hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. január. 24., vasárnap - Timót.
hirdetés

Csak kicsit ingott meg a kkv-k optimizmusa

A vírusjárvány meglepő módon mérsékelten hatott a cégvezetők várakozásaira: nem sokkal maradnak el a hazai kkv-k következő egy évre vonatkozó árbevétel- és nyereségvárakozásai az előző év azonos időszakához képest – derül ki a K&H kkv bizalmi index legfrissebb kutatásából. A cégek várakozásai továbbra is pozitívak: a következő egy évre átlagosan 6,5 százalékos árbevétel-bővüléssel és 3,6 százalékos profitnövekedéssel számolnak.

hirdetés

„A K&H kkv bizalmi index kutatás legfrissebb eredményei alapján mérsékelten csökkent a hazai kkv szektor árbevétel- és nyereségvárakozása a következő évre. A várt árbevétel-növekedés mértéke 7,1 százalékról 6,5 százalékra, a várt profitnövekedés mértéke pedig 4,7 százalékról 3,6 százalékra csökkent az előző év azonos időszakában mért értékhez képest. Az előző negyedévben a kilátások kedvezőbbek voltak, ugyanis 8,8 százalékos árbevétel, és 5,3 százalékos nyereségvárakozással számoltak a cégek. A szolidabb várakozások hátterében az állhat, hogy a cégek szerint a vírusjárvány miatti legnagyobb pénzügyi kiesés már megtörtént, a felmérés szerint a vírusjárvány következtében átlagosan 22 százalékkal csökkent a bevételük, amelynek áthidalására a hitelfelvételben gondolkodó cégek 84 százaléka hatékony megoldásnak tartja az NHP Hajrá programot” – mondta el Kökény Roland, a K&H kkv marketing főosztály vezetője.

 
Az ipari cégek a legbizakodóbbak

A kkv-k árbevétel várakozásait tekintve a kisvállalkozások a legbizakodóbbak, ugyanis 7,6 százalékos árbevétel-növekedéssel számolnak. Őket 5,9 százalékkal követik a középvállalatok, illetve a mikrovállalkozások, akik árbevétel-növekedés várakozása 5,8 százalékra tehető. A szektorok közül 7,7 százalékkal az ipar számít átlag feletti árbevételre. A kereskedelmi szektor várakozásai egyébként 5,6 százalékról 6 százalékra növekedtek 2019 második negyedévéhez képest, az előző negyedévben viszont a kereskedelem számolt a legnagyobb mértékű árbevétel-növekedéssel (11,9 százalék).

 
Az eredményvárakozások tekintetében a mikrovállalkozások a legoptimistábbak, akik 4 százalékos profitnövekedéssel számolnak, a közép, illetve kisvállalkozások ettől némileg alulmaradnak. Ágazatok szerint az ipari cégek várnak átlag feletti, 4,1 százalékos profitnövekedést, és ők maradnak el legkevésbé az egy évvel korábbi várakozásaiktól.
 
„Bár a kutatás nem tér ki az alszektorok vizsgálatára, a vírusjárvány következtében főként a turizmusban, autóiparban, ingatlanszektorban jelentős forgalomesés volt tapasztalható, ezért a visszarendeződés várhatóan hosszabb időt vesz igénybe” – egészítette ki az eredményeket Kökény Roland.

„A jelenlegi kutatásban azt is megvizsgáltuk, hogy hogyan alakult a cégek árbevétele a járvány hatására. Általánosságban 10-ből 6 cég számolt be arról, hogy valamilyen mértékben csökkent az árbevétele, átlagosan 22 százalékkal. A legnagyobb mértékű csökkenés a szolgáltatószektorban és a kereskedelemben tapasztalható (25 százalék és 23 százalék), legkevésbé pedig az ipart és a mezőgazdaságot érintette (15 százalék és 6 százalék). A likviditási nehézségek javítására az egyik legnépszerűbb megoldás az NHP Hajrá program, amely iránt áprilisi indulása óta egyre nagyobb igény mutatkozik. Jelenleg a kkv-k 13 százaléka szeretne külső forrást igénybe venni, közülük 84 százalék mondta azt, hogy fontolóra veszi az NHP Hajrá programban való részvételt” – foglalta össze az eredményeket Kökény Roland.

(forrás: Store Insider)
hirdetés

Címkék

hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Január végén ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol első kézből ismerkedhettek meg a 2020-as év kiemelkedő PR-kampányaival.

Február 4-én bemutatkoznak a HRKOMM Award 2020 nyertes pályázatai! Stay tuned! A programot folyamatosan frissítjük!

Milyen régi, új és régiúj, azaz a változásokkal együtt frissülő szolgáltatásokat tudnak nyújtani 2021-ben a HR-szolgáltatók? Február 16-án megtudhatjátok az év első szakmai rapid találkozóján!

35 milliárd forint értékű beszállítófejlesztési program indul az élelmiszeripari vállalkozások számára. Hogyan vágjunk bele a sikeres pályázatba? Jelentkezzen az ingyenes ÉLIP BFB pályázatsegítő webinárium/workshopjára!

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! Féléves képzés péntekenként: 10 oktatási nap + 9 konzultációs alkalom! 2021. februártól júliusig!

Kiadónk társoldalai

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!