hirdetés
hirdetés
hirdetés
2020. október. 31., szombat - Farkas.
hirdetés

Az Év Boltja 2015: Őshonos Delikát

Az Év Boltja 2015 szakmai zsűrije a független sarki bolt kategóriában a budapesti Őshonos Delikátnak ítélte az első díjat. A díjazott üzlet tulajdonosaival, Scheffer Krisztinával és Kerekes Sándorral beszélgetett az Élelmiszer.

hirdetés

Scheffer Krisztina (S. K.): A történet úgy kezdődött, hogy a férjem, Kerekes Sándor, aki séf, munkája kapcsán, tőkehús formájában kapcsolatba került a szürke marhával. Írta egy szakácskönyvet erről a témáról, melynek címe „ Szakácskönyv a magyar szürkéhez”. Ezután született az ötlet, hogy legyenek szürke marhából készült, saját termékek is. A tavalyi évünk arról szólt, hogy termékeket készítettünk elsősorban szürke marhából és mangalicából, főként szalámikat. Aztán az év közepén megszületett a gondolat, hogy jó lenne ezeket a termékeket valahol árusítani. Férjem munkája kapcsán nemcsak hússal, hanem sajttal, magolajjal, tésztával, borral fogéalkozó beszállítókkal is megismerkedett. Úgy gondoltuk, összejött már egy olyan magyar gyártói, termelői gárda, akiket érdemes egy üzletben összegyűjteni, termékeiket forgalmazni, segíteni megismertetésüket. Így született ez az üzlet, amit tavaly december elsején nyitottunk meg.

Kerekes Sándor (K. S.): Sok éve dolgozom séfként. Mindig kerestük a jó magyar alapanyagokat, termékeket, erre alapítottunk egy éttermet is, az Almáriumot, aminek a konyháját én vezettem. A célunk az volt, hogy amennyire lehetséges, minőségi magyar alapanyagokból dolgozzunk. A Kézműves Magyar Ízek Vásárára elsőként kijöttünk egy országkolbásszal, amit a Magyarországon fellelhető fűszerekből és mangalicából valamint szürkemarhából állítottunk össze. Elkezdtem gondolkodni, hogy ilyen alapanyagokból, jó technológiával kellene kolbászokat, szalámikat gyártani. Gyűjtöttem receptúrákat, és érdeklődtem, hogy milyen vidéken, ki hogyan készíti ezeket. Tokaj környékén találkoztam egy nagyon jó ízvilágú, mangalicából készített szalámival, ami egy monarchiabeli recept alapján készült, tokajival és dióval. Ez volt az első, amit kísérleti jelleggel legyártottunk. 12 hétig érleltük, rákóstoltunk, és megdöbbentően jó ízű lett. Ezután folytattuk a kísérleteket, napon szárított paradicsommal, capribogyóval, így alakult ki apránként a jelenlegi portfóliónk. A kínálat bővítése folyamatosan zajlik.

Hogyan lett a saját készítésű hústermékekből egy delikát szaküzlet?

S. K.: 2014-ben sokat jártunk színvonalas vásárokba, rendezvényekre – például a Szürkemarha Vigadalom és Piac Fesztiválra –, megpróbáltuk kóstoltatással tesztelni a termékeket, felmérni, mennyire van igény rájuk. Rájöttünk, hogy kóstoltatni mindig kell, hiszen hiába állítjuk, hogy ez a szürkemarha-mangalica szalámi, napon szárított paradicsommal-capribogyóval fenséges csemege, az emberek addig nem hiszik el, amíg meg nem kóstolják. Minden egyes vásár megerősített minket abban, hogy kell egy mintabolt, ahol ezeket a termékeket meg lehet vásárolni, az embereket ezekkel az ízekkel, termékekkel meg lehet ismertetni.

Mi volt a következő lépés?

S. K.: A vásárokon nemcsak kóstoltattunk, hanem kérdezgettük az embereket arról is, honnan jöttek, és hol látnának szívesen egy ilyen üzletet. Az eredmény az lett, hogy a XIII. kerület az ideális hely, azon belül az Újlipótváros, ahova eljönnek az emberek. Jó a közlekedés, és nem utolsósorban itt van ezekre a termékekre fizetőképes kereslet is. Megtaláltuk ezt az üzlethelyiséget, ami 20 m², jól kialakítható, feltölthető, ideális méret egy delikát bolt számára. Úgy gondoltuk, hogy ezzel nem zsúfoltan, de a teltség, a jól ellátottság képét tudjuk nyújtani.

Letisztult minimáldizájn jellemzi a berendezést…

S. K.: Szakemberre bíztuk a belső tér kialakítását. Kappéter Ákos grafikus tervezte meg az üzlet arculatát, színvilágát a padlótól a plafonig, a tapétától a matricáig. Korábban ez egy fodrászüzlet volt, adott volt két tükör, az egyik megmaradt, mert tágítja a teret, a másikra rákerült egy szürkemarhát ábrázoló fólia. Az volt a cél, hogy amint belép a vásárló, rögtön lássa a kínálatot. A termékeket lengő polcokra helyeztük el. Arra is tudatosan törekedett a grafikus, hogy ne legyen klasszikus értelemben vett kirakatunk, így akár az utcáról is jól látható a kínálat. Kialakítottunk egy kis kuckót is, ahol el lehet ücsörögni egy kávé mellett.

Hogyan állt össze a termékportfólió?

S. K.: A férjem éttermi kapcsolatai segítettek. A beszállítók egy részével a munkája során találkozott, a tésztákon kívül az összes partnerünk rajta keresztül érkezett. Saját termékeink a Chef szalámik, ezek mangalicából és szürkemarhából, zöldborsos, aszalt paradicsomos-capribogyós, valamint paprikás csemege és csípős változatban készülnek. Húsból két beszállítónk van, az egyik Szomor Dezső, aki Apalypusztán gazdálkodik, valamint Sárossy Ferenc, aki Megyaszóról a mangalicát biztosította számunkra. Hústermék beszállítónk a dunabogdányi hentes, Borda István. Tőle kapjuk a vörösárut, a marhapárizsit – 75%-os hústartalommal! –, grillkolbászokat, debreceni párost, illetve a házisertésből készült termékeket. Tokajból érkeznek borecetek, balzsamecetek, az Őrségből a magolajak, Molnár Katicától a tészták, Donum Terrae magkrémeket tartunk, 100%-os Garden gyümölcsleveink vannak, borok terén több, kis pincészettel állunk kapcsolatban, Magyarország főbb borvidékeiről. A pálinka a Brill pálinkaháztól érkezik, a sajtok Etyekről, illetve a Csurgódombi Sajtkonyháról jönnek. Nagyon fontosnak tartjuk, hogy nálunk mindenből, a magolajtól az ecetekig, a húsokból, sajtokból, mindent lehet kóstolni – és kell is. A kóstoltatásnak is megvan a sorrendje, hogy mivel kezdjük, és mivel fejezzük be. Általában egy vevő nálunk 20-40 percig is elkóstolgat. Minden terméknek megvan a vevőköre, de például nagyon népszerű a párizsi, a Chef szalámik, Bordáék vastag kolbásza, és sláger a szamárszalámi.

„20 m² területtel rendelkezünk, ezért úgy választottuk meg a berendezést, hogy jól áttekinthető legyen.”

„Nem akartuk az „őshonos” kifejést elcsépelni, ezért az üzlet dizájnjánál azt tartottuk szem előtt, hogy a
vásárló ne a „tanyavilágba csöppenjen, amikor betér hozzánk.”

„Színekben a fehér, fekete, vörös dominálnak, illetve a bádog, a pultok borításánál."

„Elhatároztuk, hogy ebben a kis boltban megpróbáljuk azt a fajta minőséget képviselni, amiben mi hiszünk, és ha lesz rá lehetőségünk, megpróbálunk több hasonló delikát boltot létrehozni.”

„Törekszünk arra, hogy frissáruval mindig fel legyen töltve a pult, látványos legyen és ínycsiklandozó. Bejött a számításunk, nagyon jó közösségre találtunk, szájhagyomány útján terjedt a hírünk.”

„Mindennek, ami itt látható az üzletben, tudom a hátterét, mielőtt elkezdünk valamit árusítani, elmegyek, megnézem, hol, hogyan készül, igyekszem csak hiteles termékeknek helyet adni. Ez az üzlet számunkra egy szerelem volt, és – bár minden vállalkozás célja a profit – ezt az üzletet még erősen meg kell támogatnunk. Ezt az üzletet nagyon szeretjük, és mindenképpen meg akarjuk tartani. Nem véletlenül kezdtünk kicsiben. Ez volt a lehetőség, úgy gondoltuk, először kicsiben mutatjuk meg magunkat, és ha bejön, megpróbálunk továbblépni.”

-

Császár László
a szerző cikkei

(forrás: Élelmiszer Szaklap, 2015/7-8.)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Újrahasznosítottuk 2019 egyik legsikeresebb KREATÍV rendezvényét: itt a Green Wave 2020! November 18-án fókuszban a fenntarthatóság és a marketing!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!