hirdetés
hirdetés
2020. november. 28., szombat - Stefánia.
hirdetés

Kötelezettségvállalás

Elismerték fenntarthatósági teljesítményéért a Coca-Cola HBC-t

A 2020 Dow Jones Fenntarthatósági Index – a vállalatok fenntarthatósági teljesítményét mérő legfontosabb, globális mutató – alapján ismét a Coca-Cola HBC lett Európa legfenntarthatóbb módon működő üdítőital-gyártója. A vállalat már tizedik éve dobogós a globális és európai üdítőital-gyártók között, az elmúlt nyolc év alatt pedig ez már a hetedik alkalom, amikor első helyen szerepel az európai rangsorban és a legmagasabb pontszámmal második helyezést ér el a világranglistán.

hirdetés

Az elismerést értékelve, Zoran Bogdanovic, a vállalat elnök-vezérigazgatója elmondta: „A koronavírus járvány minden eddiginél közelebb hozott bennünket a közösségeinkhez, ezért vagyok különösen büszke arra, hogy idén ismét elismerték munkatársaink és partnereink elkötelezettségét, amellyel pozitív társadalmi és környezeti hatást érünk el. Ez egy olyan vállalás, amely alapja a jövőbeni növekedésünknek és amely soha nem fog változni. Alázatosnak kell maradunk a kihívásokkal szemben és tudatában kell lennünk annak, hogy hosszú út áll még előttünk. Ez lesz a folyamatos sikerünk két kritikus eleme."

Ez az eredmény tovább bővíti a Coca-Cola HBC fenntarthatósági teljesítményének eddigi elismeréseit, mint amilyen az MSCI ESG, a CDP Climate Disclosure, az FTSE Russell ESG és az FTSE4Good Index.

Ehhez az elismeréshez 2019-ben a Coca-Cola HBC magyarországi leányvállalata a legfrissebb Fenntarthatósági Jelentésében olvasható tevékenységekkel járult hozzá, amely itt tekinthető meg.

 

2019-ben a cég ezekkel az intézkedésekkel járult hozzá a fenntarthatósági céljainak eléréséhez:

  • 2010-hez képest 25%-kal csökkentette szén-dioxid-kibocsátását, ráadásul két évvel a 2020-as céldátum előtt. 2010 óta összesen 1,53 millió tonna szén-dioxid-kibocsátást takarított meg.
  • Az áruk és nyersanyagok vásárlására fordított 3,2 milliárd euró több mint 98%-át a gyártás helyén költötte el, ezzel is támogatva a foglalkoztatást és a vállalkozásokat azokban az országokban, ahol működik;
  • Minden Coca-Cola rendszeren belüli munkahely átlagosan további 11,8 munkahely fenntartását támogatja;
  • Az #énjövőm társadalmi felelősségvállalási program 2017-es elindítása óta a Coca-Cola HBC vállalatcsoportja 28 országában több mint 203 865 fiatal vett részt a cég képzésein;
  • 2017-hez képest 7%-kal csökkentette a kockázatos területeken található telephelyein felhasznált víz mennyiségét;
  • Vezetői pozíciói 38%-át nők töltik be, 2025-re a cél az 50% elérése.
  • Öt országban négy ásványvíz márkájánál 100% -ban újrahasznosított PET-ből készült palackokat, két országban pedig 50%-ban újrahasznosított PET-ből készített félliteres Coca-Cola palackokat vezetett be;
  • A dolgozói elkötelezettségi felmérésen 90 százalékos eredményt ért el, ami 1%-kal meghaladta a FTSE 100 – a Londoni Értéktőzsde legfontosabb részvényeit tömörítő index – vállalatok átlagát.
  • A járvány első időszakában több mint 4 millió liter italt adományozott a frontvonalban dolgozóknak és élelmiszerbankoknak, emellett a The Coca-Cola Alapítvánnyal együtt összesen 10 millió dollárral támogatta a Vöröskereszt kezdeményezéseit és HORECA vevőpartnereit.

Fenntarthatósági küldetés

A Coca-Cola HBC 2018 szeptemberében hirdette meg 2025-ös fenntarthatósági céljait, amelyek hat fő területre koncentrálnak: a károsanyag-kibocsátás és a vízfelhasználás csökkentésére, a fenntartható vízgazdálkodásra, a Hulladékmentes Világra, az alapanyagok fenntartható forrásból való beszerzésére, az egészséges táplálkozásra, valamint a cég munkatársainak és közösségeinek jólétére. A fent megnevezett területeken az elmúlt években már jelentős eredményeket tudott elérni a társaság, a célok teljesítése pedig a terveknek megfelelő ütemben halad.

(forrás: Store Insider)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

A HR és a vezetés szerves része, hogy értsük a munkavállalóban végbemenő folyamatokat. Webináriumunkon azok a szolgáltatók mutatják be gyakorlati megoldásaikat, akik egy szervezet emberi működésével kapcsolatos kérdésekre adnak válaszokat. HR-eseknek ingyenes!