hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. január. 20., szerda - Fábián, Sebestyén.
hirdetés

Életbe lépett a cukoradó a briteknél

Már két évvel ezelőtti beharangozása is drasztikus lépésekre sarkallta az üdítőgyártókat.

hirdetés

Az adó bevezetését 2016 márciusában jelentette be az akkori brit pénzügyminiszter, aki két évet adott a vállalatoknak arra, hogy csökkentsék termékeik cukortartalmát.

A rendelkezés már hatályba lépése előtt meghozta az első eredményeket: éves szinten a cukrozott üdítőitalok cukortartalma 45 millió kilogrammal csökkent, mivel a gyártók több mint 50 százalékkal csökkentették termékeik cukortartalmát, hogy közelítsék az adó által előírt cukorszinthez – jelentette be pénteken a brit pénzügyminisztérium.

Gyermekeink évente elfogyasztanak majd egy fürdőkádnyi cukrozott üdítőitalt, növelve az elhízás trendjét hazánkban – hangoztatta Stve Brine közegészséggüyi államminiszter.

Forrás: 123rf

A politikus a rákkutatást támogató brit szervezet által nem rég közzétett, országos felmérés adataira utalt, amelyek szerint a 11 és 18 év közötti kamaszok cukrozottüdítő-fogyasztása több mint 234 üveget tesz ki évente, azaz a javasolt hozzáadott cukor mennyiségének háromszorosát. A 4 és 10 év közöttiek évi mintegy 110 üveget, a 18 év felettiek 70 üveget fogyasztanak.

A pénzügyi tárca korábban azzal számolt, hogy évi 520 millió fontot eredményez az államkincstárnak a különadó, az üdítőital-reform miatt azonban már csak 240 millió lehet a különadóból származó bevétele.

A 2015-ös hivatalos adatok szerint Nagy-Britanniában a 2-15 éves gyerekek 28 százaléka, a felnőttek 61,9 százaléka túlsúlyos vagy elhízott, ami az egyik legrosszabb mutató Európában. az egészségügyi kiadások fele, 27 milliárd font (10 620 milliárd forint) ment 2015-ben az elhízás miatti megbetegedések (köztük a szív- és érrendszeri betegségek és a diabétesz) kezelésére Nagy-Britanniában.

(forrás: MTI/Világgazdaság)
hirdetés

Címkék

hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Január végén ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol első kézből ismerkedhettek meg a 2020-as év kiemelkedő PR-kampányaival.

Február 4-én bemutatkoznak a HRKOMM Award 2020 nyertes pályázatai! Stay tuned! A programot folyamatosan frissítjük!

Milyen régi, új és régiúj, azaz a változásokkal együtt frissülő szolgáltatásokat tudnak nyújtani 2021-ben a HR-szolgáltatók? Február 16-án megtudhatjátok az év első szakmai rapid találkozóján!

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! Féléves képzés péntekenként: 10 oktatási nap + 9 konzultációs alkalom! 2021. februártól júliusig!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!