hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. június. 13., vasárnap - Antal, Anett.
hirdetés

Csökkenő cukortartalom, de a megszokott Nestlé íz marad

2020-ig 18 ezer tonnával kevesebb cukrot használ fel Európában a Nestlé. A döntés eredményeként termékeik cukortartalma három év alatt átlagosan 5 százalékkal fog csökkenni.

hirdetés

„Amíg Európában három gyermekből egy túlsúlyos, világos számunkra, hogy még többet kell tennünk azért, hogy kiegyensúlyozottabb összetételű termékeket kínáljunk, és felhívjuk a figyelmet az aktív életmódra” – közölte Marco Settembri, a Nestlé EMENA (Európa, Közel-Kelet és Észak-Afrika) zónájának vezetője Máltán, az Európai Unió gyermekelhízásról rendezett konferenciáján.


A vállalat az állandó kutatás-fejlesztései révén folyamatosan csökkenti termékei cukor-, só- és zsírtartalmát, ezzel együtt növeli olyan hasznos összetevők, mint például a teljes értékű gabona arányát. Az innovációs tevékenység legfrissebb eredménye, hogy akár 40 százalékkal is tudják csökkenteni az általuk gyártott édességek cukortartalmát, miközben azok megszokott íze megmarad. A Nestlé csak az elmúlt három évben már több mint 11 ezer tonnával csökkentette termékei cukortartalmát Európában.


A Nestlé Magyarországon is évek óta elkötelezett a kiegyensúlyozott étrend támogatása érdekében. Ennek hatására jelentősen csökkent számos, főként gyermekeknek szánt termékük cukortartalma. A gyermekeknek szánt reggelizőpelyhekben 2014 év végére adagonként 9 grammra mérséklődött a cukor. Nemrégiben került például piacra az az új Nesquik kakaóitalpor, amely a korábbi receptúrához képest 50%-kal kevesebb cukrot tartalmaz. Magyarország az első országok között volt, ahol ezt az új terméket bevezették, sőt a fejlesztésben is részt vettek hazai szakemberek.


„A legfontosabb, hogy az élelmiszergyártók közül minél többen csatlakozzanak a kezdeményezéshez. A Nestlé termékei a boltok választékának legfeljebb pár százalékát teszik csak ki, így a fogyasztók tudatos élelmiszerválasztásának kialakításához az egész élelmiszeriparnak, köztük a kiskereskedelmi láncok saját márkás termékeit gyártó vállalkozásoknak is lépést kell tenniük” - hangsúlyozta Marco Settembri.
A Nestlé egyetért az EU Bizottsággal és az uniós tagállamokkal abban, hogy 2017 végéig akciótervet kell készíteni az élelmiszerek hozzáadott cukortartalmának csökkentésére. Mivel már több ország dolgozik e cél elérésén, a Nestlé azt szorgalmazza, hogy a munkát az Európai Unió koordinálja, és minden országra érvényes egységes irányelvet alkosson. Ezzel lehetne ösztönözni az innovációt, és ez nagy lépést jelentene az egészségesebb Európa felé vezető úton.

(forrás: Élelmiszer Online)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Szerkesztőségi, független vagy márkázott podcastok, videók, dokusorozatok versenye.

Kiadónk társoldalai