hirdetés
hirdetés
hirdetés
2020. október. 01., csütörtök - Malvin.
hirdetés

Elárasztják a zászlócskák a húspultokat

Nemzeti színű zászlócskával kell jelölni a sertéshús származását a húspultban a nagyobb boltokban. Ha nem magyar, akkor is. Húspult nélküliek előnyben.

hirdetés

Az agrárminiszter az 53/2019. számú AM rendeletével módosította az élelmiszerekkel kapcsolatos tájékoztatásról szóló 36/2014. számú FM rendeletet. A friss rendeletmódosítás 2020 január 15-én lép hatályba.

Az egyik jelölési változtatás alapján a jövőben a nem előrecsomagolt friss vagy hűtött sertéshús (a darált hús és a  húsnyesedék kivételével) végső fogyasztónak történő értékesítése esetén a  származási országot jól látható módon, fizikai vagy elektronikus hordozón, az  eladásra kínálás helyén fel kell tüntetni oly módon, hogy az  eladásra kínált, különböző származási országú húsok a  végső fogyasztó számára egymástól egyértelműen elkülöníthetőek legyenek (a vonatkozó uniós rendeleteknek is megfelelően). Ez tehát a húspultban eladásra kínált sertéshúsokra vonatkozik.

A jelölés feltüntetésére szolgáló fizikai vagy elektronikus hordozón fel kell tüntetni a származási országra vonatkozó szöveges információt sötét színnel, világos háttéren, a vonatkozó uniós előírásnak megfelelő méretben. Ez minden húspultban kötelező lesz.

A 200 négyzetmétert meghaladó bruttó alapterülettel rendelkező üzlet esetében grafikai ábrázolással a származási ország zászlóját, milliméterre pontosan:

- a származási hely esetén legalább 50 mm × 30 mm;

- az állattartás helye és vágás helye együttes jelölése esetén legalább 40 mm × 25 mm méretben kell elhelyezni.

Egyes esetekben (a 1337/2013/EU bizottsági végrehajtási rendelet 5.  cikk (1) bekezdésének második és harmadik albekezdésében, valamint 6.  cikkében meghatározottak szerint) a származási országot elegendő szöveges információval jelölni.

Származási országnak a származási helyet vagy az állattartás helyét és a vágás helyét kell tekinteni.

Azért lesz itt némi keveredés

A statisztika szerint ma közel 20 ezer élelmiszer jellegű vegyes bolt van. Ezek átlagos alapterülete 196 négyzetméter. Így pusztán az alapterület alapján azért akadhat majd szép számmal olyan bolt, aki megússza a zászló kitűzését.

Nincs hivatalos adat, hogy ezen belül hány boltban van húsos pult. A diszkontokban nincs, de a szupermarketek egy részében és a hipermarketekben van.

Húsáru szaküzlet 3161 van. Ezek átlagos alapterülete 52 négyzetméter. Itt nem nagyon számolgatnánk, hány helyen kell zászlót is kitűzni.

Tehát a nagyobb élelmiszeres boltokban a húsos pultban lesz zászló, de sok kicsiben nem.

Forrás: 123rf

Egyébként a nyomonkövetés, annak rögzítése, honnan is származik egy élelmiszer a boltokban, szigorú előírás. Nincs is baj vele, de azért vannak esetek, amikor bonyolult. Egy darab karajról, vagy combról nehéz is lehet megállapítani, melyik szállítmánnyal is érkezett, ha már kirakták a húsos pultba.

És izgalmas kérdés, mit szólnak mindehhez a baromfisok, vagy a sajtosok. És vajon a sertéspestis idején, amit senki sem kíván, kockázatos-e ilyen reklámot csinálni a sertéshúsnak.

És a vásárló? A zászló valóban feltűnő, jó reklámfogás lehet. De ha nem magyar, akkor kit is reklámoz?

Egyébként él még a 74/2012. számú VM rendelet egyes önkéntes megkülönböztető megjelölések élelmiszereken történő használatáról a magyar származásról és a hazai termék fogalmának használatáról.

Otthon ne fagyaszd újra!

Változás az is, hogy a végső fogyasztó számára kínált, nem előrecsomagolt friss hús esetében – a fagyasztott hús kivételével – a fogyasztót kötelező tájékoztatni arról, ha az adott terméket korábban már fagyasztották. Ez hasznos előírás, hiszen az élelmiszerek újrafagyasztása veszélyes az egészségünkre.

(forrás: blokkk.com, Store Insider)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: október 2. péntek délután

SAVE THE DATE - 2020. október 21. Te mennyire ismered az embert? És hogyan tudsz neki még többet, még több csatornán eladni? Teszi fel a fő kérdéseket a konferencia, melyekre igyekszünk válaszokat találni, garantáltan túllépve a közhelyeken, néhány előadásban a pszichológia segítségével.

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Idén a Nagy Kreatív Hét teljesen biztonságosan, online stream formájában érkezik, ráadásul stúdióminőségben! Érdekli? Akkor ne hagyja ki! Jelentkezzen!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - A digitális az új normális? Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!