hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. április. 12., hétfő - Gyula.
hirdetés

Esélyegyenlőség

Egy nagyvállalat szerepe az esélyegyenlőség megteremtésében

Az elmúlt év kihívásai eddig sosem tapasztalt helyzetbe hozták mind a munkáltatókat, mind a munkavállalókat. A járvány mindenkit súlyosan érintett, a COVID által okozott globális krízis feltárta a társadalom repedéseit, a nemek közti egyenlőtlenségeket és a nőkre háruló fokozott terheket. A nagyvállalatoknak rendkívül jelentős szerepe van abban, hogy megállítsák a társadalmi egyenlőtlenségek növekedését. Többek között erről is beszélt Gabriel Makki, a Procter&Gamble Közép-Európai régiójának értékesítési alelnöke a 2020-as OPEN Conference eseményen, amely idén először az online térben került megrendezésre.

hirdetés

A Procter&Gamble hisz a sokféleségben és a befogadásban, munkavállalói 140 nemzetiségből kerülnek ki, márkáit háztartások milliói használják nap mint nap. A vállalat elkötelezett, hogy termékeivel, külső és belső programjaival a sokszínűség, az elfogadás és a nemek közti egyenlőségek támogatása érdekében lépjen fel. Az idei OPEN Conference keretében a régiós alelnök, Gabriel Makki a vállalatok és márkák szerepvállalásának jelentőségéről beszélt, valamint hangsúlyozta, hogy az üzleti és a szociális-társadalmi fejlődés szempontjából miért kikerülhetetlen az esélyegyenlőség megteremtése.

Márkák a sztereotípiák felszámolására

A P&G Always márkája a lányok magabiztosságának és a női higiéniai termékekhez való globális hozzáférésének élharcosa. #MintEgyLány kampánya Magyarországon is nagy visszhangot kapott, és jelentős elmozdulást váltott ki a „mint egy lány” kifejezés felfogásában. Az évek óta futó nemzetközi program célja a meglévő előítéletek letörése és a fiatal lányok magabiztosságának növelése. Az Always emellett idén hazánkban is harmadszorra szervezte meg a Magyar Vöröskereszttel együttműködve a menstruációs szegénység csökkentésére irányuló kampányát, amelynek révén már több tízezer fiatal lánynak nyújtottak segítséget.

A Pampers egyik nemzetközi tanulmánya szerint az édesapák 90 százaléka bár "gyakorlati" embernek tartja magát, mégis több mint fele úgy érzi, hogy a társadalom kevésbé értékeli az apák szülői szerepét. A márka ezért John Legend és Adam Levine közreműködésével kampányt indított az előítélet megváltoztatására, és reflektorfénybe helyezte az apák és kisbabáik egyedülálló köteléket.

A diverzitás és befogadás a vállalat belső életét is nagyban meghatározza. A P&G #ShareTheCare nevű apasági szabadság programja lehetővé teszi, hogy az apák 8 hetes fizetett távollétet vegyenek ki, a gyermek születésétől vagy adoptálásától számított 18 hónapon belül. A kezdeményezés egyenlő esélyeket teremt mindkét szülő számára a gyereknevelésben már a kezdetektől.

„Elkötelezettek vagyunk a szülői szerepek körüli sztereotip felfogás megváltoztatásában, nem gondoljuk, hogy csak a nők feladata lehet a gyermek gondozása a gyermek életének első szakaszában.” – hangsúlyozta Gabriel Makki.

A sokszínűség elvét követve a vállalat alkalmazott már autizmussal élő embereket, köztük tudósokat, szoftvermérnököket és termékkutatókat, teljes mértékben kiaknázva e csoport képességeinek széles skáláját, kihasználva az egyedi ötleteket és készségeket. „A 2020-as események világossá tették, hogy mi számít igazán: egyértelművé vált, hogy a márkák és a vállalatok felelőssége óriási abban, hogy erőiket egyesítve pozitív változást hozhassanak létre” – tette hozzá Makki.

A nyílt vállalati kultúra és az összetartozás érzésének ösztönzéséért idén a P&G „Excellence in belonging” díjat is nyert az OPEN Conference szervezésében. A vállalat Silver minősítésű elismerést kapott, mellyel így a kategória élén áll.

Forrás: 123rf

Women Forum Global Meeting 2020: miért fontos a nemek közti esélyegyenlőség?

A vállalat az esélyegyenlőség megteremtése érdekében tett törekvéseinek egyik jelentős állomása a nemek közti különbségek leküzdése. Az Eurostat 2016-os felmérése alapján az Európai Unióban a férfiak (72%) foglalkoztatási rátája magasabb, mint a nőké (61%), a nők bruttó órabére pedig átlagosan 16,3 százalékkal volt kevesebb, mint a férfiaké, de a legnagyobb különbségek a vezető beosztásban dolgozók órabérei között vannak. Munkájuk során a férfiak általában magasabb pozíciókat töltenek be, mint a nők, 2016-ban a vezetők mindössze egyharmada (33%) volt nő az EU-ban, és ez a szám egyik tagállamban sem haladta meg az 50 százalékot.

A P&G elkötelezett a nemek közti egyenlőség megteremtése mellett, a vállalat több mint 1500 munkavállalójának 63,78 százaléka nő, továbbá magyarországi egységeinél, azaz a két gyárban, valamint a budapesti irodában dolgozó vezető beosztású nők aránya összesen 41,5 százalék, csak a budapesti irodában ez a szám 51,6 százalék.

A nemek közti esélyegyenlőség és az üzleti szerep jelentőségeire hívta fel a figyelmet Alexandra Keith, a P&G Beauty vezérigazgatója a héten megrendezett 2020-as Women Forum Global Meetingen, amely egyike a világ öt legbefolyásosabb fórumának, és amely elkötelezett a nők egyenrangú vezetői szerepe mellett az üzleti és politikai döntéshozatalban egyaránt. A Fórum számos vezető, véleményformáló üzleti, intézményi és politikai vezetőt összehozva lehetőséget teremt a változásokat hozó ötletek feltárására Európán innen és túl, több mint harminc plenáris üléssel, kerekasztal-beszélgetéssel és több mint száz neves előadóval és szakértővel.

Keith a top tíz szépségápolási vállalat egyetlen női vezetőjeként a világ egyik legértékesebb szépségápolási üzletágát vezeti olyan ikonikus márkákkal, mint a Pantene, az Olay, a Head & Shoulders, az SK-II, a Herbal Essences, a Secret, az Old Spice és a Safeguard.

Mint elmondta, a világjárvány okozta válsághelyzetből való kilábalásban rendkívüli jelentősége van a nagyvállalatoknak, és annak a rendszerszintű szemléletnek, hogy a pozitív változás kizárólag fenntartható és felelősségteljes döntésekkel és programokkal érhető el.

A szépségipar egészét nagy mértékben befolyásolta a pandémia, és a UN Women legfrissebb adatai szerint a nők és a kisebbségek aránytalanul erősen érintettek, a nők foglalkoztatottsága 19 százalékkal nagyobb veszélyben van, mint a férfiaké.

„A COVID megváltoztatta a gazdaságokat, rávilágított a társadalom alapértelmezett feltételezéseire a nemi szerepekről és megkérdőjelezte az eddigi munkamódszereket – állítja Keith. – A világjárvány okozta kihívások közepette a vállalatok nem engedhetik meg maguknak, hogy ne foglalkozzanak az egyenlőség és befogadás kérdésével, most még inkább fel kell gyorsítanunk a tisztességesebb, fenntarthatóbb és ellenállóbb világ felé tartó folyamatot. Az egyenlőség és befogadás üzleti tevékenységünk központi eleme, és hisszük, hogy ezáltal érdemi hatást gyakorolhatunk alkalmazottainkra, márkáinkra és partnereinkkel együtt a közösségekre. A diverzitás megteremtése üzleti és társadalmi szinten egyaránt magasabb színvonalat és erőteljesebb pozitív hatást eredményez vállalaton kívül és belül.”

[1] https://www.unwomen.org/en/news/stories/2020/9/feature-covid-19-economic-impacts-on-women

(forrás: Store Insider)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! Apex Toplistás pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2021. április 16.

Tarts velünk április 22-én, hogy megtudd, hogy mitől működik a mentoring és nagyköveti rendszer – és mitől nem!

Mindenkit meggyötört a pandémia, a motiváltságukat vesztett, kiégett és akár még fizikailag is megviselt munkatársak aránya lényegesen nőtt a szervezeteken belül. Milyen eszközei vannak erre egy vállalatnak? Gyere el ingyenes szakmai randinkra, ahol több tucat javaslatot adunk a kezedbe!