hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. július. 29., csütörtök - Márta, Flóra.
hirdetés

Ellenőrzik a húsvéti termékeket

A fogyasztóvédők húsvétig kiemelten ellenőrzik az ünnepi szezonális termékeket, a sonkákat, a csokoládé figurákat és a pálinkákat annak érdekében, hogy a vásárlók ne váljanak megtévesztés áldozatává – mondta Kara Ákos, az Innovációs és Technológiai Minisztérium infokommunikációsért és fogyasztóvédelemért felelős államtitkára.

hirdetés

Az államtitkár kiemelte: a magyar családok nyugodt húsvéti készülődését szolgálja az országos fogyasztóvédelmi vizsgálat, amely során március közepe óta az üzletekben, webáruházakban, vásárokon, piacokon ellenőriznek a fogyasztóvédők.

Keszthelyi Nikoletta, az ITM fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkára ismertette: a húsvéti ellenőrzés során eddig 77 terméket vizsgáltak a minisztérium akkreditált laboratóriumában, a tapasztalatok szerint eddig elsősorban a fogyasztói tájékoztatással volt gond.

Elmondta, a 77 vizsgált termékből 37 sonka, 20 csokoládé figura, és 20 pálinka volt. A sonkák közül négy nem felelt meg az előírásnak, három nyers sonkánál a sótartalommal volt probléma, egy gépsonkában az előírtnál kevesebb fehérjét találtak, illetve a nedvessége magasabb volt a megengedettnél. A kifogásolt sonkák közül három már lekerült a polcokról – tette hozzá.

A helyettes államtitkár elmondta, a húsvéti csokoládé nyuszik közül 5 étcsokoládéból és 15 tejcsokoládéból készült terméket ellenőriztek. A 20 csoki nyúlból egy címkézésével akadt probléma, a tejcsokoládé figura csomagolásán a megengedett növényi zsiradék felhasználását nem tüntették fel.

A vizsgálaton jól szerepeltek a pálinkák, mind a 20 termék megfelelt az előírásoknak – mondta Keszthelyi Nikoletta.

A fogyasztóvédők 500 üzletben végeztek próbavásárlást, az üzletek 40 százalékánál találtak kifogásolnivalót. Tipikus volt az árfeltüntetéssel kapcsolatos probléma, például az akciós terméket a kiírtnál magasabban akarták értékesíteni. A kereskedők szinte minden esetben adnak blokkot, így a vásárlást követően ellenőrizhető, hogy a polcon feltüntetett árért adták-e el a terméket – mondta Keszthelyi Nikoletta.

A helyettes államtitkár felhívta a figyelmet arra, hogy a húsvéti ellenőrzés laboratóriumi eredményei a kormany.hu honlapon olvashatók.

(forrás: AzÜzlet.hu)
hirdetés

Címkék

hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

A legjobb HR-kommunikációs megoldások versenye. Normál nevezési határidő: augusztus 19.

Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra cégvezetőknek, értékesítési vezetőknek, értékesítőknek, kommunikációs szakértőknek, politikusoknak, és mindenkinek, akinek a munkája részét képezi, hogy meggyőzzön másokat, értékesítsen valamit: terméket, szolgáltatást, ötletet vagy önmagát.

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! 10 alkalmas képzés péntekenként: 10 oktatási nap + konzultációs lehetőség! 2021. októbertől!

Mutassátok meg, hogy CSR-ral valóban lehet jót tenni! Normál nevezési határidő: október 12.