hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. április. 15., csütörtök - Anasztázia, Tas.
hirdetés

Eljött a digitális pénzügyi szolgáltatások kora

Az open banking és az Azonnali Fizetési Rendszer bevezetése Magyarországon is megnyitja a kaput a digitális pénzügyi szolgáltatások és innovatív fizetési megoldások előtt. Hogyan bankol a jövőben az Y és Z generáció? Hogyan válik a QR-kódos fizetés a készpénz és a bankkártya konkurenciájává? – kiderül az év innovatív terméke díjjal kitüntetett BlockBen szakértőjének elemzéséből.

hirdetés

Az Európai Unió második pénzforgalmi irányelvének, a PSD2-nek szeptember 14-i bevezetésével megkezdődött Magyarországon az open banking korszaka. Az ügyfél engedélye alapján a bankok hozzáférést adhatnak külső szolgáltatóknak számlatranzakciós adatokhoz. Ez a változás jelentős fejlődést hoz a digitális pénzügyi szolgáltatások piacán, új szolgáltatók megjelenésével. A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint már több mint 110 fintechcég működik hazánkban.

Már napjainkban is népszerűek például a számlaintegrációs, pénzügyi tervező, költségoptimalizáló megoldások. Az Amerikai Egyesült Államokban működő applikáció, a Mint.com máris 3 millió ügyfelet gyűjtött magának azzal a szolgáltatással, hogy akár napi szinten lekérdezi használója pénzügyeit a különböző bankjaitól. Anglia legnépszerűbb hasonló applikációja, a Money Dashboard mintegy félmillió felhasználóval működik” – hoz példát az új szolgáltatásokra Krocsek Attila, a BlockBen üzletfejlesztési igazgatója. A magyar tulajdonú cég tavaly kapta meg az év innovatív terméke díjat a szingapúri Crypto Currency Expón, idén pedig BlockBenPay nevű innovatív fizetési megoldása bekerült a 2019-es FinTechShow 10 legizgalmasabb digitális pénzügyi újdonsága közé.

A folyamat újabb fontos lépcsője hazánkban a 2020 márciusában induló Azonnali Fizetési Rendszer, amely a banki átutalások valós idejűvé alakítása mellett új, azonnali fizetési megoldások megjelenését is lehetővé teszi. Ilyen innovatív megoldás a QR-kódos fizetés is. Meg is jelent idén július végén az MNB QR-kód sztenderdjéről szóló ajánlása, amelynek köszönhetően egy QR-kóddal is lehet majd az AFR-re épülő tranzakciókat indítani, és a sztenderd révén az új megoldások egymással átjárhatók lesznek.

A bankolás élménye

Nagy kihívás előtt állnak a hagyományos értelemben vett bankrendszer szereplői, illetve a kártyatársaságok. Az ügyfélként is „élményeket” kereső Y és Z generációnak már nem elég trendi, kényelmes és rugalmas a hagyományos bankolás. A kártyahasználat népszerűsítésére például folyamatosak a törekvések, de a „mobile first” nemzedékének már egyszerűbb, ha csak a mobiltelefonját kell magánál tartania. Ráadásul megspórolja a betéti kártyák, pláne a hitelkártyák éves díjait.

Egy kiskereskedőknél sem evidens már, hogy a készpénz elfogadása mellett csak egy bankkártya-terminál jelenthet alternatívát. A kártyás fizetésnél több közbeeső szereplő is van, akik valamilyen díjért cserébe szolgáltatnak. A valós számlán történő elszámolás csak késve, akár több nap után történik. A forgalom után fizetendő jutalék pedig még mindig magas.

Mit hoz 2020?

A bankok alternatíváiként különösen a 18-30 éves fiatalok körében lehetnek népszerűek például azok a pénzforgalmi szolgáltatók, amelyek EMI (Electronic Money Institution) engedéllyel rendelkeznek, és a hitelezésen kívül gyakorlatilag bármilyen pénzforgalmi tevékenységet végezhetnek: online bankként működve devizákat kezelhetnek, illetve készpénzfelvételt tehetnek lehetővé. Ilyen szolgáltató a Barion vagy a Revolut is, utóbbin keresztül már 100 millió euró értékben bonyolított le tranzakciókat a 250 ezer magyarországi felhasználó.

A szolgáltatók között végre valódi verseny jön létre. A verseny pozitív hozadéka, hogy egy fizetési folyamathoz egyre kevesebb eszköz lesz szükséges. Csökken a fizetésben részt vevő köztes kiszolgálók száma, és olcsóbbá válik a folyamat, mert alacsonyabbak lesznek a fizetendő jutalékok. Ráadásul a kiskereskedőknek lehetőségük nyílhat új módon is megszólítani a vásárlókat, például közösséget építeni, exkluzív kedvezményekkel” – fogalmaz Krocsek Attila. Ezt kínálja például a BlockBenPay is. Az egyszerű, biztonságos és olcsó QR-kódos fizetés a következő évek nagy áttörése lehet, a készpénz és a bankkártya komoly konkurenciája, hiszen semmi másra nincs szükség a biztonságos online vagy offline fizetéshez, csak egy mobiltelefonra és egy QR-kódra.

(forrás: Store Insider)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! Apex Toplistás pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2021. április 16.

Tarts velünk április 22-én, hogy megtudd, hogy mitől működik a mentoring és nagyköveti rendszer – és mitől nem!

Mindenkit meggyötört a pandémia, a motiváltságukat vesztett, kiégett és akár még fizikailag is megviselt munkatársak aránya lényegesen nőtt a szervezeteken belül. Milyen eszközei vannak erre egy vállalatnak? Gyere el ingyenes szakmai randinkra, ahol több tucat javaslatot adunk a kezedbe!