hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. április. 13., kedd - Ida.
hirdetés

Kereskedelem

Egyre népszerűbb a faktoring a KKV-k körében

• Jelentősen megugrott a digitális finanszírozási termékek iránti érdeklődés, hiszen a járvány okozta válság erősen befolyásolta a hazai KKV-k likviditását.

• 2020 márciusa óta több mint 400%-kal nőtt a Péntech finanszírozási oldalán regisztráló KKV-k száma.

hirdetés

A koronavírus alapjaiban forgatta fel a világot, a pandémia gazdasági következményeivel minden szektornak számolnia kellett, nincs ez másként a hazai kis- és középvállalkozások életében sem. Válság idején a cégek folyamatosan keresik azokat a plusz védőhálókat és forrásokat, amelyek segíthetnek átvészelni a nehezebb időszakokat.

A hosszú határidejű számlafizetés okozta kihívásokkal hónapról-hónapra meg kell küzdenie a cégvezetőknek, sőt mi több, a bevételek időbeli eltolása megnehezíti az egészséges működést és korlátozza a fejlődés lehetőségét is.

Magyarországon az átlagos fizetési határidő 30 nap, de vannak olyan iparágak, ahol ez a 60 napot is meghaladja, nem beszélve azon esetekről, amikor késik a kifizetés. Felmérések szerint a kiállított számlák 35%-át késve fizetik ki a vevők, ami azt jelenti, hogy minden harmadik számla határidőn kívül kerül kifizetésre1.

Válságidőszakban ezen számlák és kintlévőségek még nagyobb kockázatot jelenthetnek, hiszen a vezetők sok esetben már nem a növekedést tartják szem előtt, hanem a válság előtti állapot megtartására törekszenek. Számos nagyvállalat ráadásul megemelte a fizetési határidőket, ami plusz kihívást jelentett beszállítóiknak. Ilyen esetekben sokszor egy külső forrás bevonása képes a legjobb és leggyorsabb megoldást nyújtani, akár faktoring, akár online hitelezés formájában.

A digitális faktoring lényegében megelőlegezi a cégek bevételeit, így nem kell megvárniuk, míg a vevők kifizetik a számlát. Ebből is adódik a faktoring népszerűsége, hiszen így a vállalkozások azonnal hozzájutnak bevételükhöz, amelyet a likviditásuk megőrzése mellett a fejlődésükhöz szükséges kiadásokra is fordíthatnak.

A digitális faktoringra és online hitelezésre specializálódott Péntech finanszírozási oldalán 2020 március óta több mint 400 százalékkal nőtt a regisztráló KKV-k száma. A vállalkozások összesen több mint 6 milliárd forint értékben igényeltek finanszírozást az oldalon keresztül, a legnépszerűbb termékük pedig egyértelműen a faktoring.

A pandémia során sok vállalkozásnak kihívást jelentett a hagyományos faktoring folyamat, mivel számos faktorcégnél és banknál még manuálisan, sok esetben papír alapon működik a folyamat. A járványidőszakban ráadásul a vállalkozók is igyekeznek csökkenteni a személyes interakciót, ezért pénzügyi menedzsmentjükben is egyre inkább digitális csatornákat preferálják. A teljesen online ügyintézés pedig gyors és egyszerű megoldást nyújt, hiszen a szükséges dokumentumok online bekérése sokkal átláthatóbb folyamatot tesz lehetővé.

A Magyar Faktoring Szövetség adatai szerint 2020 harmadik negyedévében 6%-os visszaesés volt a teljes piac tekintetében a 2019-es azonos évi időszakhoz képest, azonban a Péntech online szolgáltatásai egyre több vállalkozás működését segítették. „Igazán szerencsésnek tartjuk magunkat, hiszen a digitális megoldásainknak köszönhetően egy csökkenő piacon is növelni tudtuk piaci részesedésüket. Elsődleges célunk, hogy a hazai kis- és középvállalkozások felismerjék a faktoringban rejlő lehetőségeket, és nem csupán likviditásuk optimalizálása során, de a növekedésükhöz vezető úton is segítsük őket” – mondta Berényi Benjámin, a Péntech társalapító–ügyvezető igazgatója.
________________________________________
[1] Forrás: Bisnode

(forrás: Store Insider)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! Apex Toplistás pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2021. április 16.

Tarts velünk április 22-én, hogy megtudd, hogy mitől működik a mentoring és nagyköveti rendszer – és mitől nem!

Mindenkit meggyötört a pandémia, a motiváltságukat vesztett, kiégett és akár még fizikailag is megviselt munkatársak aránya lényegesen nőtt a szervezeteken belül. Milyen eszközei vannak erre egy vállalatnak? Gyere el ingyenes szakmai randinkra, ahol több tucat javaslatot adunk a kezedbe!