hirdetés
hirdetés
hirdetés
2020. november. 25., szerda - Katalin.
hirdetés

Egy új tanulmány szerint a dió feljavíthatja a férfiak termékenységét

Egy frissen megjelent értekezés arra a megállapításra jutott, hogy a diófogyasztás javít a férfiak termékenységén.

hirdetés

A Biology of Reproduction folyóiratban megjelent egyik 2012-es tanulmány még anno úgy találta, hogy az étrendbe integrált napi kb. 70 gramm dió feljavította a sperma életképességét, mozgékonyságát és morfológiáját.

Na, most ezt egy új, állatokon végzett vizsgálat is megerősítette.

„Azt találtuk, hogy a diófogyasztás segít feljavítani a sperma minőségét, méghozzá valószínűleg úgy, hogy mérsékli az ondósejtek peroxidatív károsodását – nyilatkozta egy sajtóközleményben a University of Delaware részéről Patricia A. Martin-DeLeon, a vizsgálatok vezető kutatója. – További vizsgálatokra van szükség annak kiderítéséhez, melyek azok a konkrét tápanyagok, amelyek hozzájárulnak ehhez a javuláshoz, de az eredmények azt mutatják, hogy a dió jótékony hatást gyakorol a sperma egészségére.”

A peroxidatív károsodás csökkenése annak köszönhető, hogy a dió csak úgy tobzódik a többszörösen telítetlen zsírsavakban (PUFA-k), amelyek megakadályozzák az ondósejtek membránjának lebomlását. Mellékesen az avokádó és a lazac is gazdagon el van látva PUFA-kal.

Halovány probléma, hogy a dió potencianövelő hatását nem lehet készpénznek venni, mivel a vizsgálatokat eddig csak állatokon végezték el. Ha esetleg a csonthéjas elropogtatása ebből a szempontból mégsem hozza el a kívánt eredmény, az még nem jelenti azt, hogy a gyümölcs ne volna brutálisan egészséges.

Dió

Zamaróczy Ádám
a szerző cikkei

(forrás: Delish)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Meghosszabbított nevezési határidő: 2020. november 27.

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!

A HR és a vezetés szerves része, hogy értsük a munkavállalóban végbemenő folyamatokat. Webináriumunkon azok a szolgáltatók mutatják be gyakorlati megoldásaikat, akik egy szervezet emberi működésével kapcsolatos kérdésekre adnak válaszokat. HR-eseknek ingyenes!