hirdetés
hirdetés
hirdetés
2020. október. 26., hétfő - Dömötör.
hirdetés

Csitul a vámháború

Több mint két évtizede először vámtarifák csökkentésében állapodott meg az Európai Unió és az Egyesült Államok.

hirdetés

Különleges termékek meglehetősen szűk körére vonatkozik a megállapodás, és csak évi pár százmillió dollár értékű exportáru számára szélesíti ki az egymás piacaihoz való hozzáférést.

A megállapodás értelmében az Európai Unió a legnagyobb kedvezmény elvének alapján augusztus 1-jei hatállyal eltörli az Egyesült Államokból importált élő homárokra és fagyasztott homártermékekre kivetett 8 százalékos vámot. Ezen termékek értéke 2017-ben 111 millió dollárt tett ki.

Az Egyesült Államok ugyancsak a legnagyobb kedvezmény elvének alapján augusztus 1-jei hatállyal felére csökkenti bizonyos termékek - egyes húskészítmények, kristályüvegek, felületkezelő készítmények, lőpor, öngyújtó és alkatrészei - vámtarifáját. Éves átlagban 160 millió dollár értékű termékről van szó.

Az Egyesült Államok és az Európai Unió közötti kereskedelmi forgalom értéke tavaly meghaladta az 1300 milliárd dollárt. A múlt hét pénteken bejelentett megállapodást a 2018-ban elindított kereskedelmi tárgyalások részeként kötötték meg.

Phil Hogan uniós kereskedelmi biztos és Robert Lighthizer, az Egyesült Államok kereskedelmi főképviselője közös közleményükben úgy fogalmazott, hogy a kétoldalú kapcsolatok javulásának részeként "ez a kölcsönösen előnyös megállapodás" kedvezően hat az Egyesült Államok és az Európai Unió gazdaságára.

"Azt akarjuk, hogy ez a vámcsökkentési megállapodás csak a kezdetét jelentse annak a folyamatnak, amely újabb egyezményekhez vezet, szabadabb, igazságosabb és kölcsönösen előnyös transzatlanti kereskedelmet megteremtve" - hangoztatták.

A transzatlanti kereskedelemben izzó feszültségek elemi erővel kerültek felszínre 2017-ben, amikor a protekcionista kereskedelempolitikát folytató Donald Trump amerikai elnök pótvám kivetését rendelte el a külföldről, így az Európai Unióból érkező acél- és alumíniumtermékekre. A helyzetet tovább rontotta az Airbus és a Boeing repülőgépgyártóknak nyújtott állami támogatások miatti viszály, amely ugyancsak pótvámok kivetésébe torkollott. Az amerikai technológiai nagyvállalatokra kivetett digitális adó bevezetésével pedig azt érték el az európai országok, hogy Washington egy sor termék vámtarifájának megemelését helyezte kilátásba.

(forrás: MTI)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Online eredményhirdetés: október 28., 10:00, a storeinsider.hu oldalunkon!

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Újrahasznosítottuk 2019 egyik legsikeresebb KREATÍV rendezvényét: itt a Green Wave 2020! November 18-án fókuszban a fenntarthatóság és a marketing!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!