hirdetés
hirdetés

Beköszöntőben az okos bevásárlókocsik kora

Egy Caper Labs nevű startup modellje már munkába lépett és kedvező eredményeket produkál.

hirdetés

Egy Caper Labs nevű startup kifejlesztett egy szkennelő hardverrel és fizető terminállal egyaránt felvértezett bevásárlókocsit. Még egy érintőképernyőt is beleépítettek, amely amellett, hogy a vásárlót segíti az eligazodásban, igény szerint szüntelenül reklámokkal is zaklathatja őt a beszerzőkörútja folyamán.

Jelenleg a szkenner még mindig úgy működik, mint egy hagyományos vonalkód-leolvasó, vagyis a megvásárolni kívánt termékeket egyenként regisztrálni kell vele. A cég ugyanakkor egy súlyérzékelő és képfelismerő kamerák telepítésével a későbbiekben még flottabbá szeretné tenni a folyamatot. Ha ez megvalósul, nem kell majd azon szorongani, hogy vajon beolvastuk-e az árucikket; csak be kell azt helyezni a kocsiba. A jelenlegi verzió hasznos szolgáltatása, hogy a kijelző lépten-nyomon tájékoztathatja a vevőket a közelükben megtalálható, érvényes leárazásokról/akciókról.

Forrás: Caper

A bevásárlókocsit két üzletben már hadrendbe állították, és a kiskereskedelmi egységek számottevő forgalomnövekedésről számoltak be a használatukkal. Ugyan az Amazon Go formátumával gördülékenységben még a Caper rendszere sem veheti fel e versenyt, a „belépési költsége” nagy valószínűleg jóval alacsonyabb, minthogy az esetében a boltokban nincs szükség érzékelők és kamerák százainak előzetes beszerelésére.

Zamaróczy Ádám
a szerző cikkei

(forrás: The Verge)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél