországon is életbe lépnek majd a szabályozások. Az Auchan Magyarország viszont már idén áprilistól megkezdte ezek kivonását a termékkínálatából.

hirdetés

Egyre növekvő fogyasztói igény, hogy fenntarthatóan vásároljunk és minél több környezetbarát cikket vihessünk haza. A felmérések szerint évente körülbelül 2,1 milliárd tonna kommunális hulladékot termelünk világszerte, aminek mindössze 16 százalékát hasznosítjuk újra, ez pedig óriási terhelést jelent a Földünknek.

Az Auchan Magyarország már az európai korlátozások bevezetése előtt konkrét lépéseket tesz, nem csak azért, mert felelős vállalatként kötelességének érzi az aktív és példamutató szerepvállalást, hanem azért is, mert a járványhelyzetben a védőeszközök, előre csomagolt termékek miatt szükségszerűen megnövekedett a műanyaghasználat.

A fertőzésveszély miatt ezekről egyelőre nehezen lehet lemondani, ezért az áruházlánc úgy döntött, hogy még a törvényi szabályozás életbe lépése előtt azokat a műanyagtermékeket vonja ki a kínálatából, amelyek egyszer használatosak és nem játszanak szerepet a járvány elleni védekezésben.

Áprilistól kivezetik az áruházakból a műanyag tányérokat, szívószálakat, fültisztító pálcikákat, és helyettük olyan környezetbarát alternatívákat kínálnak majd, amelyek például fából, papírból, cukornádból vagy bambuszból készülnek. Az új, környezetbarát választék már a polcokon van. A váltást áruházi dekoráció is népszerűsíti, hiszen a jövőben ez lesz az állandó kínálat. A csomagolás is tükrözni fogja a fenntarthatóságot, ezzel is segítve a fogyasztók eligazodását a termékek között. A műanyagból készült, régi készlet teljes kikopása május végére várható, az áruházak addig is a kiárusítást külön kihelyezéssel valósítják meg.

Az áruházlánc egyébként már tavaly decemberben is komoly lépéseket tett, ilyen volt például a magyarországi piacon elsőként alkalmazott bevásárló kartondoboz, amely az otthoni tárolásra is praktikus megoldás lehet. Mindemellett az Auchan idén több egyszer használatos bevásárlótáskát is kivont a forgalomból, amelyeket környezetbarát papír- és szövött, illetve 100%-ban lebomló, házilag is komposztálható táskákra cserélt le.

„Az új, fenntartható termékcsalád bevezetésével az a célunk, hogy vállalatként is tegyünk a környezetünkért és hosszútávon a fogyasztóinkat is erre ösztönözzük. Szeretnénk a kereskedelem területén élen járni a fenntarthatóságot illetően, ezért számos egyéb fenntarthatósággal kapcsolatos projektünk megvalósítása van folyamatban. Nagyon sokan járnak hozzánk vásárolni, ennek abból a szempontból is érezzük a súlyát, hogy a társadalmi szemléletformálásban is szerepünk van – mondta el Varga-Futó Ildikó, az Auchan kommunikációs és CSR igazgatója.

(forrás: Store insider)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Hozzászólások (1 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
Ennek a lépésnek 0 értékű a hatása! Azonnal ki kell vonni a PET palackokat a forgalomból. Üveget kell használni. Az üveg italcsomagolásokat szabványosítani kell.
Újrahasználatát visszaváltását meg kell oldani. A város méretű tengerjáró (nyaraló)hajókat kötelezni kell a hulladék leadására a kikötőkben, vagy
környezetvédelmi büntést kell fizettetni velük.
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

StoreInsider-FMCG Hírlevél