hirdetés
hirdetés
2021. április. 13., kedd - Ida.
hirdetés

Műanyaghulladék

Az üres palack is érték!

A műanyaghulladék globális probléma – és megoldani is csak akkor tudjuk, ha mindannyian összefogunk, nagyvállalatoktól a fogyasztókig. A Coca-Cola folyamatosan dolgozik a megoldáson is: fenntarthatósági vállalásai között szerepel, hogy az egész világon csökkenti a gyártásban felhasznált új műanyag mennyiségét, és tíz éven belül minden PET palackja felerészben már újrahasznosított műanyagból lesz. Emellett fogyasztóit is környezettudatosságra biztatja, a szelektív hulladékgyűjtést népszerűsítő országos kampánya keretében értékes nyereményekkel és praktikus tudnivalókkal lehetnek gazdagabbak a résztvevők.

hirdetés

Európa hatalmas mennyiségű műanyagot állít elő: évente 58 millió tonnát, ennek 40 százaléka csomagolási célú műanyag. Az ételek és italok csomagolása a modern mindennapok részét képezik, ezeknek köszönhető, hogy a termékek biztonságosan és higiénikusan juthatnak el a fogyasztókhoz. Ezzel együtt a csomagolási hulladék az egyik legégetőbb globális probléma is.

Részei a problémának, részei a megoldásnak is

Az előállított műanyagokból az Európai Unióban éves szinten 27,1 millió tonna hulladékként végzi, és ennek csak 31,1 százalékát dolgozzák fel újra. Ehhez Magyarországon évente fejenként 30,5 kilogramm csomagolási hulladékkal járulunk hozzá, és ennek is csak 27,5 százaléka hasznosul később. A nagyvállalatoknak felelőssége van abban, hogy ezek az arányok megváltozhassanak, illetve, hogy eleve kevesebb csomagolási hulladék keletkezzen, és az egyáltalán ne kerülhessen olyan helyre, ahová nem való – például a természetes vizeinkbe vagy a kommunális hulladékba.

A Coca-Cola tisztában van vele, hogy része a problémának, éppen ezért a megoldásnak is részese szeretne lenni. Ezért vállalja a Hulladékmentes Világ stratégiájában, hogy az egész világon folyamatosan csökkenti a gyártásban felhasznált új műanyag mennyiségét, és tíz éven belül minden PET-palackját felerészben újrahasznosított anyagokból állítja elő. Emellett 2030-ra annyi palackot, üdítős dobozt vissza is gyűjtenek, amennyit eladnak a világon, és minden (elsődleges) csomagolóanyaga 100%-ban újrahasznosítható lesz. Hazánkban az eddigi fejlesztéseknek köszönhetően tavaly 600 tonnával kevesebb műanyagot és mintegy 170 tonnával kevesebb alumíniumot használtak fel a csomagolások előállítása során, mint 2019-ben. Továbbá Magyarországon a Coca-Cola az Országos Vízügyi Főigazgatósággal és a PET Kupával fogott össze, hogy megtisztítsa a hulladéktól a Tisza felső szakaszát. A cég 73 millió forintos támogatással és munkatársainak önkéntes akcióival segítette a kezdeményezést, így 80 tonna hulladékot dolgoztak fel 2019 nyara óta.

Minden palack számít!

Ugyanakkor egy ilyen globális probléma esetén az egyéni tettek is számítanak. Ha például valaki heti három palack 0,5 literes Coca-Colát iszik, és aztán a szelektív kukába dobja a palackot, azzal éves szinten 3,12 kilogramm PET-palack kerülhet vissza a körforgásba – ez országos szinten azt jelenti, hogy a cég műanyagpalackjaiból közel 30 500 tonna kerülhet újrahasznosításra. Az Eurobarométer adatai szerint egyébként a hazai lakosság 54 százaléka, míg az uniós átlag 65 százaléka vallja, hogy a műanyaghulladékokat elkülönítetten gyűjti, hogy azok újra feldolgozhatók legyenek.

A fenti arány javításának érdekében, és hogy a fogyasztókkal együtt tegyen a környezetért, a Coca-Cola a szelektív hulladékgyűjtés népszerűsítésére országos kampányt indít, hogy a körforásos gazdaság és Hulladékmentes Világ megvalósulásához újabb lépést tegyen. Ennek része egy kupakkód feltöltő nyereményjáték is, olyan környezetbarát nyereményekkel, mint a kerékpár vagy egy elektromos autó. A promóció január 18. és március 31. között érhető el a jatek.coke.hu oldalon, ahol a játék mellett fontos tudnivalók is megtalálhatók a szelektív hulladékgyűjtésről. 

(forrás: Store Insider)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! Apex Toplistás pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2021. április 16.

Tarts velünk április 22-én, hogy megtudd, hogy mitől működik a mentoring és nagyköveti rendszer – és mitől nem!

Mindenkit meggyötört a pandémia, a motiváltságukat vesztett, kiégett és akár még fizikailag is megviselt munkatársak aránya lényegesen nőtt a szervezeteken belül. Milyen eszközei vannak erre egy vállalatnak? Gyere el ingyenes szakmai randinkra, ahol több tucat javaslatot adunk a kezedbe!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!