hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. június. 13., vasárnap - Antal, Anett.
hirdetés

Az élet igazolta a Coop Rallyt

Az idén 12. alkalommal megrendezett eseményen 735 kilométert tesznek meg a magyar élelmiszeripar értékeit bemutató szakmai program résztvevői – hangzott el a rally megnyitó országos sajtótájékoztatóján.

hirdetés

A Coop Rally annak az elgondolásnak a megtestesülése, amely szerint az elért eredményeinkből valamit vissza kell adnunk annak a közösségnek, amelyben élünk – jelentette ki a rendezvényt útjára indító országos sajtótájékoztatón Pekó László.

A CO-OP Hungary Zrt. Igazgatóságának elnöke az eseményen kifejtette: a szakmai program 2006-ban indult, amikor a magyar termékekről még sokan másképp gondolkodtak, mint ma.

A rengeteg külföldi termék között is fontosnak tartotta a hazai értékek bemutatását a COOP, mára pedig az élet igazolta ezeket az erőfeszítéseket. Ennek legfrissebb eredménye, hogy idén a Coop Rally kiérdemelte a Magyar Termék Nagydíjat, ami rally-n résztvevők közös sikere.


Az idén 12. alkalommal megrendezett Coop Rallyn mintegy 115 résztvevő cég lesz jelen csaknem 300 fővel – tette hozzá Pekó László. A verseny keretében 9 állomást látogat meg a mezőny, amely több mint 100 autóval 735 kilométert tesz meg Magyarország északkeleti tájain. Pekó László kiemelte: az állomások között vannak multinacionális cégek, és kisebb vállalkozások is, amelyek bemutatkozási lehetőséget kapnak. Ezek a kisebb szereplők nemritkán országos partnerré növik ki magukat. Van olyan állomás is, ahova visszalátogat a Coop Rally, így megtapasztalhatjuk ezen társaságok fejlődését is.

A COOP Gazdasági Csoport továbbra is tudja teljesíteni célkitűzéseit, Magyarország legnagyobb boltszámmal rendelkező kereskedelmi láncaként tartjuk a piaci pozíciónkat – értékelte a magyar tulajdonú kereskedelmi csoport teljesítményét Tóth Géza.


A CO-OP Hungary Zrt. vezérigazgatója hozzátette: a stabil piaci részesedés fontos eleme, hogy a COOP mindig is nagy hangsúlyt fektetett a magyar termékekre, például saját márkás termékeinek szinte mindegyike magyar gyártású élelmiszer. Ez a stratégia sikeresnek bizonyul, hiszen a COOP az elmúlt időszakban a kivételesen erős verseny dacára is növelni tudta bevételét, a volument tekintve pedig továbbra is a legnagyobb piaci szereplő.

Tóth Géza hozzátette: a fogyasztók döntéseiben egyre lényegesebb a termék eredete. „Bár még mindig az ár az elsődleges tényező, lényegesen csökkent ennek a szerepe a vásárláskor, míg a termék magyar mivolta felértékelődött. Ebben talán nekünk is van szerepünk.”

A vezérigazgató kitért arra is: a COOP és a Magyar Termék Nonprofit Kft. stratégiai együttműködése már több évre tekint vissza. Ennek keretében a Coop sajátmárkás termékein használhatja a jól ismert Magyar Termék védjegyeket, valamint közös kommunikációt is bonyolítanak az együttműködő felek.

A Coop Rally, a COOP Gazdasági Csoport, valamint a kormány céljai alapvetően közösek: a magyar gyártók és termékek bemutatása, népszerűsítése – jelentette ki Feldman Zsolt, aki Dr. Fazekas Sándor, földművelésügyi miniszter, a rally fővédnökének képviseletében maga is részt vesz a két napos szakmai programon.


A Földművelésügyi Minisztérium agrárgazdaságért felelős helyettes államtitkára hozzátette: ha valaki külföldön vagy belföldön Magyarországról beszél, jó eséllyel a mezőgazdaság, az élelmiszer jut eszébe. „Valóban vannak jó adottságaink, amely arra kötelez bennünket, hogy az élelmiszer-előállítást is jól csináljuk” – fogalmazott Feldman Zsolt.

A helyettes államtitkár kiemelte: a hazai élelmiszerpiac mintegy 2600-2700 milliárd forintot tesz ki, egyáltalán nem mindegy, hogy ebből mekkora szeletet hasítanak ki a magyar gyártók. A jó minőség, a közös gondolkodás segítheti a hazai ágazatot abban, hogy ez az arány tovább növekedjen.

A Coop Rally összeköti a vidék élelmiszeriparát és kereskedelmét – mondta el a rendezvényen Zsigó Róbert.


A Földművelésügyi Minisztérium élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkára emlékeztetett: a kormány stratégiai ágazatnak tekinti az élelmiszer-feldolgozást, és mindent megtesz annak érdekében, hogy a szektor forrásokhoz, figyelemhez jusson. Ennek érdekében számos olyan intézkedést hozott a szaktárca, amely a minőség javulásához járul hozzá, ilyen például a helyi termékek középpontba állítása, vagy az Élelmiszerkönyv módosítása, szigorítása. A Coop Rally szintén ezt a célt szolgálja, hiszen a legjobb minőségű magyar termékeket állítja fókuszba – tette hozzá.

(forrás: Élelmiszer Online)
hirdetés

Címkék

hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Szerkesztőségi, független vagy márkázott podcastok, videók, dokusorozatok versenye.

Kiadónk társoldalai