hirdetés
hirdetés

Csúcseredmények a 25 éves jubileumon

A ProWein szakvásár idén 25 sikeres vásári évre tekint vissza, és ezt a páratlan fejlődést újabb rangos seregszemlével koronázta meg. A ProWein 2019 ünnepélyes megnyitóját Julia Klöckner német szövetségi mezőgazdasági miniszter tisztelte meg, majd március 17-e és 19-e között a három vásárnap ismét alátámasztotta, hogy a ProWein az ágazat vezető nemzetközi szakvására.

hirdetés

„Amikor 25 évvel ezelőtt elindítottuk a ProWein szakvásárt, nem is álmodtunk ilyen fejlődésről. A partnereinkkel közösen, lépésről lépésre a világ legfontosabb és legnagyobb szakvásárává tudtuk fejleszteni a borok és szeszes italok piacán. Számos tervünk van még a jövőre nézve” – mondta el Hans Werner Reinhardt, a Messe Düsseldorf vásártársaság ügyvezetője. A jubileum évében rögtön két miniszterelnök, a portugál Luís Santos da Costa és a horvát Andrej Plenkovic is tiszteletét tette az ágazat vezető seregszemléjén, a ProWein-on.

Kimagasló látogatottság

Összesen mintegy 61.500, a kereskedelemben és a vendéglátásban dolgozó szakember kereste fel a düsseldorfi seregszemlét (2018-ban 60.500-an voltak). Ezzel a ProWein 2019 ismét bővülő látogatottságról tudott beszámolni. A döntéshozók aránya ismét rekordot döntött: a szakmai látogatók több mint 80 százaléka vesz részt a beszerzési döntésekben. A látogatók 142 országból (2018-ban 133 országból) érkeztek, és mindenekelőtt a német, olasz, francia és spanyol borok iránt érdeklődtek. Küldőország szempontjából  Németországot, a Benelux államokat, Francia- és Olaszországot követően Nagy-Britannia áll az ötödik helyen.

Kitűnően értékelik a ProWein 2019 szakvásárt

A látogatottságnak megfelelően elégedetten nyilatkoztak a kiállítók és a látogatók a ProWein 2019 szakvásárról, így például Santiago Diaz Herrenschmidt, a Business France bor- és szeszesital-kereskedelmi vezetője, akik  a kommunikációs partnerprogramban Franciaország borászatára helyezik a fő hangsúlyt: „Franciaország büszke arra, hogy a ProWein 25 éves jubileumán is részt vehet.

Ez minden évben kihagyhatatlan seregszemle a borok, szeszes italok, sörök és ciderek ágazatában. Nincs annál jobb, mint részt venni a ProWein szakvásáron! Santé – és találkozunk jövőre.“ Hasonlóan kedvezően összegezte a seregszemlét Monika Reule, a Német Borintézet, a ProWein szakmai védnökének ügyvezetője:

„A német kiállítók szemszögéből az idei ProWein összességében nagyon sikeres volt. A bel- és külföldi szakembereket mindenek előtt az izgalommal várt 2018-as évjárat érdekelte, amely - általános vélekedés szerint - teljesen megfelel a magas szintű elvárásoknak.. A fehérborok már ebben a viszonylag korai időpontban is kifejezetten élvezhetők, lenyűgözően izgalmas gyümölcsösséggel. A kiállítók körében ezen kívül idén is dicsérték a szakmai látogatók kimagasló színvonalát.“

Mindy Crawford, az egyesült államokbeli Wölffer Estate Vineyard nagykereskedelmi értékesítési igazgatója így vélekedett: „Amerikát nagyon fontos bortermő országnak látjuk. Ennek ellénére az Egyesült Államokban nincs olyan nagyszabású és jelentős szakmai seregszemle, mint a ProWein, még a legjobb esetben is csak disztribútorok bemutatkozásáról van szó. Éppen ezért nélkülözhetetlen számunkra a ProWein.“

Az egyik kezdetektől fogva visszatérő látogató Carsten Schmidt, a berlini „Weinladen Schmidt“ ügyvezetője. A borkereskedő a német fővárosban működő hat üzlettel és két étteremmel széles kínálattal rendelkezik. „A ProWein 1994-es bemutatkozása óta minden évben eljöttem a vásárra Düsseldorfba. A kifejezetten szakemberekre összpontosító koncepció és a nemzetközi kínálat miatt páratlan a ProWein. A szakvásár a munkatársaimnak és nekem is kihagyhatatlan, ezért mindig itt vagyunk végig a három vásárnapon.“ Ricardo Castiblanco new yorki borimportőrnek a ProWein a legfontosabb és leghatékonyabb szakvásár a világon: „Két nap alatt már hét jó üzletet tudtam kötni, és ezzel jelentősen bővíthettem a kínálatomat.“

Düsseldorf: A borok és szeszes italok globális fővárosa

A ProWein szakvásáron idén összesen több mint 6.900 kiállító mutatta be a borait és szeszesitalait. A kiállítók 64 országból érkeztek, a tíz vásárcsarnokban pedig országok és termővidékek szerint csoportosítva mutatkozhattak be. Nincs más ehhez mérhető nagyságrendű szakmai seregszemle.  A ProWein 2019 legnagyobb kiállító országa Olaszország volt (1.654 kiállítóval), a második Franciaország (1.576 kiállítóval), majd Németország (978), a tengerentúli országok (600), Ausztria (335), Spanyolország (661) és Portugália (387). Ezen kívül mintegy 400 kiállító szeszesitalokat vonultatott fel.

Feltörekvőben a kézműves italok

A ProWein 2019 szakvásáron nem csupán az új évjáratú borokra és a szeszesitalokra összpontosult az érdeklődés, hanem a kézműves italokra is. A „same but different“ különbemutató páratlan színteret nyújtott a kézműves szeszes italok, kézműves sörök és almaborok több mint 100 válogatott készítőjének. Ez nem csupán a divatos vendéglátóhelyek képviselőit, hanem a ProWein látogatók nagy többségét is vonzotta. A kiállítók és a látogatók nagyon elégedetten nyilatkoztak a 7.0-s csarnokban kínált innovatív koncepcióval: „Egyedülálló a ProWein „same but different“ különbemutatója, és a messze legfontosabb prémium színvonalú szakmai fórum a német, az európai és a tengerentúli felvevőpiacok megszólítására“ - hangsúlyozta Raphale Vollmer, aki Gerold Koen mellett a Siegfried Gin társügyvezetője. A „same but different“ egész koncepciója - a standdizájn, a beágyazódás a ProWein szakvásárba - páratlan. Tavaly már részt vettünk az első különbemutatón, és teljesen biztos, hogy 2020-ban megint itt leszünk.“

A ProWein felméri a trendeket

Az idén kiemelten bemutatott négy irányzat is nagy érdeklődést váltott ki a ProWein-on: a trendeket kutató szakemberek, Stuart Pigott és Paula Sidore szerint a „Magasan termett borok“, a „Dobozos borok“, a „Dűlőházasítások“ visszatérése, valamint a „Chenin blanc és gamay szőlőfajták” voltak a kiemelt témák. A látogatók élénken érdeklődtek az irányzatokat bemutató kóstolók iránt: az utolsó helyek is elkeltek. A ProWein további kínálata is nagy népszerűségnek örvendett: ilyen volt például az 50 hagyományos Champagne-házat és további 180 márkát bemutató Champagne Lounge, a bioborok mintegy 300 kiállítót felvonultató kínálati csoportja, a MUNDUS VINI győztes borait kínáló kóstolózóna, a kiállítói standokon látogatható rendezvények vagy a ProWein Forum és a Csomagolás és Dizájn különbemutató.

Magyar részvétel

Mind a közösségi standok, mind az egyéni kiállítók kiválóan szerepeltek az idei ProWein-on.

Az Agrármarketing Centrum szervezésében a szeszesital pavilonban mutatkoztak be a kiváló hazai pálinkák. A standon 4 pálinkafőzde volt jelen, a ProWein goes city keretében pedig a düsseldorfi főkonzulátuson pálinkabemutató estet is szerveztek.

A Magyar Turisztikai Ügynökség által szervezett boros közösségi standon összesen 39 magyar borászat jelent meg. Többségük a tokaji borrégióból érkezett, de az összes hazai borrégió képviseltette magát a világ legnagyobb szakmai borvásárán. Itt mutatták be a nemzetközi közönségnek az új magyar boros arculatot, a stand is az új koncepció szerint épült. A borbárban önálló kóstolásra is lehetőség volt, a masterclassokhoz pedig egy impozáns körpultot alakítottak ki. A kóstoltatások, workshopok mellett élő zenével és egyedi magyar falatokkal is szolgáltak a szervezők, egységes és komplex magyar élménycsomagot biztosítva a látogatóknak.

Idén először önálló standon jelent meg a Villányi borvidék, 6 helyi borászatot, valamint két közösségi márkájukat, a Villányi Franc-t és a Redy-t bemutatva.

Rekord méretű volt a magyar megjelenés, összesen 72 cég vonultatta fel termékeit. A közösségi megjelenéseken kívül egyéni standokkal is többen jelen voltak – köztük például visszatérő kiállító a Grand Tokaj, Dúzsi Tamás és Családja pincészete, a Wunderlich és a Happy Hungarian Wine által képviselt borászatok. Idén az egyéni kiállítók is a magyar stand körül kaptak helyet, így a 15. csarnokban egy nagy magyar sziget alakulhatott ki, mely igazán vonzónak bizonyult a szakmai közönség számára.

A ProWein Forum-on egymást követték a mesterkurzusok és a szervezett bemutatók. Közülük egy előadás a villányi, egy pedig a tokaji borokat népszerűsítette – mindkettő neves Master of Wine-ok közreműködésével.

ProWein kitekintés: „Egy újabb nagyszerű évre“

A soron következő ProWein szakvásárt 2020. március 15-17. között rendezik Düsseldorfban. Az ezt követő ProWein 2021. március 2-23. között kibővített csarnokbeosztással várja a szakembereket. A Düsseldorfi Vásárváros átfogó bővítésével a ProWein 2021-től veheti igénybe a modern Déli Vásárkaput a hozzá kapcsolódó új 1-es vásárcsarnokkal.

A ProWein testvérrendezvényei közül először a ProWine Asia következik 2019. május 7-10. között Hongkongban, majd a ProWine China várja a látogatókat november 12-14. között Sanghajban.

(forrás: Store Insider)
hirdetés

Címkék

Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél