hirdetés
hirdetés
hirdetés
2020. október. 20., kedd - Vendel.
hirdetés

Egyesül az eMAG és az Extreme Digital

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a Dante International Kft. (eMAG.hu) irányításszerzése az Extreme Digital Zrt. (edigital.hu) felett nem csökkenti jelentős mértékben a versenyt a műszaki termékek kereskedelmének piacán.

hirdetés

A Hivatalhoz érkezett bejelentés szerint az eMAG.hu online áruházat működtető Dante International Kft. irányítást kívánt szerezni az edigital.hu online áruházat, valamint országszerte 16 boltot üzemeltető Extreme Digital Zrt. felett.

A tranzakcióban résztvevő társaságok által üzemeltetett online áruházak forgalma – különösen a műszaki termékek hazai online kiskereskedelmét tekintve – kiemelkedő, ezért a GVH részletes (ún. teljes körű) eljárásban vizsgálta az összefonódás lehetséges káros versenyhatásait. A Hivatal a felek által benyújtott adatok elemzése mellett megkeresett versenytársakat, beszállítókat és piackutató társaságokat is.

A most zárult eljárásban a hatóság arra a következtetésre jutott, hogy a műszaki cikkek vonatkozásában az online és a hagyományos bolti (offline) kereskedelemi szegmensek nem különülnek el, azok egységes piacot alkotnak. Ezt az indokolta, hogy az online és offline módon is kereskedő szereplők jellemzően országosan egységes árakat, feltételeket alkalmaznak, illetve, hogy a magyar fogyasztók kiemelt jelentőséget tulajdonítanak az online boltok fizikai felkereshetőségének is. Az egységes piac-meghatározást támogatta a megkeresett piaci szereplők és beszállítók többsége, valamint egy piackutató által készített tanulmány is. Az így meghatározott piacon a felek együttes részesedése alacsonyabb 20%-nál, és e küszöb alatt a GVH gyakorlata (lásd 7/2017. sz. közlemény) szerint nem kell számolni a beavatkozására okot adó negatív hatásokkal.

A Hivatal álláspontja szerint ugyanakkor az összefonódásnak várhatóan akkor sem lennének káros hatásai, ha a vizsgálat a műszakicikk-kiskereskedelem online szegmensére lenne szűkítve: azaz, valószínűsíthetően nem emelkednek majd az árak. Ezt a következtetést támasztja alá a piaci árak átláthatósága, az online vásárlók árérzékenysége, a megmaradó versenytársak által támasztott versenynyomás és a piac támadhatósága is. A GVH nem tartotta reálisnak azt a piaci szereplők által felvetett aggályt sem, hogy a nagyobb beszerzési volumenre építve az egyesülő vállalat ki tudná szorítani a versenytársait alacsony áraival, mert nem kerül erőfölényes pozícióba a beszállítókkal szemben, emellett a jelenlévő versenytársak piaci potenciálja és a piacra lépés lehetősége is akadályozná ezt.

Az ügy hivatali nyilvántartási száma: VJ/14/2019.

(forrás: Store Insider)
hirdetés

Címkék

hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

2020. október 21. Te mennyire ismered az embert? És hogyan tudsz neki még többet, még több csatornán eladni? Teszi fel a fő kérdéseket a konferencia, melyekre igyekszünk válaszokat találni, garantáltan túllépve a közhelyeken, néhány előadásban a pszichológia segítségével.

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!