hirdetés
hirdetés
hirdetés
2020. november. 27., péntek - Virgil.
hirdetés

El nem hinné, miért piros a Coca-Cola logója

Nem azért piros a Coca-Cola logójának a háttere, mert a Télapó ruhája is az.

hirdetés

Sokan azt hiszik, hogy a Coca-Cola logóján szétterpeszkedő piros szín annak köszönhető, hogy a cég egyik első reklámjában éppenséggel az ikonikus vörös-fehér gúnyájú Télapó tart a kezében egy Coca-Colás palackot.

A helyzet ennél kicsit prózaibb.

A Coca-Cola Company szerint a szimbólum híres árnyalatát a márka történetének leges-legelejéig vissza lehet vezetni.

Több mint 130 évvel ezelőtt a Coca-Colához csak amerikai drogériákban és gyógyszertárakban lehetett hozzájutni, méghozzá hordókból. Az alkoholt szintén hordókban terjesztették szét az országban. A szeszes italok és az üdítők között mindazonáltal volt egy jelentős különbség: az előbbieket megadóztatták, az utóbbiakat pedig nem. A Coca-Cola éppen ezért pirossal lefestette a saját hordóit, hogy a vám- és adóhatóság tisztviselői könnyebben megkülönböztethessék őket az alkoholos tartályoktól.

Az árnyalat lassan elidegenedhetetlenné vált az italtól, a többi pedig történelem.

Forrás: 123rf

Az üdítő neve egyébként az ún. „Spencerian” betűtípusban húzódik keresztül az emblémán. A karakterkészlet az 1900-as évek folyamán gyakorlatilag összeforrt a márkával.

Zamaróczy Ádám
a szerző cikkei

(forrás: Reader's digest )
hirdetés

Címkék

hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Meghosszabbított nevezési határidő: 2020. november 27.

A HR és a vezetés szerves része, hogy értsük a munkavállalóban végbemenő folyamatokat. Webináriumunkon azok a szolgáltatók mutatják be gyakorlati megoldásaikat, akik egy szervezet emberi működésével kapcsolatos kérdésekre adnak válaszokat. HR-eseknek ingyenes!