hirdetés
hirdetés
hirdetés
2020. szeptember. 25., péntek - Eufrozina, Kende.
hirdetés

Az Év Boltja 2015 – SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft., MOM Park

Nagyméretű szupermarket kategóriában Az Év Boltja szakmai zsűrije a MOM Park bevásárlóközpontban található SPAR szupermarketet találta a díjra érdemesnek. A korábban az egyik legolvasottabb építészeti lapban, az Arcdaily-ben is bemutatott üzletről Maczelka Márkkal, az üzletlánc marketingvezetőjével beszélgettünk.

hirdetés

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

KATEGÓRIA: NAGYMÉRETŰ SZUPERMARKET

(kiskereskedelmi tevékenységet, vagy kis- és nagykereskedelmi tevékenységet azonos helyen és időben folytató 2500-5000 négyzetméter közötti bruttó alapterülettel rendelkező, napi fogyasztási cikket értékesítő üzlet)

1123 Budapest, Alkotás utca 53.

Mit tart az üzlet fő jellemzőinek, legnagyobb erényeinek?

A dizájnt, a széles szortimentet és a vásárlási élményt. Az üzlet számos kitüntetést és díjat kapott az egyedülálló építészeti megoldásai miatt. Az áruház a SPAR „zászlóhajója”, mely lenyűgöző elemekkel rendelkezik, így varázsolva a vásárlást élménnyé. Ezek többek között: tágas és átlátható bejárati zóna, termékorientált világító testek, innovatív világítástechnika, amely vásárlók orientációját szolgálja, valamint az egyedi kidolgozású borvilág részleg. Az üzlet majd 2000 m² alapterületén több száz extra cikk jelenik meg egy átlagos SPAR áruházhoz képest. A vásárlókat számos sajt különlegesség, friss hal, és rendkívül széles bor- és sonkakínálat várja. A SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. számára kiemelten fontos az, hogy a vásárlók folyamatosan magas szintű, színvonalas kiszolgálásban részesüljenek. Ezért az áruház dolgozói rendszeresen képzéseken, továbbképzéseken vesznek részt. A magasan képzett személyzeten túl az állandó kóstoltatások és látványos áru-kihelyezések is hozzájárulnak a teljes körű vásárlási élmény megvalósulásához.

Hogyan mutatná be röviden a díjnyertes áruházukat?

Az áruház Budapest forgalmas részén, a XII. kerületben található az egyik legnépszerűbb bevásárlóközpontban, a MOM Parkban, a –1. szinten. Nagyszabású átalakítás után 2013. szeptemberében nyitotta meg kapuit a mai formájában. A cégcsoport ezzel a szupermarkettel egy olyan élelmiszerüzletet hozott létre, ahol a korábban megszokott SPAR minőség és magas szolgáltatási színvonal a legkorszerűbb épületgépészeti megoldásokkal és modern boltberendezésekkel párosult. Ezáltal a MOM Park vásárlóközönsége egy teljesen egyedi megjelenésű SPAR szupermarketben intézheti napi- és nagybevásárlásait. A közel 15 000 cikkelemes szortiment messze egy átlagos szupermarket kínálata fölött áll, különös tekintettel arra, hogy a bővített termékkörök egytől-egyig az üzlet exkluzivitását szolgálják. Széles körű prémium kategóriájú termékválaszték, gazdagabb, szakbolti színvonalú borkínálat, friss tengeri hal várja a vásárlókat. Az áruforgalmat tekintve a friss áruterületek bevétele több mint 10%-kal meghaladják a szárazáru és egyéb nonfood területek forgalmát.

Milyen szempontok vezették a SPAR-t az üzlet kialakításakor?

Az üzlethez érkezőket a bejáraton kívül egy „SPAR to Go” ételbár fogadja, mely egyedi burkolatot és hangulatot kapott. Az üzlet bejárati zónája az átláthatóság jegyében készült el alacsony, körbejárható pultszigetekkel, amelyek között áramló, irányított, a vásárlóknak egyértelmű tájékozódási pontokat biztosító építészeti megoldások találhatók. A piac élményét biztosítják a szellős közlekedési terek és a koncentrált kihelyezés is. Az üzlet hátsó részében elsősorban a hosszabb, magasabb és szigorúbb elrendezésű regálsorok töltenek be kulcsszerepet, éles kontrasztot mutatva a szellős friss területek után. Építészeti jegyek és megoldások az üzletben: Az alapmotívum: vízmosta kövek, lekerekített pultok és regálvégek. Termék öböl, könnyű közlekedés és elegáns termékelhelyezés, differenciált magasságú álmennyezeti elemek, tagolt, irányított, eltérő anyaghasználatú részek. A megvilágítás is különleges: Az álmennyezeti zónákkal összefüggően tagolt megvilágítási rendszereket alkalmaztunk, például lamellás álmennyezet, irányított fények, pult megvilágítás, a hűtők és a pultok saját megvilágítást kaptak. A bútorozást íves formák, padlótól ellebegő elemek jellemzik. A hangsúlyos helyeken lévő oszlopok bútorba foglaltan, íves kialakításban helyezkednek el. A regál és oszloptalálkozási zónában tömör felületek, itt grafikai, információs felületek, illetve kiemelt termék elhelyezésére nyílik lehetőség.


Az eladótér bruttó mérete: 1986 m²
Nyitva tartás: hétfőtől szombatig: 7.30-22.00 vasárnap: zárva
Munkatársak száma: 75 fő


„A szellős területeknek köszönhetően megvalósul a térélmény, amely innovatív, a vásárló számára könnyen átlátható részlegeket biztosít. 


Az egész áruház területére jellemző a fénnyel való játék, a hangulatos megvilágítási koncepció.


„Az elsődleges cél, hogy a vásárló számára minden vonatkozásban a maximumot biztosítsuk, ezért az eladótér kialakítása is ezt szolgálja.”


„Az úgynevezett „kis kör” szolgál azok számára, akik gyorsbevásárlást szeretnének az áruházban: zöldség-gyümölcs, convenience (előre elkészített saláták), to GO (grilltermékek, péksütemények, szendvicsek, kávé), reggeli termékkör (gabonapelyhek), üdítők. A nagy kör pedig tartalmaz mindent, ami a nagy bevásárláshoz szükséges. Ezekkel az ötletekkel időt tudnak spórolni azon vásárlók, akik sietnek.”


„A teljes áruházra jellemző a letisztult, minimalista design, mely kellemes környezetet biztosít, azonban a vásárló figyelmét nem köti le, teljes mértékben a termékekre tud koncentrálni.”


Környezetvédelmi megfontolásból az eladótér és a kiszolgálóhelyiségek kizárólag LED-világítással üzemelnek, az energiaveszteség csökkentése érdekében a hűtőbútorokra üvegajtókat szereltek.


.

Császár László
a szerző cikkei

(forrás: Élelmiszer Szaklap)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: október 2. péntek délután

SAVE THE DATE - 2020. október 21. Te mennyire ismered az embert? És hogyan tudsz neki még többet, még több csatornán eladni? Teszi fel a fő kérdéseket a konferencia, melyekre igyekszünk válaszokat találni, garantáltan túllépve a közhelyeken, néhány előadásban a pszichológia segítségével.

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Idén a Nagy Kreatív Hét teljesen biztonságosan, online stream formájában érkezik, ráadásul stúdióminőségben! Érdekli? Akkor ne hagyja ki! Jelentkezzen!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - A digitális az új normális? Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!