hirdetés
hirdetés
hirdetés
2020. október. 23., péntek - KÖZT.KIKIÁLT., Gyöngyi.
hirdetés

Bulgária is ráállt a baromfitermelésre

Bulgária messze nem önellátó baromfihúsból, de a jelek szerint nagyon igyekszik minél inkább azzá válni. A külkereskedelmi mutatóin mindenképpen javítani tudott, hiszen az évi 5-10 százalékos termelésnövekedés jóval felülmúlja a fogyasztás bővülését. Elgondolkodtató, hogy az ország nagy beszállítói között ott van Románia is - méghozzá egyre nagyobb piaci részesedéssel.

hirdetés

2017 és 2018 között 60 százalékkal csökkent a baromfitartó üzemek száma Bulgáriában, miközben a termelés 10 százalékkal nőtt. A növekedés a csirkehús-előállítás 10 százalékos és a kacsahústermelés 18 százalékos bővüléséből állt össze. Előbbiből 87 ezer tonna, utóbbiból 23 ezer tonna volt a kibocsátás - írja piaci jelntésében az USDA a bolgár statisztiakai hivatal számaira hivatkozva.

Nagyot ugrott a 100 ezer csirkénél többet tartó gazdaságok száma: egyik évről a másikra 8 százalékkal több ilyen üzemet számláltak az országban, az általuk kibocsátott hús mennyisége pedig csaknem 22 százalékkal emelkedett. Az ágazat teljesítmény-növekedése tehát a nagyobb üzemméretekkel függ össze. A koncentrálódást nemcsak a piaci környezet, hanem 2018-as madárinfluenza-járvány is segítette. A kisgazdaságok sérülékenyebbnek bizonyultak a vírussal szemben.

2019 első harmadában a csirkehús termelése 9 százalékos emelkedést mutatott, míg a  kacsahús előállítása 15 százalékkal csökkent 2018 azonos időszakához mérten. A mostani kilátások alapján 2019 végére a bolgár csirkehústermelés 5 százalékkal szárnyalhatja túl a tavalyi évit. Az USDA szerint ez a növekedési tempó 2020-ra is jellemző lesz.

Mindez nem változtat azon, hogy Bulgária továbbra is erősen importfüggő baromfihúsból. Tavaly a fogyasztás elérte a 182 ezer tonnát, így a növekvő termelés dacára az önellátottság szintje még mindig csak 64 százalékos. 2018-ban a beszállító országok közül a legjelentősebb Lengyelország volt (az importált mennyiség 43 százalékával), őt követte Románia (16 százalékos részesedés) és Görögország (11 százalékos részesedés). Idén az eddigi adatok alapján Románia 21 százalékra tudta növelni a piaci részesedését a beszállítók között, míg a lengyelek részesedése 38 százalékra esett.

hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Újrahasznosítottuk 2019 egyik legsikeresebb KREATÍV rendezvényét: itt a Green Wave 2020! November 18-án fókuszban a fenntarthatóság és a marketing!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!