hirdetés
hirdetés
hirdetés
2020. november. 25., szerda - Katalin.
hirdetés

Mélyrepülésben a kávé globális ára

A brazíliai termés busás, a helyi valuta értéke pedig napjainkban zuhan.

hirdetés

Folyó szezonban 174,6 zsákot (a kávépiac brazíliai eredetű, 60 kilogrammos alapvető egysége) tesz ki a globális kávétermés. Ez a mennyiség jelentős növekedés a tavalyi 161,2 millió zsákos hozamhoz képest, és rendkívül bőségesnek nevezhető. A mostani idényben kialakult állapot miatt jelentős többlet halmozódott fel a kávégyümölcsből, és a termény ára a mélybe zuhant. A gazdag hozam nagy részt annak köszönhető, hogy Brazília, a világ vezető kávétermesztője nem rég erőteljes kávécserjeültető hadjáratba kezdett, és az akkor elvetett rengeteg növény mostanában fordult termőre. A gond az, hogy nincs fölösleges igény, amelyet az ország a készleteivel kielégíthetne.

Forrás: 123rf

Ugyan a globális kávéfogyasztás idén várhatóan 1,8 százalékkal nőni fog, a kereslet már számos iparosodott országban elérte a piaci telítettség szintjét. Bár a Japánhoz és Dél-Koreához hasonló ázsiai országokban a szektorban a kávézóláncok dinamikus terjeszkedésének köszönhetően jelentős bővülés tapasztalható, a globális igény nem tud (mivel nem akar) lépést tartani a kínálat rohamos növekedésével. Összességében megállapítható, hogy nagy részben a bőséges brazíliai arabica- és robustatermésnek és a helyi valuta (real) gyengélkedésének kombinációja helyezi erőteljes nyomás alá a kávé globális ellenértékét.

Zamaróczy Ádám
a szerző cikkei

(forrás: New Food Magazine)
hirdetés

Címkék

hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Meghosszabbított nevezési határidő: 2020. november 27.

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!

A HR és a vezetés szerves része, hogy értsük a munkavállalóban végbemenő folyamatokat. Webináriumunkon azok a szolgáltatók mutatják be gyakorlati megoldásaikat, akik egy szervezet emberi működésével kapcsolatos kérdésekre adnak válaszokat. HR-eseknek ingyenes!